Bevestiging zijkoffers op model 2006!
Moderator: Abeloos
Bevestiging zijkoffers op model 2006!
Vandaag bezoek gehad van Julle en na een beetje napraten over het nieuwe model kwam de bevestiging van de zijkoffers ter sprake.
Gisteren kreeg ik mijn zijkoffers niet af, zelfs na hevig trekken lukte het niet. Dacht maar eens naar de dealer te moeten gaan maar vandaag vertelde Julle mij dat het bij hem hetzelfde probleem was. Indien men ietjes op de laterale afsluiting achteraan de bak gaat drukken schiet deze opeens naar beneden met een hevige klak????
Na enkele malen proberen op deze manier lukt het wel maar 't is geen manier van werken, denk dat Yamaha daar werk zal moeten van maken. Op andere FJR fora heb ik nochtans nog niks gelezen die in die richting gaat?
Zijn mijn en Julle zijn geval alleenstaande feiten of zijn er nog 2006 eigenaars die hetzelfde meemaken?
Groeten,
Seabiker
Gisteren kreeg ik mijn zijkoffers niet af, zelfs na hevig trekken lukte het niet. Dacht maar eens naar de dealer te moeten gaan maar vandaag vertelde Julle mij dat het bij hem hetzelfde probleem was. Indien men ietjes op de laterale afsluiting achteraan de bak gaat drukken schiet deze opeens naar beneden met een hevige klak????
Na enkele malen proberen op deze manier lukt het wel maar 't is geen manier van werken, denk dat Yamaha daar werk zal moeten van maken. Op andere FJR fora heb ik nochtans nog niks gelezen die in die richting gaat?
Zijn mijn en Julle zijn geval alleenstaande feiten of zijn er nog 2006 eigenaars die hetzelfde meemaken?
Groeten,
Seabiker
hallo Seabiker,
na afhaling bij dealer, onderweg naar huis, hoorde ik een gerammel. Ik dacht eerst dat het de zijsteun of middenbok was, maar na verder zoeken bleek het de rechter zijkoffer te zijn. In de bovenste bevestigingen was teveel plaats tussen de koffer en de bevestigingen. Ben hiermee terug naar de garage gereden en heb een nieuwe zijkoffer gekregen. Bij het vastmaken van deze zijkoffer hoor ik nog wel steeds een klak ! Het afnemen en terug plaatsen van de koffers is geen probleem.
Jeanke
na afhaling bij dealer, onderweg naar huis, hoorde ik een gerammel. Ik dacht eerst dat het de zijsteun of middenbok was, maar na verder zoeken bleek het de rechter zijkoffer te zijn. In de bovenste bevestigingen was teveel plaats tussen de koffer en de bevestigingen. Ben hiermee terug naar de garage gereden en heb een nieuwe zijkoffer gekregen. Bij het vastmaken van deze zijkoffer hoor ik nog wel steeds een klak ! Het afnemen en terug plaatsen van de koffers is geen probleem.
Jeanke
Jo demannen,
Ik heb het zelfde probleem met mijn koffers, telkens bang afwachten of de handvaten het zullen uithouden.
Talkpoeder geprobeerd maar er is geen verbetering voelbaar.
De rubbers waar men de bakken eerst moet inschuiven(vooraan aan de bakken) zaten bij mij verkeerd gemonteerd.
Er is namelijk een smallere kant aan deze rubbers en die moeten bovenaan zitten. Bij mij zaten deze naar onder met het gevolg dat ik deze er bijna niet kon opzetten of moeilijk kon verwijderen.
Ik heb het zelfde probleem met mijn koffers, telkens bang afwachten of de handvaten het zullen uithouden.
Talkpoeder geprobeerd maar er is geen verbetering voelbaar.
De rubbers waar men de bakken eerst moet inschuiven(vooraan aan de bakken) zaten bij mij verkeerd gemonteerd.
Er is namelijk een smallere kant aan deze rubbers en die moeten bovenaan zitten. Bij mij zaten deze naar onder met het gevolg dat ik deze er bijna niet kon opzetten of moeilijk kon verwijderen.

Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
- den R1 zot
- Clublid
Ik heb nog het vorig modelleke ........ en daar is dat allemaal niet bij nodig.
Ik heb het bij Julle ook gezien en ik moet zeggen dat het wel telkens bang afwachten is of het gaat afbreken ...
Een nieuw/ge-update model zou toch wel verbeteringen moeten hebben en geen mankementen.
Dat kan beter Yamaha!
Groetjes,
den R1 zot
Ik heb het bij Julle ook gezien en ik moet zeggen dat het wel telkens bang afwachten is of het gaat afbreken ...

Een nieuw/ge-update model zou toch wel verbeteringen moeten hebben en geen mankementen.

Dat kan beter Yamaha!

Groetjes,
den R1 zot

't Schijnt dat ze er in Limburg een voorhamer en een koevoetBor schreef:Nederlandse examplaren zelfde probleem. Oplossing= gelijktijdig op de koffer slaan en op de handel drukken.Zijn mijn en Julle zijn geval alleenstaande feiten of zijn er nog 2006 eigenaars die hetzelfde meemaken?

Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
- Ed vollegaas
- 250 cc
- Contacteer:
Als je weet hoe dat mechanisme werkt, dat weet je ook dat die klak zo hoort.
Ik heb ooit met een collega een paar schadekoffers gedemonteerd en gerepareerd en weet dus hoe het mechaniek er uit ziet.
Het is een reeks tandwieltjes die tegenwoordig van metaal zijn (in 2001 nog van kunststof).
Dat kan ik verder niet verbaal uitleggen en foto's heb ik toen niet gemaakt.
Wat die speling betreft heb ik dat bij mijn vorige FJR's ook al opgelost door met rubber stripjes die speling weg te halen (zie foto's).
Wat die klak betreft heb ik maar ??n remedie:
Bij het bevestigen:
- hang het koffer goed op zijn plaats
- druk met je vingers de hendel aan tot je weerstand voelt en houd die druk erop
- sla met je vuist boven op het koffer
- je zult ervaren dat de sluiting dan op zijn plaats schiet
Bij het loshalen van de koffer:
- trek met je vingers de hendel omhoog tot tegen de weerstand
- je zult ervaren dat de sluiting dan los schiet
Naar mijn mening is dat de enige juiste manier om het mechaniek zonder mogelijke schade te bedienen.

Ik heb ooit met een collega een paar schadekoffers gedemonteerd en gerepareerd en weet dus hoe het mechaniek er uit ziet.
Het is een reeks tandwieltjes die tegenwoordig van metaal zijn (in 2001 nog van kunststof).
Wat die speling betreft heb ik dat bij mijn vorige FJR's ook al opgelost door met rubber stripjes die speling weg te halen (zie foto's).
Bij het bevestigen:
- druk met je vingers de hendel aan tot je weerstand voelt en houd die druk erop
Naar mijn mening is dat de enige juiste manier om het mechaniek zonder mogelijke schade te bedienen.

de eerste keer dat ik de koffers er af nam en terug opzette dacht ik dat ik iets fout deed maar nader onderzoek wees uit dat de onderste kofferhouder niet over de staander schoof en aldus ingespoten met silliconenspray glijmiddel (loodgieter ) van toen gaat het vanzelf. ook de stang heb ik ingespoten groeten jacky ps heb toch een groter ruit besteld.
mmmmmmmmmmmmmm.....een beetje bijzonder, ik ken deze methode nog wel van die oude tv's met buizen als die begonnen te haperen, dan bood een flinke dreun vaak oplossing.Walrus schreef:Als je weet hoe dat mechanisme werkt, dat weet je ook dat die klak zo hoort.
Bij het bevestigen:
Maar dat deze beproefde methode ook werkt bij een zo dure motor wist ik nog niet.
Hij komt toch uit Japan en niet uit het oostblok, of vergis ik me?