Multanova clubke

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

den R1 zot
Clublid
Clublid

Multanova clubke

Bericht door den R1 zot »

Iemand moet het opstarten, dus zal ik er effe mee beginnen.

Zojuist vandaag in het buske ontvangen :

Afzender Wegpolitie. :?

Het schrijven begint als volgt,

In bijlage vindt u een voorstel tot onmiddelijke inning...... blablabla.... en nog nen hoop gezever extra......

Om terzake te komen (niet van TV),
De inbreuk is :
Te hebben gereden op de openbare weg als bestuurder van een voertuig aan een gemeten snelheid van 141 km/u, ....... daar waar de snelheid beperkt is tot 120 km/u. :shock:

Verschuldigde som = 150,- EURO (binnen 5 dagen via boetezegels)

Ik had blijkbaar niet genoeg vertraagd voor dat statiefje aan de kant van de weg :lol:
Grote jonge als ik ben, beken ik natuurlijk deze zware overtreding graad 1.

Het was op zondag 30-10-05 rond 8:17 op de A1 autosnelweg richting Brussel thv. kmp 26.7.

Maar nu komt het leuke :
* De weersomstandigheden = normaal.
* Staat van de weg = normaal.
* Verkeersdrukte = normaal. :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik denk dat ik er welgeteld 15 wagens heb gezien op het hele trajekt.

Ik ben vooral blij dat dit een duidelijke les is voor de verkeersveiligheid. :evil:

Groetjes,

den R1 zot nog altijd te snel :D
Laatst gewijzigd door den R1 zot op 18 nov 2005, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fazerke

Bericht door Fazerke »

Hoi JvuxR1,

Dan moogt ge nog van geluk spreken. 't Zijn natuurlijk zure centen.
Let dan maar op als je eens naar Gent rijdt. Daar passen ze de "nul" tollerantie toe!! Dus opletten.

Ge moet altijd wat chance hebben, maar dat is 1 van de reden ( ik ben nu ook niet :angel4: ) dat ik jullie ( soms ) niet kan volgen. :lol: :wink:

Als je eens een 3de graad boete krijgt, let je nadien beter op, maar dan is het te laat h? ( vraag maar aan Alain)

Al??, da dan krijgt gij dit jaar geen Sintkadoke meer van Uw vrouwke!! :wink:

Marianne
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ja het zijn zure centen,
Da's nen dag minder op circuit normaal gezien. :?

Maar ik had juist extra bonuspunten bij het vrouwke omdat ik de parket helemaal heb geschuurd. :D

Dus zo erg is het niet h?, ik heb er al ergere gehad in het verre verleden. :?
En het was h??l lang geleden.

Groetjes,

den R1 zot nog altijd te snel maar 150 euro minder opzak.
Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo vJvuxR1, troost u met het gedacht dat uw parket nu mooi is. :wink: :D
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ik zou wel graag de foto hebben, zo duur dus dat moet ne knappe zijn. :D (zonder kneedown weliswaar maar toch).
Ik heb er al vele van tijdens het circuit rijden maar de Nova foto's krijg ik nooit en ze zijn pertang veel duurder. :evil:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De laatste foto die ik heb gekregen, wou ik niet betalen.
Het beeld was "bewogen" :lol:
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

een maal geflits in bebouwde kom juist na een bocht mocht 50 reed 75 boet 50euro

groet pol
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

[quote="Polarend"]een maal geflits in bebouwde kom juist na een bocht mocht 50 reed 75 boet 50euro

De boetes stonden daar in de solden zeker ?? Gelukzak !
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

T'is idd om ziek van te worden.
Ik rij +/- 45000 Km met een depanneurken van ??n van de grootste vlaamse takelbedrijven en toen ik er over 10j begon kon het niet op.
Alles betaalde het werk terug.
Na 5 tal j mochten we er nog 2 boete's per j hebben en tot over een maand betaalden ze het terug indien je een oproep had en niet boven de 20 km/h van de toegestane snelheid zat.

Nu vanaf een maand alles voor ons eigen :D

T'jah tijden veranderen zeker h?.

Ik heb er niet veel meer aan hoor aan mij werk, pechgevallen liggen soms 40 km uit elkaar en dan moet je dat afhaspelen aan een slakkengangetje met dan nog soms de nodige risico's van eens een bord niet gezien te hebben.

Ik kom moe (maar niet voldaan) thuis maar ni van te werken, wel van naar al die borden en camera's te zoeken.

PS: Vroeger was alles beter.

En dan nog gezwegen over die domme parkeerwachters, ik zou moeten geld in automaat steken om ene te mogen depanneren :idea:

R1zot en andere zotten, als ge in Aalst op E40 passeert pas ook maar op want ge ziet ze der nie staan h? (onder de brug) staat zo een statief en auto staat op de pechstrook naast oprit.

Idem in Ternat maar daar staan ze niet onder een brug maar naast den berm in het veld.

