Multanova clubke

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Je kan ook rond de 100 rijden, dan heb je 20 km/u tollerantie. :shock: (zullen ze zeggen).

Groetjes,

den R1 zot nog steeds te snel bezig! :D :D :D
Afbeelding
karl

Bericht door karl »

Dirkske heeft gelijk. Te rap is te rap.
Donderdag mijnen uitslag gekregen van mijn snelheidstest langs de oude baan tussen Brugge en Oostende.
Gelukkig geflitst op het stukje waar je net 90 mag.
Ik reed 104 teveel.
Ben er niet fier op.
Mag FJR voor 4 maand aan de kant zetten.
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

karl schreef:Dirkske heeft gelijk. Te rap is te rap.
Donderdag mijnen uitslag gekregen van mijn snelheidstest langs de oude baan tussen Brugge en Oostende.
Gelukkig geflitst op het stukje waar je net 90 mag.
Ik reed 104 teveel.
Ben er niet fier op.
Mag FJR voor 4 maand aan de kant zetten.
En wa was de prijs van de foto? :D
den R1 zot
Clublid
Clublid

Hoe te rap is te rap?

Da's toch voor elke situatie anders?
Er zijn wegen waar het vroeger altijd 90 is geweest die nu 70 zijn.

Alles is aangepast (infrastructuur/voertuigen) en verbeterd maar toch mag je nergens sneller dan voorheen!

Sorry maar dat kan er bij mij niet in.

Groetjes,

den R1 zot die nog altijd te .... :D
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik kan toch nog wat symphatie opbrengen voor Karl, die zijn daad stelt op een afgelegen weg. Iedereen onder ons, ik ook, heeft al eens hetzelfde gedaan. Ik dacht dat Alain vorig jaar hetzelfde meegemaakt heeft, in Temse.
Rustige baan, geen verkeer, effe aan de kraan draaien en seconden later gaat de flits af.

Verkeersveiligheid ? euh , ja.
Maar t'is de easy way ?, ik zou veel liever hebben dat ze in de bebouwde kom wat meer gaan staan, aan kruispunten waar vrachtwagens rechtsaf gaan en fietsers meepakken in hun dode hoek, in probleembuurten waar mensen niet meer op straat durven komen als het donker wordt, in kabinetten van politiekers om er op toe te zien wanneer er contracten getekend worden met ons geld,dat er nog iets over blijft voor u en mijne oude dag.

Er zijn 2 manieren om een budget in evenwicht te houden :
ofwel verdient ge m??r,
ofwel geeft ge minder uit.

En omdat ze in Brussel goed bedreven zijn in uitgeven van andersmans centen, draaien wij voor dat eerste op, onder de naam "verkeersveiligheid". Het noemt ook wel eens belastingen, sociale bijdragen, eco-taks, opcentiemen whatever.

Valt het op, dat sinds de 'supertarieven' van kracht zijn, de pakkans ook vermenigvuldigd is met factor 10, en elke gemeente zijn anonieme flitswagen heeft aangekocht?
Laatst gewijzigd door dirkske op 27 nov 2005, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ik ben het volkomen met u eens Dirk.
Natuurlijk hebben we al eens deftige uitschieters ivm snelheid de ??n al wa meer dan de ander.
(ikke toch allesins) Zelfs veel meer dan hier wordt vermeld, maar het gaat niet om ter meeste h?. :D

En je moet maar de pech hebben dat ze juist daar staan waar jij effe aan de gas hangt. :(

Het is zoals we allemaal zeggen, dit heeft niet echt veel met verkeersveiligheid te maken.

Natuurlijk ben je verkeerd bezig als met +150 of meer op drukke wegen zit. Je mag op de ring rond Antwerpen (R1) normaal altijd 100 zelfs tijdens de spits, maar owee als je 'snachts 130 zou rijden op diezelfde ring. 100 tijdens de spits of 130 'snachts, wie is hier dan verkeerd bezig?
Afbeelding
karl

Bericht door karl »

V4 lover vroeg het prijskaartje, aw?l, dat hangt er inderdaad ook nog aan : 5,5 x 200?
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

karl schreef:aw?l, dat hangt er inderdaad ook nog aan : 5,5 x 200?
Ja karl, dat is even slikken :? als je zoiets in je postbus terug vind he :evil:
Ik heb het gewoonlijk een 3x per jaar aan mijne knikker dat er een overschrijving van ? ?175 in de bus steekt en dat vind ik al om achterover te vallen :shock:
Voor de mensen die koerierdienst rijden of degenen die dagelijks honderden km op de baan zitten voor hun werk vind ik het zielig want wat moeten zij dan niet voor hebben, de ene moment heb je uren fille en als je er dan uitkomt en een beetje tijd kunt winnen door op het gas gaan te staan dan heb je die flitsers op je kl...... :dontknow: dat is om zot te worden denk ik :sad1:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gunner

Bericht door Gunner »

