Marcusaurelius
Klopt allemaal maar de MEZ6 is nog beter en stabieler in de regen en aan hoge snelheid en er bestaat ook een speciaal type voor de FJR (de Pirelli en de Metzeler worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt)
Julle
nieuwe banden laten steken
Moderator: Abeloos
-
- 75 cc
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 22 apr 2006, 09:54
- Locatie: Oudenaarde
Julle schreef:Marcusaurelius
Klopt allemaal maar de MEZ6 is nog beter en stabieler in de regen en aan hoge snelheid en er bestaat ook een speciaal type voor de FJR (de Pirelli en de Metzeler worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt)
Julle
@ julle
Ja, best mogelijk.
Ik heb gisteren een test gevonden van een redacteur van een Frans motoblad (Moto Magazine nr. 209, maar heb niet het ganse artikel). Het stond in een mail op ??n of ander forum. Van in 2004. Ook met de FJR (met ABS). En de Metzeler Roadtec Z6 kwam er zeer goed uit. E?n van de beste. Werd ondermeer vergeleken met de 'oude' Pirelli Dragon GTS (de voorloper van de Diablo Strada, denk ik, en ooit nog mee gereden op m'n Diversion 900). De Metzeler Z6 en Pirelli Diablo Strada zijn bijna identiek, ze verschillen (enkel ?) in profiel als ik het juist voorheb.
In het onderdeel 'ontwijken' was de 'ouwe' Pirelli Dragon het best: laat 10 km/u m??r toe dan de 'slechtste'( was Michelin .... amaai, en dat in een Frans vakblad). Ook in remafstand kan het al vlug 10 % schelen t.o.v. de 'slechtste' band. (De Continental 'klopte' de Avon met 10 cm ..... maar het cijfer van de Continental was op nat wegdek en de Avon op droog .....) In de regen is de Mez6 beter, maar hij kan 'brutaal' uitbreken. Kwestie dat de rjider het maar weet....
(Op het ogenblik van de test bestond de Diablo Strada nog niet, maar ik denk dat ie dus in de buurt ligt van de Mez 6)
@ Roco en @ Spider enz...
Wat bandenslijtage betreft. Is moeilijk te vergelijken. Hangt af van rijder tot rijder, van de snelheid uiteraard, de acceleratie, van het soort van weg en de staat ervan, van het weer (enkel zomerverkeer of ook winterverkeer waarbij de band minder vlug warm wordt en langer meegaat), van de aard van de trip (reisje in de bergen zal m??r vergen van de banden), van het remmen - verlenging van duur indien je meer op de motor remt - de bandendruk ...
Weet je dat een bandendruk van 85 % van de normale waarde, je ruim 10 % m??r slijtage kost? Dus rijden met 2,1 bar i.p.v. 2,5 bar kost al vlug een dikke 1.000 km.
De beste ' maatstaf' is de rijder zelf. Die kan het weten.
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Yho de mannen,
Deze voormiddag naar Lochristi gebeld om eens een afspraak/prijs te bespreken voor een banden wissel
Het enige wat ik te horen kreeg is "'k kan niet meer voor de oude prijs leveren door mijn leverancier, 'k ben momenteel bezig maar ik zal deze namiddag u iets laten weten qua prijs" Wel hij is dus druk bezig want ik heb niets meer gehoord en daarom zal ik morgen ochtend eens terug informeren naar de nieuwe prijs.
CU
Dr?
Nieuwe prijs voor een setje Metzler 6 voor onze FJR = 295 in Lochristi
Deze voormiddag naar Lochristi gebeld om eens een afspraak/prijs te bespreken voor een banden wissel

Het enige wat ik te horen kreeg is "'k kan niet meer voor de oude prijs leveren door mijn leverancier, 'k ben momenteel bezig maar ik zal deze namiddag u iets laten weten qua prijs" Wel hij is dus druk bezig want ik heb niets meer gehoord en daarom zal ik morgen ochtend eens terug informeren naar de nieuwe prijs.

CU
Dr?
Nieuwe prijs voor een setje Metzler 6 voor onze FJR = 295 in Lochristi