Problemen met de Pirelli Diablo Strada

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@Raketman, @Boete,
Er is idd een verschil in het boekske tussen de modellen tot en met 2005 en de 2006. Nu staat er wel degelijk minimum 2,7 vooraan. Ik heb net de BT's gewisseld voor de MEZ6 en heb 2,4 gezet. We zullen wel zien wat dit geeft op termijn
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo,

ik moet Julle bijtreden, vanaf 2006 is er een drukverschil bij de voorband tegenover voorgaande modellen.
Vandaar de kleine discussie :wink: .
Ieder had dus gelijk als het over zijn model ging. Ik rij dus met een 2004 en heb dan minder lucht nodig vooraan.
Hoe dat komt of waarom ze dit gedaan hebben weet ik niet. :oops: :oops: :oops:
Een vraag voor de techneuten op dit forum? :?: ? :?: ? :?: ? :?: ? :?: ? :idea:
Ik weet enkel dat ik me met de Metzlers terug beter voel. Wat een stijf karkas. Ge voelt onmiddellijk het verschil met de vorige band.
Nadeel is dat ge de schokken beter voelt en dat is niet bevorderlijk voor diegene die rugproblemen hebben.
Zou ik vering misschien terug op "soft" moeten zetten ?

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Alleen iets verder achteruit gaan zitten om de rug te ontlasten of eventuele stuurverhogers wegnemen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

dartagnan schreef:
Een vraag voor de techneuten op dit forum? :?: ? :?: ? :?: ? :?: ? :?: ? :idea:
Ik weet enkel dat ik me met de Metzlers terug beter voel. Wat een stijf karkas. Ge voelt onmiddellijk het verschil met de vorige band.
Nadeel is dat ge de schokken beter voelt en dat is niet bevorderlijk voor diegene die rugproblemen hebben.

Greetz,

Serge
Serge,
gewoon effe uit proberen, op soft zetten en de demping een paar klikken harder.
Dat lijkt me een goed begin, het kan zijn dat je met je gewicht ergens op het "kantelpunt" zit ...

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

dartagnan schreef:Hallo,

Serge, als je van een totaal versleten band naar een nieuwe gaat, dan mag dat bij wijze van spreken een Macadam 50 zijn maar die gaat altijd beter aanvoelen. Had je nieuwe Strada's gemonteerd dan was het gevoel identiek geweest.

De demping zeker niet harder zetten, want dan krijg je nog meer klop...
Nil volentibus arduum
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hallo,

Net terug van de Jura reis en mijn banden "Pirelli Diablo Strada" zijn dringend aan vervanging toe.

Daarnet snel gebeld naar de bandenboer en die wist mij te vertellen dat er volgende maand Pirelli Diablo Strada's leverbaar zouden zijn speciaal voor de FJR. Als ik mij niet vergis sprak hij van type E.

Aangezien mijn banden er echt slecht aan toe zijn kan ik geen maand meer wachten en heb dus besloten om vrijdag Metzlers Z6 te laten plaatsen op de FJR.

@Dartagnan,
mijn banden zien er net het zelfde uit als die van jou op de foto's. Ik denk dus ook dat het komt van de combinatie bochtige wegen, warm weer en een beetje sportief rijden.

Groetjes Mariano
GTRichard
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door GTRichard »

@ Serge,

Ik sluit me bij Mariano aan, hij heeft mijn band gezien in de Jura, compleet verrot gereden, de zijkanten waren net zandhappers, maar wel genoten :lol: :lol: :lol:.
Nieuwe band ben ik wat minder gelukkig mee, de bandenboer aldaar had alleen een Michelin Pilot Road liggen, zolang het droog is prima, maar bij nat weer weet ik het niet en ik verwacht deze weer te moeten vervangen als we terug zijn uit de Dolomieten.

Richard
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Flitser schreef:...............................................

Daarnet snel gebeld naar de bandenboer en die wist mij te vertellen dat er volgende maand Pirelli Diablo Strada's leverbaar zouden zijn speciaal voor de FJR. Als ik mij niet vergis sprak hij van type E.

..........................................................

Groetjes Mariano
De strada E-type is al langer leverbaar. Mijn huidige strada E-type is geproduceerd in februari 2006.
Overigens is alleen de strda achterband in E-type leverbaar.

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
snowangel
75 cc
75 cc

Pirelli Diablo Strada

Bericht door snowangel »

Hoi ,

ik heb geukkig 7000km met mijn stradas kunnen afleggen er zat nog een kleine 1000km op maar door een platte band heb ik een nieuwe moeten leggen [
de voorband ligt er nog op en ik heb nu met deze ongeveer 11000km mee . een formidabele band moet ik toegeven hij heeft vertouwen op drooge als natte wegdek de bandeboer had geen meer in stok en ben daan over gestapt op dunlop zeer goed bijj droog weer maar niet op een nat wegdek het kan tussen de twee oren zitten maar dat is mijn gevoel en de volgende set zijn terug stradas
Gesloten