Topcase
Moderator: Abeloos
Topcase
Een vraagje voor de mensen die rijden met zij-en topcase.
In een boekje van Yamaha, Sports touring 2004 heb ik hetvolgende gelezen:
Uit het oogpunt van veiligheid raden wij af, om de top- en zijkoffers gecombineerd te gebruiken.
Wat zou men hiermee bedoelen, en zijn er die daar negatieve ervaringen mee hebben?
Het doel van mijn wens om te verzwaren is juist de power en de bagageruimte die mogelijk is.
In een boekje van Yamaha, Sports touring 2004 heb ik hetvolgende gelezen:
Uit het oogpunt van veiligheid raden wij af, om de top- en zijkoffers gecombineerd te gebruiken.
Wat zou men hiermee bedoelen, en zijn er die daar negatieve ervaringen mee hebben?
Het doel van mijn wens om te verzwaren is juist de power en de bagageruimte die mogelijk is.
Hoi Gilbert
IK rijd regelmatig met de drie koffers en heb nog geen problemen ondervonden met weggedrag ,en technische defecten.
Ik vind het wel prettiger rijden zonder de koffers of alleen de topcase.
Rijd sporiever en vlotter.
Toch altijd handig om helm en of gps systeem in weg te bergen .
Het is tenslotte toch een slordige 40 kg extra dat erbij aan hangt,zonder bagage niet mis te verstaan .
Ik hoop dat ik nu geen kemel schiet in verband met het gewicht.
Maar dan zal de een of de andere goede ziel mij wel corrigeren.
Ik denk dat het meer de rede is van yamaha om schadeclaims te onlopen bij ongevallen of defekten denk ik.
Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen !
Groetjes
De Fred

IK rijd regelmatig met de drie koffers en heb nog geen problemen ondervonden met weggedrag ,en technische defecten.
Ik vind het wel prettiger rijden zonder de koffers of alleen de topcase.
Rijd sporiever en vlotter.
Toch altijd handig om helm en of gps systeem in weg te bergen .
Het is tenslotte toch een slordige 40 kg extra dat erbij aan hangt,zonder bagage niet mis te verstaan .
Ik hoop dat ik nu geen kemel schiet in verband met het gewicht.
Maar dan zal de een of de andere goede ziel mij wel corrigeren.
Ik denk dat het meer de rede is van yamaha om schadeclaims te onlopen bij ongevallen of defekten denk ik.
Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen !
Groetjes
De Fred

- fjrbakkerken
- 125 cc
kan onze seabiker volledig bijtreden
en neem van mij aaan nog altijd geen problemengehad
en rij er nu bijna drie jaar mee
ook mee vol gepaktop reis en dergelijke
dus zeker geen probleem en plaats hem maar met een gerust hart
prsoonlijk zou ik voor het originele givi rekje kiezen
niet zo mooi maar naar mijn mening toch sterker
en neem van mij aaan nog altijd geen problemengehad
en rij er nu bijna drie jaar mee
ook mee vol gepaktop reis en dergelijke
dus zeker geen probleem en plaats hem maar met een gerust hart
prsoonlijk zou ik voor het originele givi rekje kiezen
niet zo mooi maar naar mijn mening toch sterker
groetjes den bakker en de bakkerin
Hallo,
Ik rijd al een jaar rond met zij-koffers en topkoffer.
Vaak volgestampt met allerlei spullen. In Duitsland en jullie mooie land van ook 200km +. Bij 160 km/pu of sneller gaat je merken dat de FJR wat begint te zoeken op de achterkant, echter dat doet hij op op zo'n vertrouwde manier dat je hier zo aan gewend bent. Gewoon rijden met die topkoffer en zijkoffers.
PS goede site, ziet er nog mooier uit dan onze nederlandse!!
Ik rijd al een jaar rond met zij-koffers en topkoffer.

PS goede site, ziet er nog mooier uit dan onze nederlandse!!
Hoi,
ik rij al geruime tijd met de topcase van givi, moet wel zeggen dat sticky olander gelijk heeft.
Aan hogere snelheden begint de motor toch iets te deinen, wat soms zeer vervelend is.Origeneel staat de topcase tamelijk ver naar achteren op het rek,volgens mij meer windgevoelig.
Daarom ben ik beginnen experimenteren door de bevestiging van de topcase op het bijhorende rek (van givi) te verplaatsen. Heb deze momenteel 6 cm naarvoor gebracht, waardoor de duo ook comfortabeler zit.
Grtz
Haga
ik rij al geruime tijd met de topcase van givi, moet wel zeggen dat sticky olander gelijk heeft.
Aan hogere snelheden begint de motor toch iets te deinen, wat soms zeer vervelend is.Origeneel staat de topcase tamelijk ver naar achteren op het rek,volgens mij meer windgevoelig.
Daarom ben ik beginnen experimenteren door de bevestiging van de topcase op het bijhorende rek (van givi) te verplaatsen. Heb deze momenteel 6 cm naarvoor gebracht, waardoor de duo ook comfortabeler zit.
Grtz
Haga
Na Fjr nu met FZ1, beiden toffe machines.