Xenon-verlichting

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Xenon-verlichting

Bericht door dirkske »

Is er interesse om de bestaande FJR-verlichting te vervangen door Xenon-verlichting ?
Tegenwoordig apart verkrijgbaar, een lamp in originele behuizing H4, met een aparte regeldoos electronica.
Uit het aanbod hebben we een unit H4 Bi-Xenon nodig, omdat de originele lampen met 2 gloeidraden uitgevoerd zijn.

http://www.meccatune.be/shop/MECCATUNE/ ... CHTING.htm
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Heel knap, maar ik vrees een beetje te duur.
100 Euro wil ik er wel aan geven maar geen 269 dat is er een beetje over. :shock:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Lucske
125 cc
125 cc

Bericht door Lucske »

Nog een adres waar ze die Xenon verkopen... en andere stuf om uwe moto te doen opvallen :wink:
http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html
ISRA# 23440
Doe gewoon, das al gek genoeg
My day will come
Afbeelding
N50° 58.485 E4° 57.834
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De prijs is minimum 346 euro, voor Bi-Xenon, volgens hetgeen ik er van kan opmaken.
Remember dat ge een H4 hebt, met dim- en grootlicht.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Ik vind het wel wat, maar de prijs ligt me eveneens wat hoog. Ook heb ik mijn vragen bij het feit of de spiegels van de koplampen hier wel op voorzien zijn (warmte?). Nog niemand ergens LED achterlichten tegen gekomen voor de FJR?

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De lampen zien er identisch uit als een ?chte H4, maar verbruiken een kwart minder, ongeveer 40 watt per lamp, heb ik ergens gelezen. Stralen ook minder warmte uit, dus verhoudingsgewijs m??r licht.

Vb: een gewone huis-tuin-keuken gloeilamp geeft 5 % licht, 95 % warmte, halogeenverlichting gaat naar de 20 % licht, 80% warmte.
Voor xenon en andere edelgassen heb ik geen vergelijkbare cijfers, maar het resultaat ligt nog een pak hoger.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind dat die Xenon-lichten ferm verblinden, niets zo vervelend als een wagen met Xenon-lichten tegenkomen of die achter je rijdt :cussing: .

Het zal misschien beter zicht geven, maar nogal vrij duur als je het mij vraagt :dontknow:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Die verblinden enkel omdat je ernaar kijkt.
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Big JOMB
Het lijkt idd dat de Xenons meer verblinden maar ik denk dat je er dan als motard ook beter mee gezien wordt. Dat ze een veel beter zicht geven in het donker is al langer geweten. Nog wat wachten en volgend jaar naar het salon in Essen (D) gaan. Daar zijn de prijzen altijd veel interessanter
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
slurf
Clublid
Clublid

Bericht door slurf »

Aan allen , Prettige Feestdagen en nog veel geleuter over vanalles en nog wat. Nu effe terzake, betrefd xenon lampen , als de regelementering hetzelfde is als bij de auto's, dan mag men absoluut GEEN xeon lampen steken zonder dat daar een automatische hoogteregeling is gemonteerd en een reinigingssysteem om de koplamp rein te houden. Een alternatief is misschien dan de lamp van Phillips en is een pak goedkoper. type van de lamp= NightGuide halogeen en is in verscheidene uitvoeringen te verkrijgen.

groetjes Slurf :wink:
Gesloten