nieuwe FJR-rijders: WELKOM !

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

FJRboy-dirk

nieuwe FJR-rijders: WELKOM !

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

hier kan iedere nieuwe FJR-rijder zich even voorstellen :oops:

en hopelijk worden er dat veel :D
Laatst gewijzigd door FJRboy-dirk op 06 mar 2004, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik ben zelf nog maar sinds vorig jaar een FJRijder, dus mag ik mezelf ook best bij de nieuwelingen rekenen. Ik ben dirk,37, in de volksmond 'dirkske', maar da's een vlag die de lading niet helemaal dekt ;o)
Ik ben getrouwd met Lieve, we hebben 1 dochter van 6, en allemaal even zot van motoren. Lieve rijdt zelf ook met een Virago, omwille van de kleine gestalte, anders hadden er 2 FJR's hier gestaan. De Galaxy Blue hebben we vorig jaar in augustus nog op de kop kunnen tikken, en ondertussen al 10.000 km op de teller. Dat zouden er binnenkort een pak m??r worden, omwille van de vakantieplannen. Ik rij al een jaar of 4 met de moto, na een periode van inactiviteit omwille van "geen garage/geen plaats/wel kinderen". Mijn eerste was een Honda MT/MB5, dan Honda CB 125, Kawasaki 454ltd, 10 jaar Opel en Renault, dan terug een Suzuki GSX-F 750 en FJR. Ik ben een doorrijder, zomer en winter, en ik krijg de kriebels als ik toeristen in T-shirt zie passeren ... maar da's voor een andere keer:o)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: nieuwe FJR-rijders: WELKOM !

Bericht door FJR-Freak Max »

FJRboy-dirk schreef:Hoi,

Hey Dirk :P ,

Eens de nieuwelingen het forum gaan gevonden hebben en het een beetje doorsnuffeld hebben zullen ze hier wel beginnen vallen als jonge duifjes die in het begin ook hun weg moeten zoeken naar hun hok :!:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
De Fred

Bericht door De Fred »

FJRboy-dirk schreef:Hoi,

Hoi Dirk,Hoi iedereen, :)

Ik ben De Fred en hopelijk kennen jullie me nog!?! :D

Iedereen een prettig en veilig motor seizoen toegewenst!!

En hopelijk tot binnenkort,met goed weer heb het al besteld!! :wink:

Groetjes

De Fred
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Hey,

allemaal nen prettigen dag gewenst, en veel FJR genot.

Kzien dat het hier plezant is, op dien andere site blijft het stillekes, wat is de reden?

tot ziens.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Service.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Motorist schreef:Hey,

allemaal nen prettigen dag gewenst, en veel FJR genot.

Kzien dat het hier plezant is, op dien andere site blijft het stillekes, wat is de reden?
Hey Motorist :wink:

Je hebt de reden hier zelf al aangehaald :!:
Ge hebt gezien dat het HIER plezant is :lol: :lol: :P

Groetjes en Welkom op dit forum,

Max 8)

Afbeelding
Karels

Bericht door Karels »

Hallo FJR-vrienden,

Ik ben de KARELS aka Karel Groeninckx en heb pas sinds kort de weg naar deze site gevonden. De Vorige is redelijk doodsgeworden en wist niet wat er aan de hand was. :scratch:

Maar door eventjes het net op fjr's af te zoeken ben ik hier uitgekomen! En we kunnen maar 1 ding zeggen: fjrijders rules! :headbang:
:headbang:

Karels
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Karels, ge hebt de goede keuze gemaakt. Hopelijk kunnen we iets voor je betekenen. Welkom !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo Karel,

Nogmaals welkom op onze site en tot 25 april dan zien we elkaar nog eens terug.
Groetjes,
Seabiker
Renaud
50 cc
50 cc

Hallo Allemaal...Eventjes mezelf voorstellen

Bericht door Renaud »

Eventjes mezelf voorstellen...een nieuwe FJR-Driver...met de voornaam Renaud, woonachtig in Roeselare.
Na enkele jaren met m'n Deauville rondgetuft te hebben, samen met m'n vrouwtje op haar Fazer 600...is het nu een gloednieuwe Yam-FJR geworden..en ik was direct verkocht....het is wat men noemt een hemelsbreed verschil in vergelijk met m'n Deauke, waar ik ook h??l tevreden over was hoor!...maarja het kan altijd wat beter
De website ziet er goed uit hier & het forum idem dito...
Hopelijk tot binnenkort of ergens onderweg...
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal...Eventjes mezelf voorstellen

renaud schreef:Eventjes mezelf voorstellen...een nieuwe FJR-Driver...met de voornaam Renaud, woonachtig in Roeselare.
Na enkele jaren met m'n Deauville rondgetuft te hebben, samen met m'n vrouwtje op haar Fazer 600...is het nu een gloednieuwe Yam-FJR geworden..en ik was direct verkocht....het is wat men noemt een hemelsbreed verschil in vergelijk met m'n Deauke, waar ik ook h??l tevreden over was hoor!...maarja het kan altijd wat beter
De website ziet er goed uit hier & het forum idem dito...
Hopelijk tot binnenkort of ergens onderweg...
Welkom bij de bende Renaud :P