Karl, innige deelmeming met uw straf/boete :!:
Waar ergens op dat traject stonden ze? 'k rij daar ook regelmatige (en snel!!)
CU
Dr
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Dr? blijven rijden zo vroeg of laat vind hij u wel :D :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Andr?,

niet moeilijk dat ze u niet zien, ge rijdt altijd met uw camouflagepakske aan, :D :D :D

Karl,
tot op heden heb ik geluk gehad, enkel en alleen boete's van 50 en 150 euro.
Maar zelfs dat doet pijn als ge de boetezegels gaat halen op de Post, zeker als de loketbediende een sarcastisch lachske op haar gezicht tovert

Serge
één van de vier, dartagnan
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

dartagnan schreef:Maar zelfs dat doet pijn als ge de boetezegels gaat halen op de Post, zeker als de loketbediende een sarcastisch lachske op haar gezicht tovert

Serge

Die hebben daar een training voor gehad, als je het mij vraagt.
Bij ons doen ze dat ook ....

Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
karl

Bericht door karl »

Stonden op de oude baan Brugge Oostende op e splitsingnaar De Haan.
Ik reed richting Oostende en flits stond in de verkeerde richting achter een boom op de splitsing zelf.
Momenteel zijn er werken op dit kruispunt, dus geen gevaar.
Opgelet, de rest van deze baan is 50 of 70 km/u, alleen dat punt is even 90.
TTT242

Bericht door TTT242 »

Een goede avond,

Dat pv van de topicstarter zal er zo ongeveer hebben uitgezien

http://img54.exs.cx/img54/1622/pv-snelheidvoorbeeld.jpg

Als je meer wil weten over snelheidscontroles in Belgi? kan je ook altijd bij ons op de site een kijkje komen nemen.

http://img226.imageshack.us/img226/4710/header8js.jpg

www.flitsservice.be

Edit: Posting aangepast wegens te grote afbeelding wat de leesbaarheid van de topic verstoord
Firechief
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Mooie site, ik was al ne keer gaan piepen op de NL-zusterpagina,
maar dit is natuurlijk veel leuker.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ja watte!

Ze zijn al aardig bezig met hun camouflage technieken. :cry:
Ik heb veel liever dat ze met hun flashy autoke ergens in het midden staan op een open bermke. :lol:

Zo is het wel heel moeilijk om ze te spotten. :shock:

Misschien een idee voor de club om eens een avondje organiseren met de nodige lessen "spotten van flitsers". :)

Groetjes,

den R1 zot met 150 euro minder. :?
Afbeelding
Karels

Bericht door Karels »

Met mijn laatste boete betaling meegemaakt.

Naar het postkantoor gegaan om de boetezegels te gaan halen, rond het middaguur in Zaventem1. D'er stond daar 7 man voor mij en ik was van plan om weg te gaan en als er ne keer minder volk vertrok terug te komen. Pro Justitia.

De volgende zijn vraag aan het loket: " Mag ik voor 150? boetezegels krijgen aub".

Wat blijkt: van de 8 mensen die er waren was er juistgeteld 1 persoon die brieven kwam posten; de rest waren allemaal "hardrijders"
Onder iedereen die daar stond kwam het gesprek ook op gang en wat bleek: geflitst s' morgens vroeg of 's nachts, geflitst aan ongeveer 130 km/u,...

In mijn geval, geflitst op 500m van mijn huis, bij het binnenrijden van de bebouwde kom te Sterrebeek, komende van Moorsel op de Moorselsteenweg. Er staat daaraltijd een witte toyota corrola juist na de plaat van bebouwde kom. De Lokale politie kwam als die wagen er niet staat in de plaats met hun witte ford fi?sta. Alle inwoners van Moorsel hebben daar een boete gekregen omdat iedereen er in het begin te snel reed. Er is 50m verder een straat met voorrang van rechts en daar remden de meeste af tot 50km/u. Maar de politie zag het weeral te mooi en ging in die 50m flitsen. Nu hebben ze toch al een andere plaats mogen kiezen, want 5m na het bord van de bebouwde kom te gaan staan bleek niet echt correct. Nu staan ze 25m verder op een plaats waar nooit een auto staat en valt hun fiesta te veel op. resultaat bijna geen boetes meer en vanaf ze er staan een vermelding bij de vallende sterren op Q!

Karels
co-admin
75 cc
75 cc
Contacteer:

Boetezegels, en een beetje rap als't kan.

Bericht door co-admin »

Bij momenten heb ik de indruk dat het geen pro justitia meer is, maar Jo Prostitutia.
Voor Serge en Michel: dat typische lachje van de loketbediende gaat heel snel weg als je ze wijsmaakt dat je een boete hebt gekregen omdat je een loketbediende een kopstoot hebt gegeven omdat je dacht dat hij/zij je uitlachte. Desnoods kan je erbij zeggen dat de rechter zelf verzachtende omstandigheden inriep omdat het een loket van de post was, en de bediende dus hoogstwaarschijnlijk zat was. Wedden dat ze in hun opleiding nooit hebben gezien hoe ze daar op moeten reageren? :twisted:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

:D :D :D Loool !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Co-admin u werkt toch niet bij de post of wel soms. :D :D :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gesloten