Er was eens ??
Op een zwoele zomerse dag ging ik op zoek naar een gepaste nickname......
Heeeeel wat namen, samenstellingen, afkortingen en zomeer werden uitgeprobeerd, maar vond geen een die me aanstond ?..
Op een duistere donkere avond lag ik luilekker in de canap? van het salon, zwaaaaar nadenkende welke nicknamen ik verder kon bedenken, toen mijn blik afweek naar de sierbalk boven de open haard??
Als bij een blikseminslag

zag ik daar mijn nickname, die de hals van Megas Alexandros elegant versierde?..

Alexander de Grote was de zoon van Philip II, koning van Macedonia in de 4de eeuw voor B.C. Hij stierf in Babylon in 323 B.C. Hij werd 33 jaar oud. Dit beeldstuk werd als souvenier meegebracht uit Kreta.
En ??? het werd en het is nog steeds ?
Koboloi ?
De ware naam van dit speeltje is ? Komboloi ? en is een vrijtijdsbesteding (een ?vriend?) van de Grieken, een manier om je handen bezig te houden en recent werden ze aangegeven als een goede manier om te stoppen met roken. Wat mij nog steeds belet om mijn ?sigarekke? ter hand te nemen.
Vele maanden later drongen bestuursleden en meerdere andere sympathisanten van de FJR -club aan, dat de duo-zitter eveneens een nickname zou dragen. Vonden zij de naam ?Arlette? niet uit te spreken of niet mooi genoeg laat ik in het midden. Vrij snel doopten wij haar nick naar ?
Koboloika? ?
En voila, zij leefden nog lang en gelukkig op hunnen FJR.