Hallo dames en heren ,
Graag had ik eens een dom vraagje over het verhogen van de pk's . Er is hier iemand die me tracht iets wijs te maken en ik dacht van dat hier eens te vragen .
Nu blijkt dat de motoren van 2004 kunnen verhoogt worden met juist een kabeltje te verleggen en dat de rubbers al met groote opening al gemonteerd zijn . Als de teckneuten onder ons daar enige info over hebben zou dit van harte welkom zijn .
100pk naar 150pk
Moderator: Abeloos
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
@snowangel
De FJR , 100 pk versie, heeft 2 beperkingen. Enerzijds zijn er de rubbere ringen met de kleine openingen. Deze kan men wegfrezen. Beter is echter de open ringen te (laten)monteren. Anderzijds is er het bewuste kabeltje. Door een andere verbinding te maken met de ECU grijpt de toerentalbegrenzer later in dan op de 100pk versie (+/-250 t). In totaal neemt dit werkje ongeveer 3 uur in beslag. Bedenk wel wanneer je dit doet dat je FJR niet meer conform is met de inschrijving met alle gevolgen vandien in geval van etc...
Note: Bij gewoon dagelijks gebruik (tot 5000 t/m) is er nauwelijks verschil tussen de beperkte versie en de vrije. Zoals dikwijls het geval is, wordt het verschil meer door de rijder dan door de motorfiets (al dan niet vrijgesteld))gemaakt.
Met sportieve groetjes,
De FJR , 100 pk versie, heeft 2 beperkingen. Enerzijds zijn er de rubbere ringen met de kleine openingen. Deze kan men wegfrezen. Beter is echter de open ringen te (laten)monteren. Anderzijds is er het bewuste kabeltje. Door een andere verbinding te maken met de ECU grijpt de toerentalbegrenzer later in dan op de 100pk versie (+/-250 t). In totaal neemt dit werkje ongeveer 3 uur in beslag. Bedenk wel wanneer je dit doet dat je FJR niet meer conform is met de inschrijving met alle gevolgen vandien in geval van etc...
Note: Bij gewoon dagelijks gebruik (tot 5000 t/m) is er nauwelijks verschil tussen de beperkte versie en de vrije. Zoals dikwijls het geval is, wordt het verschil meer door de rijder dan door de motorfiets (al dan niet vrijgesteld))gemaakt.

Met sportieve groetjes,
Laatst gewijzigd door Snorry op 11 nov 2005, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Peet
Vroeger eens een sprintje gemaakt met de vrije samen met de beperkte versie. Het verschil is zeker niet zo groot dan de meeste wel denken en men moet daarvoor wel degelijk de hoge (hoogste)toeren rijden. We rijden trouwens met een FJR van +250kg en niet op een YFZ. Bij de YFZ is het verschil tussen de vrije en de 100pk versie duidelijk veeeel groter.
Grtz
Vroeger eens een sprintje gemaakt met de vrije samen met de beperkte versie. Het verschil is zeker niet zo groot dan de meeste wel denken en men moet daarvoor wel degelijk de hoge (hoogste)toeren rijden. We rijden trouwens met een FJR van +250kg en niet op een YFZ. Bij de YFZ is het verschil tussen de vrije en de 100pk versie duidelijk veeeel groter.
Grtz
fjr van 100 naar 143 pk
Heb mijn FJR laten omzetten naar 143 pk , nieuwe rubbers gestoken en nieuwe afstelling van de ecu.Heeft mij 130 euro gekost bij mijn dealer.