Bedankt mannen voor de toffe reacties, op deze wijze probeer je iemand te helpen met plezier h?
Ruud, ik las jou bericht aandachtig ivm de zijstandaard, we weten allemaal, wat mankeert het meeste, thuis, in de wagen, op onze motor, alles wat maar enigzins met elektriciteit of elektronische componetjes te maken heeft, vandaar niks is uitgesloten, onze motor zit vol componeten en het contact op de zijstandaard is daar ook onderdeel van.
Vandaar dat ik nog nadrukkelijk zeg, probeer zo goed mogelijk vast te stellen en eventueel te vergelijken met de info waarover je kan beschikken, alles kan op elkaar lijken, zo is het ook bij de mens om diagnoses te stellen

Het zou dus best dezelfde symtonen kunnen geven de uitleg van ruud, omdat die idd iets zal onderbreken die schakelaar, zou ook op schema moeten kijken wat juist, maar dan moet het dan ook nog juist lukken dat dit steeds op hetzelfde punt ( gasstand ) zou zijn, een onderbreking via de zijstandaard zou toch ook eens moeten voorkomen op een andere gasstand mijn inziens, maarja wanneer ben je echt zeker, wanneer het opgelost is en blijft kan je zeggen, dat was het !!!
Ruud, deze avond moet ik nog weg, maar ik zal eens op je link klikken als het past ivm jouw probleem OK
De TPS zit gewoon onder de benzinetank ter hoogte van het rechter zwarte afdekplaatje, fiche met 3 contacten, in het verlengde van de as die de gaskleppen bedienen, hoe kan het ook anders h?, heeft dus verband tot de gasstand en de stand van de gaskleppen
Althans bij mijn model 2004
Ik las ook de info van co-admin ivm een 2e massavoorziening, bij twijfel aan massa prima om op te volgen
Eigenlijk nu ik er pas aan denk heb ik ook nog een voorstel ivm technische defecten, je zou een soort database of topic waarin je kunt zoeken op fouten en hun symtonen moeten kunnen beschikbaar stellen, de grote uitleg zoals deze kan gewoon zoals nu, maar een hele beknopte versie in een soort foutenbestand, ik probeer een vb te geven zoals dit van mij
Aard defect :Haperende, stotterende motor
Aanbevelingen of handelingen :
- vnl bij warme motor
- Steeds bij zelfde gasstand
- Meest voorkomend bij volgen verkeer, wanneer gas moet ingehouden worden, bij lagere toeren
- Kan zich eventueel voordoen bij stilstand
Doe volgende test
- Kijk stationair toerental na 1100 ? 1200 tr/min vereist
- Breng heel langzaam gas naar omhoog en kijk of toerental niet daalt op het vastgestelde punt tijdens het rijden
Bij vaststelling van deze symtonen mogelijke oorzaak
Throttle position sensor
Reeds vervangen bij x, y, z ...........
Dus ik heb nu eigenlijk mijn ganse verhaal samengevat in enkel zinnetjes, wanneer je door alle fjrijders aan zulke info zou kunnen bekomen, kan je op een vlugge manier door een zoekfunctie de essentiele dingen opschrijven en uittesten bij je motor wat op het dichtbij zijnde probleem lijkt
Is maar een ontwerp h?, altijd vatbaar voor verbeteringen en moet ook nog haalbaar zijn
Groetjes en tot later Dream