U weze gewaarschuwd maar zoals deze plaatsjes zullen er nog velen zijn die we niet kennen h
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

misschien helpen de foto's op deze site de speeders in de toekomst...?

http://www.bermtoeristen.be/
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
co-admin
75 cc
75 cc
Contacteer:

Je geld of je leven!

Bericht door co-admin »

Bermtoeristen? In Nederland hebben ze een betere naam daarvoor: struikrovers.
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Tegenwoordig is het echt niet meer te doen, soms staan ze 's morgens om 6 ? 6.15u al te flitsen, onlangs nog tussen St-Truiden en Linter, een uurtje later op de E40 naar de kust en ondertussen op een provinciale weg te Maldegem, dus in mijn geval 3 x op 2 uren :mumum:

Voor mijn job als vertegenwoordiger doe ik een 60.000km per jaar, en elke dag is het uitkijken.

Ik stel op de wagen mijn cruise-control in op 130 km/h en mijn boordcomputer geeft 123 km/h weer, in hoeverre kan ik hier op betrouwen :?: :?: :?:
En hoe zit dat met de FJR, weet iemand wat hier de afwijking zou kunnen zijn :?:

Voor degenen die in het weekend naar de Ardennen rijden, ook hier opgepast, regelmatig op de E 40/42/25 staat er een goudkleurige Nissan Primera te flitsen op de pechstrook of in de middenberm, vorig jaar hebben die kl***zakken mij geflitst op den 1 mei, op dien dag vieren wij den dag van de arbeid, maar in Walloni? schieten ze dan voor ene keer in actie :angry5:
En dit weekend stond hij er weer, omdat er werken waren op de E40 te Barchon, stond hij op de E25 omdat iedereen langs hier de omleiding volgde :thebirdman:

Een verwittigd man...

Slukes en hou jullie ogen open
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

Big Jomb schreef: En hoe zit dat met de FJR, weet iemand wat hier de afwijking zou kunnen zijn :?:

Die gaat zeer juist, all?? de mijnen toch.
Als ik mijn Garmin volg wijkt die zeker geen 10Km/h te veel aan.
Mijn vorige Vtec loog wa meer :D
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Er is sprake van om de 70km/uur als standaard te gaan invoeren, zodat ze een hoop snelheidsborden kunnen weghalen. 90 per uur wordt dan een grote uitzondering waar ze nog maar enkele borden voor nodig zullen hebben. De redenering is dat dat veiliger zou zijn. Dat klopt natuurlijk als je er rekening mee houdt dat een groot percentage "chauffeurs" niet over de nodige rijbekwaamheid beschikken. Ze zouden beter daar wat aan doen, strengere opleidingen, regelmatige controles of de kennis nog relevant is, herhaling van de oefeningen, verplichte slipcursussen,...
Dat zou nogal wat meer veiligheid opleveren dan ook de goede chauffeurs te verplichten om aan een slakkegangetje te rijden.
Maar ja, je zou d?n het protest eens moeten horen... De slechte chauffeurs zijn namelijk dik in de meerderheid. Zoals Big Jomb ben ik dagelijks de baan op voor mijn beroep. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik stommiteiten zie gebeuren op de weg. Deels door egoisme, deels door onkunde.
Gelukkig ben ik dit jaar nog maar ??n keer geflitst. 81 waar je 70 mag. 's mogens om 5:30, op een bijna lege weg. Een leuke bijverdienste voor de staat, maar geen enkele bijdrage aan de verkeersveiligheid is dat.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Volledig eens met Gobelijn, wat een stommiteiten dat je ziet op de weg :angry5:

Het meeste erger ik mij aan de linksrijders op de autosnelweg of die gasten met een dikke voiture onder hun gat, maar geen geld om een handenvrije set te kopen voor te GSM-en.
Mensen dat kost nog geen ? 25. Mijn oortje was kapot en heb nu een Bluetooth gekocht, ? 79, das nu toch nie zo duur, of zien jullie dat anders :?: :?: :?:

Vorige week effe chance gehad met de motor, ik wou juist een bochtje nemen en zag een fietser aankomen, op het moment dat ik mij een beetje platter wou leggen, komt daar toch gene ouwe met zijn klak (pet) die fietser voorbijsteken in de buitenbocht, hemel en aarde moeten bewegen om hem te ontwijken, effe moeten bekomen en toen er achteraan gereden om hem zijn vet eens te geven.
Reactie: je had toch plaats genoeg! Ik had bijna mijne helm tegen zijn fa?ade geplakt, maar kon me toch nog bedwingen.

Voor allen die nog naar het sportpaleis van Antwerpen gaan voor een concert: OPGEPAST!!

