Remmen voorwiel

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
slurf
Clublid
Clublid

Remmen voorwiel

Bericht door slurf »

Ik had zopas een voorval :cry: bij het remmen op het voorwiel trad er een geklop op :!: eerste gedacht was :?: schijfremmen krom, het werd erger :!: en op twee dagen tijd viel er niet meer normaal mee te rijden (remmen) oorzaak :twisted: een gebroken rollager :evil: , was geen roestvorming te zien en dit op 65000 km, kostprijs, dat viel nog mee. de twee lagers met extra bourage's 58?, is gemakkelijk zelf te vervangen :!:

groetjes Slurf en Mammaharibo
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Join the club, ik heb hetzelfde meegemaakt.
(roger, op de rit via zeeland naar P?niche, daar was je toch bij?)
De dealer heeft er lagers van SKF ingestoken, die man rust zijn eigen R1 en R6 racemachine uit met SKF-lagers, in plaats van de originele van Yamaha.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
slurf
Clublid
Clublid

Bericht door slurf »

@dirkske, ik was ook gegaan voor SKF lagers, maar m'n beweerde dat de maat die ik nodig had, niet in hun gamma voorkwam :cry: het zou misschien kunnen zijn dat de oudere FJR met andere lagers is uitgerust :!:
groetjes Slurf
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

En ik dacht dat dit een typische eigenschap was van Honda (bij elke Honda die ik had heb ik wiellagers moeten vervangen)!
Maar als dit pas na 65000 km is valt dit nogal mee vind ik .
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

Peet schreef:En ik dacht dat dit een typische eigenschap was van Honda (bij elke Honda die ik had heb ik wiellagers moeten vervangen)!
Maar als dit pas na 65000 km is valt dit nogal mee vind ik .
Mijn vorige VFR had 75000 Km en juist ne regelaar aan men been gehad, da's typisch Honda :wink:
Gesloten