Zithouding duo op mod 2006 :-(

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Zithouding duo op mod 2006 :-(

Bericht door Gobelijn »

Nu hebben ze het gevonden bij Yamaha. Omdat bijna elke Europeaan voetsteunverlagers plaatste op de vorige modellen, hebben ze nu de voetsteuntjes geplaatst, aangepast aan duo zitters van een meter twee?nvijftig in plaats van een meter vijftig.
Marie th?rs? heeft gisteren de eerste keer meegereden, een half uurtje en ze was zo stijf als een plank, met krampen in dijen en kuiten.

'k moet zeggen dat Yamaha rekening heeft gehouden met heel wat minpunten van de vorige modellen, maar de ruit en de zithouding achteraan zijn er op verslechterd.
Pluspunt is wel dat zij weinig last had van de wind (tss 70 en 90 km/uur op kleine baantjes) terwijl ik vooraan w?l de volle laag in mijn aangezicht krijg.

Zo op het eerste zicht zal het moeilijk zijn om voetsteunverlagers te plaatsen op het nieuwe model, men zit nu al met de laarzen bijna tegen elkaar.
Het zadel achteraan 15cm omhoog brengen zou misschien kunnen helpen, iemand een idee ?

Of toch maar uitkijken naar een Goldwing ??? :(
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Leo,

zondag een ritje gedaan met mijn vrouw en ze zegt dat ze beter zit op deze moto dan op de vorige moto
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Omruilen voor eentje die niet klaagt. :lol:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
pieter
75 cc
75 cc

Bericht door pieter »

Of die van mij komen halen

de vrouw wel te verstaan He

van mijnne broemmer moeten ze afblijven
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Marie Th?r?se is 1,74 cm en heeft lange benen. Zijn jullie vrouwen ook zo lang ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
FJRFrans
50 cc
50 cc

Bericht door FJRFrans »

Ons vrouw zit veel beter op model 2006
Ze springt zelfs over mij als ze eraf gaat.
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Hey kameraden,

Ik geloof graag wat jullie vertellen, maar zet er ook eens bij hoe groot jullie vrouwen zijn. Als ze maar een meter 60 zijn, is het normaal dat ze er beter opzitten dan mijn vrouw h?.
Als er andere vrouwen van meer dan een meter zeventig toch goed zitten op de nieuwe, dan is er iets anders mis.
Misschien heb ik de givi topcase teveel naar voor geplaatst ? (ikke dragertje zelf gemonteerd met mijn twee linker handen en met de hulp van een sjabloon, gemaakt door Eric Bauwens.)
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
FJRFrans
50 cc
50 cc

Bericht door FJRFrans »

Gelijk heb je mijn vrouw meet 1m58 en zit op model 2006 ideaal.

Ik heb zelf ook mijn givi koffer erop gemonteerd (staat op dezelfde plaats als ervoor doch 5 cm hoger)
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Hela Gobe!

Volgens mij wilt gij gewoon alle maatjes hebben van de vrouwtjes.... :D
Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

:D :D , neenee, en dan met al die verjaardagen een setje sexy lingerie opsturen zeker ... :occasion1:
ik weet zelfs de maten van mijn eigen vrouw niet, :dontknow: als alles maar past h? , meer moet dat niet zijn :joker:

Alleen de lengte van de benen moet ik weten, de voetsteuntjes staan volgens mij toch te hoog.
En die givi koffer blijkt ook een probleem. Hij staat inderdaad veel te hoog : de lendesteun moet 10-15 cm lager. ofwel moet het zadel omhoog.
Precies of ze dat bij yamaha expres hebben gedaan :cussing: zodat je met je givi niks meer kunt aanvangen. Ze verkopen natuurlijk liever de originele yamaha koffer...:bokser2:
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

Freija is 1,84 m en zit goed achteraan ze heeft ook niets last meer van de wind met verhoogd scherm .Ook niet
tegen illegale snelheden wel moet ik dan inboeten op stabiliteit, scherm op hoogste stand weliswaar,zal voorste vering moeten bijstellen .Groetje aan iedereen jacky
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Gobelijn
Lieve is weliswaar niet zo groot als Marie-Th?r?se maar zit toch beter op de nieuwe. Alleen heeft ze in de Ardeche een warmteprobleem aan de voeten gehad. Het was in de vallei op een zeker moment 23 graden en opeens leek het of haar voeten aan het verbranden waren. Daar ik net aan de beklimming van een colletje was begonnen kon ik niet zomaar opzij gaan staan en toen ik uiteindelijk toch stopte was het al beter en waren haar voeten wat afgekoeld. Ik weet nu niet wat het is geweest, was het de ventilator die is aangeslagen en de warmte naar onder afvoerde of was het de overloop die een teveel aan kokend water afvoerde, ik weet het niet maar ben wel benieuwd of jullie duo's hier ook last gaan van ondervinden. Het is trouwens maar een keer gebeurd. Tests om de ventilator terug te activeren geven geen uitsluitsel
Dank voor jullie info
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

of was het de overloop die een teveel aan kokend water afvoerde
Dit lijkt me toch niet echt normaal?
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Paul,
Kan wel normaal zijn denk ik. Als het koelingswater de eerste keer begint te koken kan het teveel gewoon via de overloop worden afgevoerd. We hebben het inmiddels geen enkele keer meer gehad. Begrijpe wie kan. Laat iets weten aub.

@ Gobelijn en Erik
Hoe hebben jullie de Givi koffer bevestigd op de nieuwe aub? Ik zit met een Givi koffer maar de nieuwe dragers zijn nog iet leverbaar. Bij Givi is er wel al een fabrcatienummer meegedeeld zodat ik denk dat ze vrij snel leverbaar zullen zijn

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
motorik
75 cc
75 cc

Bericht door motorik »

Hallo Julle,
Een houten monteerplaat uitzagen,bevestigen op draagrek en dan de Givi-plaat vastzetten op het houten gedeelte.
Simpel en oerdegelijk.
Groeten,
Erik
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Halo Julle,
Ik heb een tijdje geleden een mailtje naar RAD ( verdeler givi ) gestuurd en die gaan mij iets laten weten wanneer ze er kunen over beschikken.
Het wordt wel kort want in juni vertrek ik op verlof. Het voorstel van Eric is ook intressant,daar dient dit forum nu voor om elkaar te helpen
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ik heb mijn plaat gemaakt uit teflon, (ik heb uit de keuken een teflon snijplank gepikt)
Nadeel: geen tijd gehad om een nieuwe snijplank te gaan kopen :D , moet nu mijn vlees terug op een oude houten plank snijden.
Voordeel, ze mag nat worden, ze zal niet rotten.

Ik moet het nog wel eens opnieuw doen want de koffer staat 5 cm te veel naar voor, ik zoek hiervoor een dikkere plaat (2,5 ? 3 cm), weet iemand waar ze dat verkopen ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
FJRFrans
50 cc
50 cc

Bericht door FJRFrans »

kunstof platen firma vink SA industriepark 7
B-2220 Heist -op-den-Berg

tel 015/259810

dit is wel de groothandelaar (zullen wel hun daelers doorgeven)

groetjes
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Bedankt Frans, da's vlak bij de deur.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Gesloten