Je zal er zeker geen spijt van krijgen, het probleem gaat zijn als je nu nog is wil vernieuwen dat je niets beters meer gaat vinden dan je FJR :twisted:

Groetjes,

Max 8)

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Renaud,

Alvast welkom,
er zijn hier nog meer ex-deauvillers in de FJRijders-club :D :wink:

CU on the raod,

FJRboy-dirk (ex-deauvilleboy)
klaavann
50 cc
50 cc

Misschien toekomstig FJR Rijder

Bericht door klaavann »

Hoi
Ik ben 25 jaar, 2.07m groot. Ik ben van plan om volgende lente mijn motorrijbewijs af te leggen, maar het enige waar ik nog aan twijfel is mijn lengte en het gemak om daardoor met de motor te rijden.
Wat denken jullie daarvan ?

Groetjes,
Klaas
Johan

Bericht door Johan »

Hallo Klaas,
ik ben zelf bijna een dubbele meter groot en vind de fjr DE geschikte motor voor mij. Had test gereden met de Pan, maar zat met de knie?n tegen de kuip :cry: . De BMW RT was dan wel goed voor mij, maar een beetje te weinig jus :wink:
Groeten Johan
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

@Klaas,

Welkom op deze site en forum,

ik zelf ben niet zo groot amper 1.87m maar heb nogal lange benen en iets korter bovenlijf , en had net zoals Johan een pan getest, met dezelfde problemen voor de knietjes. :cry:
Wat de bescherming tegen de wind beteft zijn er tal van mogelijkheden om de ruit aan te passen naar uw wil :wink:

Alvast veel sucses bij het behalen van uw rijbewijs, laat het maar horen hoe je het er vanaf brengt :twisted:

@ Renaud,

ook van mij een warm welkom op deze site en forum, alvast proficiat met uw keuze en veel plezier ermee :D
Probeer er ook bij te zijn op 18 Juli as. in Leuven voor de ardennenrit, kun je eens kennis maken met die leuke bende. :P
Saluu De Bakker

Afbeelding
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Hallo,
'k ben per toeval op dit forum terecht gekomen omdat op het forum van de Belgische FJR club blijkbaar een neurtronenbommeke gevallen is. 'k Had me pas geregistreerd (misschien was het daar wel aan te wijten :oops:
Even mezelf voorstellen. Ik woon vlak tegen de Vlaamse Ardennen waar we (vrouw en 2 kinderen; ene van 17 en ene van 4) een tuin gekocht hebben met een huisje erop; jawel mijn vrouwtje is gepassioneerd door tuinen..... waar ik eerder ....... juist ja...... soms van moetens ook help.
Ik heb onlangs een Galaxy blauwe gekocht en bol ermee rond sinds begin februari (ong 4500 km). Vorig ros was een Yam GTS (gedurende 8 jaar); schitterende motor maar ie werd wat zwaar voor nek en polsen.
Daarvoor had ik een Honda Transalp. Schitterende opstap motor trouwens. Heeft me zonder problemen door Frankrijk en Spanje gereden.
De eerste ervaringen met de FJR vallen zeer goed mee; hij is vooral veel wendbaarder en beschaafder dan de GTS.
Momenteel zijn we in volle voorbereiding van een reisje naar de Lot streek; broer en ik met de moto (broertje rijdt met een BMW), de vrouwen met de auto. :lol: 'k Heb nog heel wat vragen over intercom tussen moto-moto en moto-auto, een 'draai-log-boek systeem met de reisweg' (ben het beu op een tanktas te kijken) maar 'k ga eerst even rondneuzen; misschien is er al wat info voorhanden.
Mooie site trouwens.
Geert
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Geert, welkom op dit forum, je zal je keuze van motorfiets zeker niet beklagen. Ervaring met intercom heb ik niet. En ik maak nog steeds gebruik van de tanktas met kaart om op reis te gaan. Trouwens uw keuze om naar de Lot te trekken kan ik aanbevelen. Vorig jaar een week verbleven in de omgeving van Gourdon (tss de Lot en de Dordogne).
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Wat zijn de concrete vragen over het communicatie-systeem ?
Ik denk dat je het best en het goedkoopst geholpen bent met een setje PMR's.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

U zijt welgekomen Geert, proficiat met uw keuze en veel geluk met de fiets. :wink:

Wat betreft intercom systemen kan ik u helaas niet verder helpen, :? maar ik denk zeker dat je hier bij ons op de site wel mensen zul vinden die dit wel kunnen. :idea:

Wat het rol-logboek systeem zijn er tal van mogelijkheden de ??n al wat beter dan de andere, wil je iets die permanent op de motor blijft dan kijk je best eens op de site van moto 2000, anderzijts is er bij de meeste motordealers wel een syteempje die niet zoveel moet kosten en die je makkelijk op en af de motor kunt plaatsen, aan u de keus. :wink: :D
Saluu De Bakker

Afbeelding
Gesloten