uitlaten

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

gast

uitlaten

Bericht door gast »

Eens een vraagje van een nieuwkomer onder de FJR rijders.

Is het mogelijk om de standaarduitlaten te vervangen voor sportuitlaten.

Ik heb hier en daar eens een beetje rondgekeken en zie alleen een paar vreselijke pijpjes maar zou ze eigenlijk het liefst willen vervangen voor een 4 in 1 en zou de prijs van het niet meer kunnen bevestigen van een koffer er wel voor over hebben.
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

In de UK zijn de 4-in-1 uitlaten op de markt voor de FJR.
Toon
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

Kijk eens op onze hoofdpagina, rubriek algemeen, dan op toebehoren klikken en nadien rubriek ' uitlaten' selecteren.

Hopelijk vindt u wat u zoekt.
Hou ons op de hoogte van uw zoektocht.

Groetjes,
Seabiker
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Persoonlijk vind ik de uitlaten van onze FJR ook niet het mooiste onderdeel van het geheel . De overgang van dat dun pijpje naar het ?????
( hoe noemt men het laatste onderdeel van de uitlaat ???) , vind ik esthetisch gezien niet zo geslaagd . Een extra begeleidende plaat erover zou , wat mij betreft , een merkelijke verbetering zijn . Al bij al komt de estetiek toch maar op de tweede plaats . Als de techniek onder mijn achterste maar in orde is , en daar maar ben ik heel gerust in !

Erik
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Erik,

Er bestaat een ombouwset van de firma Meissner die het laatste stuk van de uitlaten gaat verbouwen.

Neem eens een kijkje op http://www.herrenreiter.de/mm-he/catalo ... ef60ffadcu

groetjes,
Seabiker
gast

ben ik weer

Bericht door gast »

Nou een flinke speurtocht op het internet levert een hoop pijpjes op maar nog steeds geen vier in ??n.
Mijn gebruikelijke monteur zei hierover dat het waarschijnlijk veel en veel te duur gaat kosten om zoiets te realiseren omdat dan alles vernieuwd moet worden en het zou problemeen op kunnen leveren i.v.m. de katalisator? I dont no maar ik vertrouw maar op zijn kennis.

De volgende sites zal ik jullie niet onthouden waarbij je bij de eerste even op moet letten op de filmpjes, kun je het geluid even horen.

http://www.holeshot.com/

http://www.bsm-exhausts.com/index.html

O ja en bedankt voor de link ik ga eens even kijken.
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

Toch heb ik een foto gezien van een Engelse FJR met een vier-in-een.
Ik weet alleen niet meer waar.
Toon
matty

4 in 1

Bericht door matty »

In britse FJ(R) club heeft een catalogus waarin twee 4-in-1 systemen staan opgenomen.

URL is http://www.fjclub.co.uk/cat/cat.htm
Download de FJR catalogus in PDF formaat met allerlei goodies..

Overigens hebik foto's gezien van de "britse" 4-in-1 op de Techniek forum van de Nederlandse FJR site:

Afbeelding

en effe wennen, zonder pijp:

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

laat me eens weten als ge die uitlaten vervangt. Mijne rechtse is geschonden. Voor een prijsje neem ik Uw oude pijpjes over...
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ik heb me al suf gezocht op internet en heb slechts 2 mogelijke 4-1 uitlaten gevonden, beiden via de UK-club : Akrapovic en Remus. Akrapovic wordt exclusief geproduceerd voor de UK FJR CLUB en is dus zo niet te verkrijgen. De Remus wel. Je kan bij de Engelsen bestellen, maar dan moet je wel eerst lid worden of je betaald 20% meer.
Allen zijn voorzien om de Lambda sonde aan te sluiten en er is geen enkele bijkomende wijziging nodig van de injectie. Dat er geen catalysator in zit is evident en op zich als je niet h??l "groen" bent ook geen enkel probleem

Succes,
Alain
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ga eens lang bij DAM uitlaten.
Zij maken uitlaten op maat voor elke motor!
DAM is een Belgisch bedrijf, jelaas weet ik niet meer waar ze zitten.

Ik heb in de tijd voor m'n VTR ook uitlaten laten maken.
Zeer fraai afgewerkt etc.....

Techno-Bike in Wilrijk (dacht ik) kan je wel wat helpen met speciallekes.

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

www.damexhaust.com

adres:stationstraat 19
3722 Kortessem(Wintershoven)

verkoop enkel aan particulieren en gratis montage

groeten uit gent
stropke :lol:
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Dubbele postings van Stropke verwijderd, alsook de reply van Pedro44 omwille niet meer van toepassing.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Voor diegenen die bellen naar Dam vraag naar David Damiaens.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Amai!

Als dat geen service is!
Als team zouden we het niet slecht doen dacht ik.
Als het maar over den FJR is dan zijn we er als de kippen bij.

:D :D :D

den R1 zot
Afbeelding
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ok mannen : dit is gewoon fantastisch ! Nieuw lid, nieuwe motor (FJR) en eerste keer berichtje geplaats en.....boem ! Een stroom van antwoorden. Dit is leuk ! Bedankt voor de tips, ik ga eens horen of men ook een betaalbare uitlaat kan maken ...

PS : probeer zo een "avator" (logo of fotootje) op te laden, maar dat lukt me niet. Moet ik op een ander deel van het forum naar antwoorden zoeken ?

Alain
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste Herkules,

Zo'n avatar mag max. 120x120 pixels zijn en mag max. 16Kb groot zijn. Als het niet lukt, mag je de gewenste foto of afbeelding altijd doormailen en dan doen wij wel het nodige.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ok Firechief !

H??l tof dank U. Ik had er speciaal voor gezorgd dat ze kleiner waren, ik had het gelezen. Maar dan nog schijnt het niet te lukken.
Ik doe het even over de mail. Ik stuur teven een "print screen" mee van een foutmelding die ik steeds krijg als ik een "post reply" maak.

Thanks again
Alain
Herkules.
AND STILL ALIVE .......!
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@Herkules,
Ik rij zelf met DAMs rond en hierbij de prijzen (als ze ondertussen niet veranderd zijn natuurlijk)
Rond inox: 400?
Ovaal inox: 450?
Rond carbon: 600?
Ovaal carbon: 650?
David maakt ook op aanvraag uitlaten in Kevlar mix (heel mooi maar ik ken de exacte prijs niet)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi Julle,
Bedankt voor de info. Is dat de prijs per paar ?? Want dat zou helemaal niet duur zijn. Heb je een foto van je moto met die uitlaten die je me kan mailen ?
Erg bedankt ,
Alain.
Herkules.
AND STILL ALIVE .......!
Gesloten