Oranje lichten
Moderator: Abeloos
Oranje lichten
Gehaald van het MAG forum
Het nieuwsblad van vandaag meldt dat Philips een soort van oranje lamp uitgevonden heeft, die zeer geschikt zou zijn voor motoren.
We zijn benieuwd.
Ik kopieer hierna het artikel, dan moet je het zelf niet gaan opzoeken.
Oranje licht voor motoren op komst - 10/02/2006
Om de zichtbaarheid van motoren te verhogen, heeft Philips een nieuwe soort lampen uitgedacht. Die geven 40 procent meer wit licht, maar het opvallendste kenmerk is dat de nieuwe lamp een oranje kleur uitstraalt. Die is pas zichtbaar voor wie enkele graden uit het centrum van de lamp staat. Zo merken voetgangers op kruispunten de motoren beter op, en ook chauffeurs wanneer ze in hun spiegel kijken of een motor hen wil voorbijsteken. De lamp komt volgende maand op de markt, maar zal tweemaal zo duur zijn als zijn gewone tegenhanger.
Julle
Het nieuwsblad van vandaag meldt dat Philips een soort van oranje lamp uitgevonden heeft, die zeer geschikt zou zijn voor motoren.
We zijn benieuwd.
Ik kopieer hierna het artikel, dan moet je het zelf niet gaan opzoeken.
Oranje licht voor motoren op komst - 10/02/2006
Om de zichtbaarheid van motoren te verhogen, heeft Philips een nieuwe soort lampen uitgedacht. Die geven 40 procent meer wit licht, maar het opvallendste kenmerk is dat de nieuwe lamp een oranje kleur uitstraalt. Die is pas zichtbaar voor wie enkele graden uit het centrum van de lamp staat. Zo merken voetgangers op kruispunten de motoren beter op, en ook chauffeurs wanneer ze in hun spiegel kijken of een motor hen wil voorbijsteken. De lamp komt volgende maand op de markt, maar zal tweemaal zo duur zijn als zijn gewone tegenhanger.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Toch nog even relativeren dat het eigenlijk g??n echte oranje lampen zijn, zoals de titel doet aangeven.
Het is niet de derde categorie, zoals we kennen met de legale witte of gele lampen.
Zie het als een soort verlichting die bij een bepaalde kijkhoek een oranje schijn uitstraalt, net zoals we het kennen van de Xenon-lampen die in de richting van blauw aanleunen.
Een tijdje geleden stond hier ook nog een posting over een nieuw soort lampen, model Night-Visions, die zowat hetzelfde effect hadden.
Ik heb ze zien staan bij AutoGB5, Hallfords etc voor ongeveer 20 euro/set.
Als ik me niet vergis, heeft Bart Firechief een setje aan boord.
Het is niet de derde categorie, zoals we kennen met de legale witte of gele lampen.
Zie het als een soort verlichting die bij een bepaalde kijkhoek een oranje schijn uitstraalt, net zoals we het kennen van de Xenon-lampen die in de richting van blauw aanleunen.
Een tijdje geleden stond hier ook nog een posting over een nieuw soort lampen, model Night-Visions, die zowat hetzelfde effect hadden.
Ik heb ze zien staan bij AutoGB5, Hallfords etc voor ongeveer 20 euro/set.
Als ik me niet vergis, heeft Bart Firechief een setje aan boord.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Ik heb zo geen setje zitten. Ik heb wel eens een setje ultra White geprobeerd van Osram, maar deze hebben het na een paar maanden al begeven. Mijn ervaring, ook in de koekblik, is dat dit soort lampen het niet lang uitzingen om een of andere reden, maar dus wel stukken duurder zijn. Mocht ik met zelkerheid weten dat Xenon het minstens even lang uithoud dan de originele of langer, dan zou ik de investering zeker en vast overwegen, maar tot nu toe heeft er hier nog niemand de test gedaan.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Beste fjrrijders
hierbij de link voor meer info over die nieuwe lichten van philips
http://www.lighting.philips.com/in_en/c ... ng&lang=nl
klik op Two-wheeler
Looking for the right solution
groetjes
Chrisv[/color][/color]
hierbij de link voor meer info over die nieuwe lichten van philips
http://www.lighting.philips.com/in_en/c ... ng&lang=nl
klik op Two-wheeler
Looking for the right solution
groetjes