Sinds 25/10 staat er aan de afrit van de autostrade, voor de grote parking aan de rechterkant, een bord op een 3meter hoogte, dat vermeld dat je in een bewonerszone terecht komt en je bijgevolg de blauwe schijf moet plaatsen? Vermits een concert meestal langer duurt dan de tijd dat je mag parkeren, parkeer je wagen op de grote parking.
Tijdens de laatste Night of The Proms, prijs natuurlijk, op het moment dat ik van de autostrade afreed, maande de politie ons aan om het verkeer snel te laten vlotten. Gevolg, bord niet gezien en geparkeerd in een straat en bij terugkomst: PV van ? 21,50 achter de ruitewisser :cussing: .
Mijn schoonbroer stond in diezelfde straat aan de overzijde van mij geparkeerd, en raar, hij had geen PV. Zo'n zaken vind ik wraakroepend, tijdens de 1ste week van de Proms (week van 17-21/10 was dit verbod nog niet van toepassing) en ik nodig iedereen uit om bij een snelheid van +/- 50 km/h dat bord eens te lezen :shock: :shock: :shock:

Een verwittigd man...

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

Ik hem hier deze voormiddag vlammesten ambras met mijne chef gehad.

-Weer nekeer :D

Ten ??rste hangt het series men ... uit op de baan met da geflits en paalkes en drempels en .....
Ten tweede ben ik gisterennacht om 2 u s'nachts uit men depanneur gestapt en deze morgen om 9,30u ben ik gewekt met de vraag van mijne chef"Kunde terug beginnen want het is zeer druk"

Ik heb hem eens deftig mijn gedacht gezegd en ook als het hun zo niet aanstaat dat ze mijnen C4 mogen geven.
Die peizen zeker dat er niks anders meer bestaat den werken voor ... :D

Kan da allemaal zomaar?
Syndikaat van men botten is dat daar ja.

Hij was kwaad omdat ik zei dat ik niet snapte als chef dat ge dat durft, na amper 7 u slapen teruig vragen om te starten.
En pas op het zijn dagen van 11u h? (7d lang en dan 7d thuis), zodus om 10 u beginnen tot 2 u snachts.

Sorry maar da kan ni bij mij.
Misschien ligt het wel aan mij :idea:

Dit moest er is uit n
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Hij was kwaad omdat ik zei dat ik niet snapte als chef dat ge dat durft, na amper 7 u slapen teruig vragen om te starten.
En pas op het zijn dagen van 11u h? (7d lang en dan 7d thuis), zodus om 10 u beginnen tot 2 u snachts.

Sorry maar da kan ni bij mij.
Misschien ligt het wel aan mij :idea:

Dit moest er is uit n?[/quote]

internationaal gaan rijden dan maakt ge zoveel
uren niet :D :D :D :lol: :wink:
groetjes johnny
denberg
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door denberg »

De teller gaat redelijk juist: (dat weet ik nu pas)

Met het idee dat mijn teller 10km/h teveel aangaf (dit was zo bij mijn vorige motor) en rekening houdend met de 6% marge,
rij ik al jaren steeds 140 op de snelweg.
'k Dacht dat ik reglementair reed :?

Onlangs geflitst op de E411 ter hoogte van Namen tegen 144km/h.
met de marge eraf kwam dit op 135km/h.

Dit heeft mij een lekkere boete opgeleverd van 150euro.
(eigen schuld dikke bult).

Ps: Er was bijna geen verkeer, onnozel toch.
FJR-Groeten David
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Idd de FJR is het eerste motorrijtuig ( wagen & motor )
welke noemenswaardig perfect juist aanduid
Het verschil bij 120 km/h vergeleken met de sp III is maar 1 km/h
Vroeger kon ik dus ook die 10 km/h toepassen, nu helemaal niet meer.

Om de lijst te vervolledigen 1 keer geflitst in nederland op 2 febr 2002, had bordje bebouwde kom niet gezien snelheid 59 km/h in aardenburg kostprijs 28 euro

Verder stel ik mij nu de vraag naar aanleiding vanuit het nieuws op TV dat ze in Gent de nultollerantie toepassen
Wat is nu gevaarlijker?
- Contant op je teller zitten kijken naar die 50 km/h, want te traag mag ook niet en hou je het verkeer op
of
- 10 km/h speling geven en je aandacht meer op de weg kunnen richten dan steeds maar naar je km teller moeten kijken om er toch maar niet 1 km/h boven te zitten

hhhhhhhmmmmmmmmmmmm, begrijpe wie begrijpe kan

Verdraagzaamheid is ver weg in deze huidige tijd, op alle vlakken en overal, gelukkig is hier nog alles ok :-)

groetjes
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Verdraagzaamheid is niet het juiste woord.

KASSA KASSA is een betere omschrijving.

De echte hardrijders mogen ze voor mij zowieso een bon geven, of van de weg plukken. TE hard is te hard, maar de mensen die hun best doen om in de buurt van die 50, net boven die 70 of tussen 120-130 "met het verkeer mee" proberen te rijden, nu gaan ze die ook nog eens bestraffen, dat heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Dat is zoeken waar er nog ergens ne euro te zoeken is.
Knijpen maar in die citroen, tot er geen druppel meer uitkomt.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten