Door de klepspeling te controleren weet je volgens mij niet of de klepgeleiders versleten zijn ! En dat is nu meestal de oorzaak van het tikkend geluid bij de 2001 en 2002 modellen !
Mijn FJR had er ook van, maar alles is in garantie hersteld.
Kleppengeluid
Moderator: Abeloos
Hallo Tom,Tom schreef:Hallo,
ik hoor bij mijn FJR als hij op ralenti draait ook een tikkend geluid. Is dat ook te wijten aan de kleppen?
Of moet ik mij daar geen zorgen om maken.
ik had, bij 60.000 km, niet een tikkend maar een soort "ratelend" geluid, wat niet meer te horen was boven 1.500/2.000 toeren.
Na vernieuwing/vervanging van de spanner van de nokkenas-ketting was het "ratelend" geluid totaal verdwenen.
Je kunt het beste een dealer ernaar laten kijken/luisteren.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Hallo,
zelfde probleem zoals de vorige rijders, getik tijdens ralenti.
Naar dealer geweest en half mei zullen de kleppen worden geregeld en distributiespanner vervangen.
Dit wordt gedaan samen met het 40.000km nazicht. Ben nieuwsgierig naar het resultaat en de kostprijs van het nazicht.
Hou jullie op de hoogte.
Greetz,
Serge
zelfde probleem zoals de vorige rijders, getik tijdens ralenti.
Naar dealer geweest en half mei zullen de kleppen worden geregeld en distributiespanner vervangen.
Dit wordt gedaan samen met het 40.000km nazicht. Ben nieuwsgierig naar het resultaat en de kostprijs van het nazicht.
Hou jullie op de hoogte.
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
de mijne had dat ook (2002), de laatste tijd meer en meer zelfs.
maar vermits die nu op het tufferkerkhof ligt, kan mij dat geen reet schelen natuurlijk
Wat en verschil met mijn nieuwe...
niks tikken, een zalig stil gebrom en het typische gefluit van de injectiepompen.
Vandaag mee door de bloesems in Haspengouw gaan rijden, 2 echtgenoten hebben echt genoten.
maar vermits die nu op het tufferkerkhof ligt, kan mij dat geen reet schelen natuurlijk

Wat en verschil met mijn nieuwe...
niks tikken, een zalig stil gebrom en het typische gefluit van de injectiepompen.
Vandaag mee door de bloesems in Haspengouw gaan rijden, 2 echtgenoten hebben echt genoten.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
ik heb dat tikkend geluid bij koude motor ook.
ik weet dat dit niet zo gezond is en daarom trek ik
, wanneer ik voor het eerste blokje van de warmteindicator dien af te remmen, mijn koppeling in en rem ik alles op de remmen. resultaat geen tikkend geluid meer 
ik weet nu niet of dit DE oplossing is maar ...
als ik 2 straten verder ben is het eerste blokje daar en is het tikken ook verleden tijd + in het begin ga ik niet aan de gas hangen zodanig dat ik ook niet sterk hoef af te remmen.
Echter wanneer ik 5 minuten op de motor zit vraagt hij om terug motor te rijden en niet te treuzelen

ik weet dat dit niet zo gezond is en daarom trek ik



ik weet nu niet of dit DE oplossing is maar ...

als ik 2 straten verder ben is het eerste blokje daar en is het tikken ook verleden tijd + in het begin ga ik niet aan de gas hangen zodanig dat ik ook niet sterk hoef af te remmen.
Echter wanneer ik 5 minuten op de motor zit vraagt hij om terug motor te rijden en niet te treuzelen


als de motor nog koud is en ik draai de gas dicht dan heb ik een licht roffelend ,tikkend geluid dat uit de uitlaten komt. ik had dat met mijn vroeger model 2001 en met mijne nieuwe nu ook en dat blijk normaal te zijn.met mijn eerste model heb ik 72.000 km en niets kleppen geluid niets abnormaal .het blijk dat (ik heb dat vroeger op deze forum gelezen) van welk frame nummer je kans had op vroegtijdig getik van kleppen speling.groeten jacky