Nieuwe BMW K1200GT

Wel eens zin om met een andere motor te rijden. Pen hier uw bevindingen van uw testritten neer.

Moderator: Abeloos

webcommerce
125 cc
125 cc

Nieuwe BMW K1200GT

Bericht door webcommerce »

Deze K1200GT (op basis van de K1200S )zou wel eens een serieuze concurrent van de FJR kunnen worden. >150pk, 130Nm, geweldige remmen, degelijke bescherming, alleen de BMW prijs kan misschien nog een opstakel vormen.
http://www.fastbike.nl/[/url]
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Inderdaad,

En dan zeggen dat de Jappen altijd maar kopies maken van de Eurojongens. :shock:

Blijkbaar heeft BMW het gesnopen dat er wel degelijk een markt is voor de snelle toerder. De andere BMW's waren naar mijn mening een beetje te oud en hadden het verkeerde blokje er in zitten.

Ziet er wel mooi uit moet ik eerlijk toegeven maar hij is toch niet zo sportief van uiterlijk als de FJR. De kuip is een beetje teveel gesloten aan de zijkant naar mijn mening.

Moest ik nog geen FJR hebben dan zou ik toch twijfelen welke het zou worden.........

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik durf wel eens op pad gaan, met enkele mensen van het BMW-forum. Vooral GS'sen en RT's. Overduidelijk dat de GS zich kiplekker voelt als de weg een beetje minder comfortabel erbij ligt, de RT's kennen een gedegen windbescherming.
Er wordt veel over deze nieuwe K1200 gesproken, het vermogen dat nu eindelijk beschikbaar komt, is volgens sommigen de kers op de succesvolle BMW-taart.
Alsook wordt er door verschillende kampen uitgekeken naar de komst van de nieuwe Kawa ZZR1400.
Minder toeristische eigenschappen, maar eveneens een paardenstal om U tegen te zeggen.

Het zal een warm voorjaar worden :)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

T'ziet er inderdaad naar uit dat Bee M Wee serieus heeft zitten afkijken in de klas van de fjr. En omdat hij zoveel kenmerken bezit van de fjr, is deze motor echt wel te pruimen...
Een mens zou beginnen twijfelen...maar Bee M Wee kennende zal de aankoopprijs ongetwijfeld een stuk hoger liggen dan de fjr 2006 ...
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

... om nog maar te zwijgen over het onderwerp "onderhoudskosten".
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

En ook niet de BIV vergeten, want deze zullen ze niet invoeren op 100 PK.
Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

De K 1200 S kan men kopen in 100pk versie en dan omzetten naar ful power dus met de GT zal dat ook wel kunnen
op foto zie ik het model niet graag en het ziet er maar een klein stuur uit dus de zit houding zal eerder sportief zijn denk ik

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

@dirk: scheelt dat onderhoud echt zoveel met Bee M wee? [/quote]
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Alles heeft zijn prijs ....
Vergelijk het met het onderhoud van uw Toyota en de Mercedes.
Voor sommige dingen betaalt ge kwaliteit, voor anderen betaalt ge enkel de naam en het logo.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Fazerke

Bericht door Fazerke »

Yo allemaal,

nu Alain met ne GS rijdt kennen wij nu wel het verschil in onderhoudskosten. Wij konden het ook niet geloven maar laat U niet afschrikken van BMW. De kosten liggen beduidend lager dan in de tijd met onze FJR. Bij het afrekenen van de eerste grote onderhoudsbeurt hebben wij gevraagd of hij alles wel aangerekend had.
(en dat bij een erkende BMW dealer).

De accesoires bij BMW zijn dan weer x-treem duur :!:

Marianne
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

dat een GS goedkoop is in onderhoud is goed mogelijk want het is een naked bike dus er moet geen kuip gedemonteerd of gemonteerd worden ,veel minder werk uren
onderhoud van een Fazer is ook veel goedkoper dan van een FJR
nadat ik de RT had getest heb ik gevraagd hoeveel het kost voor onderhoud:klein onderhoud +- 150 ?,groot onderhoud +- 350?
moet wel maar om de 10000 km binnen maar een FJR eigenlijk ook
ik betaal toch veel minder voor mijn onderhoud bij yamaha

Groeten uit Gent
Fazerke

Bericht door Fazerke »

Ja, dat is al een " pluspunt" dat je niet met die d?- of montage zit van die kuip. En mijn fazer onderhoud is nogalwel goedkoper als de FJR.
Maar de prijs van de BMW onderhoud ligt toch lager, wij hebben het al uitgepluist en konden het eerst niet geloven maar toch is het zo.

