De mannen,
soms bij gebruik van mijn voorrem hoor ik een tok daar van voor. Meestal bij lage snelheid.
Heeft iemand van jullie dat ook al gehoord? Moet ik eens bij mijn dealer langsgaan, wat denken jullie?
Alvast bedankt,
pessere
geluid bij remmen
Moderator: Abeloos
hallo pessere
Zelf heb ik er geen last van maar ben op uw schrijven hier eens een klein toerke gaan en op ne binnen weg zonder helm
en moet je zeggen dat er niks te horen is (niks abnormaal).Je hoort wel da de remmen pakken maar dat is het dan,zeker geen tok.
Misschien lijkt het me niet slecht om toch bij uwe dealer eens langs te gaan.
groetjes yvan trouwens hier zeer lekker weer om te toeren hoor 20 gr
Zelf heb ik er geen last van maar ben op uw schrijven hier eens een klein toerke gaan en op ne binnen weg zonder helm
en moet je zeggen dat er niks te horen is (niks abnormaal).Je hoort wel da de remmen pakken maar dat is het dan,zeker geen tok.
Misschien lijkt het me niet slecht om toch bij uwe dealer eens langs te gaan.
groetjes yvan trouwens hier zeer lekker weer om te toeren hoor 20 gr

Oost west thuis best
Controleer eerst eens je schijven of daar geen speling op zit. De schijven staan als het ware zwevend op het wiel door middel van een soort rivetten. Heb bij Julle vorig jaar gezien dat er speling zat op die rivetten en hij had hetzelfde probleem.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Juist Firechief. Waarschijnlijk wegens het strooizout is er wat speling op de voorste rollagers gekomen met het gevolg dat het wiel een klein beetje is gaan wringen en er speling is komen te zitten op de zwevende schijven. De motor is steeds goed blijven remmen maar bij het rijden over een oneffenheid tikten de schijven dat een lieve lust was.
Je moet eens proberen of je de schijven met de hand kan bewegen (zoals bijv. bij een Ducati) Is het zo dan heb je prijs
Succes
Julle
Je moet eens proberen of je de schijven met de hand kan bewegen (zoals bijv. bij een Ducati) Is het zo dan heb je prijs
Succes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Speling op zwevende schijven gaan wel rammelen op slechte wegen maar bij het remmen heft men de speling op waardoor het gerammel verdwijnt.
Een tok bij het remmen moet volgens mij wel een andere oorzaak hebben.
Een tok ten gevolge van speling op de balhoofdlagers? Dan moet het wel al erg zijn !
Het is zeker iets wat moeilijk via het internet op te sporen is, maar waarschijnlijk heel gemakkelijk te achterhalen met de moto erbij. Ik zou maar eens om raad gaan bij je dealer, of bij eender wie die technisch onderlegd is.
Een tok bij het remmen moet volgens mij wel een andere oorzaak hebben.
Een tok ten gevolge van speling op de balhoofdlagers? Dan moet het wel al erg zijn !
Het is zeker iets wat moeilijk via het internet op te sporen is, maar waarschijnlijk heel gemakkelijk te achterhalen met de moto erbij. Ik zou maar eens om raad gaan bij je dealer, of bij eender wie die technisch onderlegd is.