koffer beetje los

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Nicky

koffer beetje los

Bericht door Nicky »

Ben tot de vaststelling gekomen dat wanneer er mijn koffers opzitten en je er eens aan leutert de linkse vast zit zoals het hoord.Maar de rechtse zit een beetje speling op. alles zit nochtans goed vast.
Had dit vorige week nog niet

heeft er dit iemand al gehad en hoe kan je dit oplossen ?
Dit is toch niet normaal ?

motorgroeten
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

Nicky,

Ik heb dit enkele maanden geleden ook vastgesteld en dat ook op het forum gebracht. Misschien even zoeken naar die oude post ?

We zijn zeker niet de enigen.

Persoonlijk vind ik het vreemd dat dit op mijn vorige FJR niet zo was.

Ik volg deze topic met interesse verder...
Waar is de volgende bocht ?
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

de bevestiging van de koffers kan bijgesteld worden. Controleer indien het zwarte opstaande bevestiging(waarop het onderste van de koffer overklikt) op de motor niet verschoven is en indien deze bout nog volledig vastzit. Eventueel ietsjes aanpassen zodat de koffer dichter aansluit. Volgens mij zal het euvel dan verholpen zijn.

Groeten,
Seabiker
Nicky

Bericht door Nicky »

hey seabiker,

waar zit die bout voor het zwarte gedeelte waar de koffer opklikt ?

groeten,
Nicky.
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

koffer verloren

Bericht door elektron »

Vandaag rijd ik over een verkeersdrempel (normale snelheid met FJR 2004) . Ik hoor plots een klap en zie in mijn spegel mijn koffer over het wegdek tuimelen.

Koffer was normaal dicht en goed bevestigd, schroefjes nog vast.

Bij controle achteraf blijkt dat de speling op de bevestiging zo groot is dat hij eraf kan.

De dealer heeft contact genomen met de invoerder, blijkbaar bestaat er een aanpassingsset om de koffers beter te laten spannen.
Setje besteld, in afwachting rijd ik zonder koffers, zou niet graag een andere verkeersdeelnemer treffen met ronvliegende koffers

Heeft iemand hier nog ervaring mee ?

.
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

neen, maar ik ga dit weekend hier zeker de zaak nakijken! bedankt voor de waarschuwing. hopelijk niet teveel schade aan de koffer.
* If it works, don't fix it *
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Hij is nog heel, maar aan alle kanten geschonden, ook het zwarte gedeelte :( . Ik weet nog niet of dat te herstellen is door fijn wegsschuren en herspuiten,
Ik moet hiervoor nog informeren. Het deksel is in principe te herspuiten (geen al te diepe littekens).
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Als je dat setje hebt, kan je dan eens de referentienummer hier posten aub.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo @electron,

ben ook geinteresseerd in dat setje, want voorkomen is beter dan genezen (en meestal goedkoper).
Van zodra je iets weet of het setje is gemonteerd, geef dan eens een seintje aub. Of zet een fototje op het forum

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Ik houd jullie op de hoogte.

Greetz

Luc
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Nummer van het setje is 5JW W9753-10-00
Side case Bracket rubber set

Ik wil hierbij het personeel van Motorshop Eeklo bedanken dat ze mijn klacht ernstig namen, de speling op de koffer onderzochten en mij niet direct met een kluitje in het riet stuurden van: "het is normaal, je hebt de koffer niet goed vastgezet"
Bij mij kan de koffer zo ver omhoog schuiven dat de haken bovenaan mits een (tik) uit de sleuven van het frame kunnen .
De koffer wordt dus niet genoeg naar beneden geduwd door de lat die omhoog komt als je de koffer op slot doet.

Er is direct contact opgenomen met D'ieteren in verband met de speling op de bevestiging van de koffers, de eerste persoon wist geen oplossing, na wat aandringen kwam er een tweede aan de lijn, deze wist van het bestaan van het setje af.

Het setje en de nieuwe koffer waren deze morgen nog niet binnen.
Ik hou jullie verder op de hoogte .

mvg

Luc
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Bedankt voor de info. Ik heb de laatste tijs ook de indruk dat mijn koffers nogal los zitten, vandaar deze vraag.

Firechief.

PS: heb je soms ook een prijsindicatie?
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Het is de bedoeling dat het onder waarborg geregeld wordt. Mijn motor is nog geen 2 jaar oud.

Ik zal navraag doen naar de prijs, denk niet dat die rubbertjes veel kunnen kosten.

In principe weet ik in de loop van de week meer, ik laat dan iets weten.

grtz

Luc
Laatst gewijzigd door elektron op 15 jun 2006, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Aha, onder waarborg. Dan zal ik deze week een tot bij mijnen dealer rijden. Die van mij is ook nog geen 2 jaar ... Ik hou jullie op de hoogte. Die verkeersdrempels doen allesinds geen goed aan je koffers en de bevestiging ervan.

Firechief

Afbeelding
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Nieuwe rubbers zijn binnen en gemonteerd.

Op de montagebrief is er sprake van nummer 5VS-W9753-00-00
op de verpakking staat hetzelfde nummer en nog een ander nummer 15JWW97531000 (dit lijkt op het eerder opgegeven nummer).

Het betreft de rubbers onderaan waar de koffer op steunt. Het zijn blijkbaar dezelfde rubbers als voor een 2006 (op de verpakking staat "side case bracket rubber set (2006)

Kosptrijs is normaal gezien ?9,80. Ik zou niet graag een FJR in losse onderdelen kopen...

Er zit nog altijd speling op de koffers. Ik heb voorlopig plakband op de staaf geplakt die omhoog komt als je de koffer sluit zodat de koffer meer naar beneden gedrukt wordt. Volgens mij is de oorzaak daar te vinden, of in de rubbers waar deze staaf inschuift als de hendel naar beneden geduwd wordt. Bovendien zit er veel speling op de gaten waar de haken bovenaan inpassen.

Ik ondezroek verder en overleg met mijn dealer.
Laatst gewijzigd door elektron op 26 mei 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Model 2006.
Op mijn beide koffers zit +/- 4 mm zijdelingse speling ter hoogte van de bovenste bevestigingen, de koffer zal niet loskomen, maar hij rammelt een beetje bij het rijden.
Bij de Marcel zitten ze nochthans stevig vast naar zijn zeggen.
Ik heb de zaak eens goed bekeken, maar de aanhechtingspunten zitten ingegoten in het frame van de motor en zijn bijgevolg niet bij te stellen.
De onderste rubber zit goed op zijn plaats, en op de juiste wijze gemonteerd.
Ik ga mijn dealer hier raad over vragen, maar zou wel eens willen weten of ik lotgenoten heb.
M/V met 2006-model : reageren maar :!: :!:
Bedankt alvast
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Jeanke
Clublid
Clublid

Bericht door Jeanke »

Zijdelingse speling opgelost door in hechtingspunt een dun stukje leder te kleven
aan zijkant
koffer zit muurvast
ps
is reeds mijn tweede set koffers

jeanke
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Jeanke schreef:Zijdelingse speling opgelost door in hechtingspunt een dun stukje leder te kleven
aan zijkant
koffer zit muurvast
ps
is reeds mijn tweede set koffers

jeanke
Bedankt Jeanke,
Ik heb uw raad opgevolgd, maar in plaats van leder heb ik over de hechtingspunten een stukje binnenband van een fiets getrokken.
Langs buiten een beetje vaseline eraan zodat de koffers gemakkelijk op hun plaats glijden.
Resultaat : geen speling meer, muurvast, geen gerammel...kortom alles ok :P :P
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gesloten