Draadloze communicatie

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
Dominique
50 cc
50 cc

Draadloze communicatie

Bericht door Dominique »

Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met een draadloos systeem ( bluetooth ) voor in de helm in te bouwen. Er zijn al helmen VEMAR waarin dit systeem is standaard ingebouwd en het werkt voor communicatie tussen rijder en duorijder en ook met een GSM volgens het bluetooth type, maar zou het mogelijk zijn om ook de GPS of muziek aan te sluiten?
En zo zijn we van die draden verlost.

Groeten,
Dominique
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Perfect mogelijk, m??r Bluetooth werkt NIET van bike to bike. De draagwijdte is immers beperkt tot ongeveer 10-15 meter. Via cascade met andere systemen kun je dat natuurlijk wel overbruggen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

Een Bluetooth muziekdoos comppatibel met GSM en earkit heb je bv bij SE, de HBM-30.

Er blijkt ook een walkie-talkie uitvoering te bestaan van de Siemens GSM S55. Hierop kan je dan een (Siemens) Bluetooth aansluiten.

Zelf zit ik momenteel te zoeken naar de meest comfortabele (niet voelbare) oplossing om in mijn Schuberth Concept van audio te voorzien. Ik heb een hekel aan die dingen die in mijn oor moeten zitten.
* If it works, don't fix it *
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Audio door middel van kleine luidsprekers en een draad (al dan niet spiraalgewijs) is een oplossing waardoor je zelfs niet voelt dat er luidsprekers in de buurt van je oor zitten. Maar we hadden het over de 'draadloze' natuurlijk, wat het plaatje wat complexer en vooral veel duurder maakt. Ik heb ooit eens zo'n Nokia-Bluetooth-oorhangertje opengeprutst, met de bedoeling om de LF-uitgang te gebruiken om een fatsoenlijke luidspreker aan te sluiten ... nada. Enkel via versterking lukt dat op een comfortabele manier, en dan hebben we het nog niet over inbouw in de helm en/of omgevingslawaai tijdens het rijden. De enige mogelijkheid die wel werktte op die Nokia-pruts was een pi?zo-elementje, zo'n ding dat vroeger standaard bij elke draagbare radio zat, en wel IN het oor moet aangebracht worden. De "luidsprekers" van een oude walkman deden ook wel erg hun best om iets van geluid te produceren, maar van het moment dat er iemand luidop praat, hoor je die dingen niet meer. Maar ik geef toe dat er in die richting best wel een oplossing uit de bus zou kunnen komen ... al dan niet met speciale batterij en/of versterkertje.

Succes met de zoektocht.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
fjrbakkerken
125 cc
125 cc

Bericht door fjrbakkerken »

FJR02 schreef:Een Bluetooth muziekdoos comppatibel met GSM en earkit heb je bv bij SE, de HBM-30.

Er blijkt ook een walkie-talkie uitvoering te bestaan van de Siemens GSM S55. Hierop kan je dan een (Siemens) Bluetooth aansluiten.

Zelf zit ik momenteel te zoeken naar de meest comfortabele (niet voelbare) oplossing om in mijn Schuberth Concept van audio te voorzien. Ik heb een hekel aan die dingen die in mijn oor moeten zitten.

hallo fjr02
hebde gij al iets gevonden die u past
en waar kunde die affaire verkrijgen en wa moe da kosten
dankt u :D
groetjes den bakker en de bakkerin
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

Mja, die Siemens dingen kan ik nergens meer vinden in BE...

Wel, moest ik dit goedkoper kunnen vinden, alles demonteren en de helm in...
http://www.websoft-solutions.net/Produc ... de=PWCMPLS

Ik wil alles in 1 helm...

Voor Dirkske, als je dit openpeutert... dit gaat allemaal in een helm..
http://www.enjoy.co.uk/prodv/walkie_tal ... /1014.html
Ik speel met het idee om dit uit curiositeit eens te bestellen en open te peuteren. Heb er duurdere gevonden die nog verder gaan.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Je bedoelt die wrist-walkie's ?
Een PMR-set van cobra, zoals ik ze hier heb liggen, die uiteraard ook al opengemaakt zijn voor interne inspectie : de print meet 3 cm op 5 cm, alles in SMD. Het enige wat een beetje ruimte inneemt, in diepte dan wel, is het display: ongeveer 5 mm. Het plastieken kastje is 2 keer te groot, want de batterij-houder neem m??r ruimte in dan de electronica.

Veel succes !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

dat moet dan toch in te bouwen zijn in een luxe-toerhelm... :shock:
Gesloten