Marianne
den R1 zot
Clublid
Clublid

Hey Fazerke,

Nie teveel reklame maken voor de Beemers h?!

:D :D :D :D :D :D :D

De reden waarom een onderhoud bij BMW zo goedkoop is omdat de motor zelf zo duur is tijdens de aankoop.
Die paar duizend euro extra is voor de eerste onderhoudjes maar dat zeggen ze niet natuurlijk.
:D :D :D :D :D :D :D :D

Nee nee alle gekheid op een stokje maar je zal wel gelijk hebben, ik vind het onderhoud van de FJR ook wel wat aan de dure kant trouwens. :evil:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

@ Johnny

betaal jij dan meer dan 150? voor een klein en meer dan 350? voor een groot onderhoud :?:
zo ja dan moet je dringend veranderen van dealer :wink:

Groeten uit Gent
Cock
50 cc
50 cc
Contacteer:

Bericht door Cock »

De BMW komt inderdaad met pk's maar de FJR ziet er beter uit. In Nederland is de FJR "natuurlijk" door de marechaussee uitgekozen als vervanging voor de BMW, de test was met de nieuwe BMW 1200 en de Pan van Honda.

Die gasten wonen zo ongeveer op de bike, dus is de FJR als totaal pakket beter als de BMW denk ik zo
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Op het salon op de stand van BMW stond toch een serieuze uitdager van formaat voor onze FJR nl. de K1200GT :shock: :shock: :shock: , ik moet zeggen dat de Duitsers oog voor detail hebben. Zo is er, en de FJR is daar nog steeds niet op verbeterd, een verstelbare achterspatlap, dus veel minder last bij nat weer en veel minder kuiswerk. De koffers hebben een beter formaat (meer plaats), alles sluit mooi aan mekaar. Het plaatje past gewoon iets beter en het wordt een serieuze concurrent voor de FJR.
Maar ? 17.950 is ook vree scheun bedrag :!: :!: :!:
Als ik de kans krijg, ga ik toch niet nee zeggen tegen een testrit.

Ben dan ook maar even op de 1200 RT gaan zitten, nooit van mijn leven zal ik dat gedrocht kopen, mensen wat een benzinetank is me da zeg, yakkes.

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Stropke & ander FJR-isten
Bij mij wordt het wss ook een nieuwe FJR maar dan zeker niet voor het volgens jullie "goedkoop onderhoud". Vergeleken met de FJR reed mijn VFR gratis. Als ik al voor de FJR kies is het omdat ik op die manier met een toermachine kan bollen zonder toegevingen te moeten doen op mijn vrij sportieve rijstijl. Zoals ik al elders op dit forum schreef vind ik de zit van de nieuwe Beemer te smal en is de aankoopprijs ook niet van de poes.
Dus mannen geld tellen, de vrouw overtuigen en dan de voor jullie juiste keuze maken

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

heeft er iemand een idee van het prijskaartje van de bee M Wee K1200 GT? :idea:
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Op het salon op de stand van BMW stond toch een serieuze uitdager van formaat voor onze FJR nl. de K1200GT :shock: :shock: :shock: , ik moet zeggen dat de Duitsers oog voor detail hebben. Zo is er, en de FJR is daar nog steeds niet op verbeterd, een verstelbare achterspatlap, dus veel minder last bij nat weer en veel minder kuiswerk. De koffers hebben een beter formaat (meer plaats), alles sluit mooi aan mekaar. Het plaatje past gewoon iets beter en het wordt een serieuze concurrent voor de FJR.
Maar ? 17.950 is ook vree scheun bedrag :!: :!: :!:
Als ik de kans krijg, ga ik toch niet nee zeggen tegen een testrit.

Ben dan ook maar even op de 1200 RT gaan zitten, nooit van mijn leven zal ik dat gedrocht kopen, mensen wat een benzinetank is me da zeg, yakkes.

Slukes
Astemblieft
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

bedankt Big Jomb,

had erover gelezen.... :D
Gesloten