Platte batterij

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo Andr?,

als ik het goed begrijp heb je een probleem met de aansluiting van uw intercom.
Mijn intercom is aangesloten aan de 4-polige stekker onder passagierszadel. E?n van die draden geeft enkel stroom als het contact aanstaat.
Zodoende is uw intercom volledig agesloten van een stroombron als ge uw contact af zet en verbruikt hij geen energie meer.
Zie de 2 foto's.

Afbeelding

Rechts ziet ge de 4-polige stekker en met een "rode snelkoppeling" (kleur speelt geen rol) is mijn intercom verbonden aan de rechts-boven stroomdraad

Afbeelding

Hopelijk is hiermee uw probleem van platte batterij verleden tijd.
Indien ge het liever niet zelf doet moogt ge gerust eens langskomen.
Voor een vriendendienst sta ik steeds klaar en op 5 minuten is dit gefikst.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Gunner

Bericht door Gunner »

Danneke, bedankt voor de reclame, maar een druppellader heb ik reeds jaren.

Serge, thanks pale, 'k laat nog wel iets weten, als ik mij niet vergis was mijn intercom aan de witte fiche daar onder het zadel aangesloten. 'k zal wel zien :wink:

Dr
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik gok in de richting van uw handvatverwarming.
Een Autocom verbruikt geen milli-amp?re stroom, zelfs als er toch spanning op zou staan, als er GEEN helmen aangesloten zijn.
Ze zijn zo gemaakt, omdat ze van nature uit voorzien zijn om op een kleine interne 9v batterij te werken.
In de Autocom zit een detectie-systeem, wanneer dit geen microfoon of luidspreker voelt aangesloten, wordt de Autocom niet ingeschakeld.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten