Foto-verslag van een weekje Ard?che, Provence, met de FJR.
Hoofddoel : de Mont Ventoux. Wat Mekka is voor de moslim, is de Mont Ventoux voor de motard en de wielertoerist. Al 5 jaar speel ik met het idee om naar het Zuiden van Frankrijk af te zakken, enkel en alleen maar met dit doel. Anno 2004, de juiste moto, het juiste tijdstip ... we zijn vertrokken.
Ons vakantie-adres, Vallon Pont d'Arc (Grospierres), op ongeveer 1000 km van Antwerpen.
www.tournsol.fr tevens het vakantie-adres waar Motoren & Tourisme 2 keer per jaar zijn tenten opstelt. Belgische eigenaar, Vlaamse Taal, Belgische kost, zelfs elke dag 'een gazet van hier'.

Na een motorrit, de FJR wassen in de car-wash, en zelf gebruik maken van het zwembad.

...asfalt ....

... nog asfalt ...

...kantelen met die machine...
Het is een enorm voordeel om buiten het seizoen om vakantie te gaan. De prijzen vallen een stukje beter uit, maar vooral die grote drukte is er niet. Zowel in het dorp, zowel op de baan ... overal is het vrij rustig. De wolken op de foto zien er wel dreigend uit, maar we hebben g??n enkele dag regen gehad in Frankrijk. Temperaturen rond de 20?.

Even de toerist uithangen, en een bezoek aann de beroemde brug " Pont d'Avignon".

Vallon Pont d'Arc, beroemd om zijn "Pont d'Arc".

Jammer van de helm die op het zadel ligt, de foto zou zo uit de Yamaha-folder kunnen komen.
En hier is het allemaal mee begonnen ... de Mont Ventoux. Ik ben g??n sportliefhebber, maar als de Tour de France op TV komt, hang ik aan de buis. Val d'Is?re, Ventoux, Col d'Aspin .... ik zoek ze allemaal eens op te rijden, MET de FJR natuurlijk. In de winterperiode is de noordelijke kant van de Ventoux afgesloten, wegens te barre weersomstandigheden. Begin mei was dit nog altijd zo, de Noordkant was afgesloten, en op 1900 meter hoogte blies er een flinke sneeuwstorm langs de noordzijde.
50 meter verder, lees = 50 meter hoger, op de top, en de zuidkant in het zicht, ziet het er helemaal anders uit.
Op reis, op vakantie gaan met de FJR , bagage en duo inbegrepen ... het is echt niet zo moeilijk. Zorg dat je tijdig uitgerust bent, plan je trip niet in 1 dag, maar gebruik je aanrijroute als 'uitstap' uitgesmeerd over 2 of 3 dagen, en voor je het weet, ben je op bestemming. Ik zit hier nog met honderden digitale foto's, bij gelegenheid zet ik er wel enkele bij op de site. Diegene die m??r info wensen, wees welkom.
dirkske en lieve