Fjr aankopen ??

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

alex

aankoop fjr

Bericht door alex »

Dag Pascal,

Alex hier terug (rode xj900 bij Lammens), ben sinds vorige woensdag dus eigenaar van groene fjr, moet nog t'een en t'ander opgezet worden wacht op stukken. Heb nog niet veel kunnen rijden altijd regen, heb niet veel zin om al te beginnen poetsen.

mvg alex
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Alex,

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van je FJR. Je zal het je niet berouwen en welkom in de club en op het forum.

Vriendelijke groeten,
Seabiker
mailb0xer
50 cc
50 cc

Bericht door mailb0xer »

Alex,

Gefeliciteerd met je aankoop. Je zal er geen spijt van krijgen :P geloof me !

Benner,

Als de zithouding voor jou een probleem is, dan moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ikzelf hiervoor de hoogste score aan te BWM RT zou geven. Het zit net nog ietsje comfortabeler dan de FJR. Maar de trillingen en het slechte schakelen van de BWM RT geven dan weer een zeer slechte score. Bij de FJR heb je hoegenaamd geen trillingen en het schakelen is als een warm mes bewegen in zachte boter :lol: . Ik heb dan ook resoluut gekozen voor de FJR, die LICHTJES sportievere houding op deze krachtmachine vind ik zelfs meer dan nodig. En in vergelijking met een VFR is de zithouding natuurlijk stukken beter.
Ik heb zelf niet kunnen vergelijken met de Pan - aangezien die uit de productie was genomen toen ik mijn moto wou aanschaffen.

Hopelijk maakt dit je keuze niet nog moeilijker....

De Groeten,
Philip
benner

Bericht door benner »

mailb0xer schreef:Alex,

Gefeliciteerd met je aankoop. Je zal er geen spijt van krijgen :P geloof me !

Benner,

Als de zithouding voor jou een probleem is, dan moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ikzelf hiervoor de hoogste score aan te BWM RT zou geven. Het zit net nog ietsje comfortabeler dan de FJR. Maar de trillingen en het slechte schakelen van de BWM RT geven dan weer een zeer slechte score. Bij de FJR heb je hoegenaamd geen trillingen en het schakelen is als een warm mes bewegen in zachte boter :lol: . Ik heb dan ook resoluut gekozen voor de FJR, die LICHTJES sportievere houding op deze krachtmachine vind ik zelfs meer dan nodig. En in vergelijking met een VFR is de zithouding natuurlijk stukken beter.
Ik heb zelf niet kunnen vergelijken met de Pan - aangezien die uit de productie was genomen toen ik mijn moto wou aanschaffen.

Hopelijk maakt dit je keuze niet nog moeilijker....

De Groeten,
Philip
Hallo Alex,

Dan kies ik liever voor de zachte boter.
:lol:

Nee , ik denk het eerst terug eens te proberen met een 2de hands TDM 850 of e V_Storm iets waar ik zeker recht op zit.En indien het niet meer lukt :( is het financi?le verlies kleiner.

Groetjes
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Benner,

Toch nog eens proberen met een TDMof Vstrom heeft volgens mij weinig of geen zin, de zithouding op een enduro is zeker niet beter dan deze van de FJR1300, om maar niet te spreken van de windbescherming die toch een belangrijke factor is. Hoe meer wind je op de schouders te verduren krijgt, hoe meer je zelf naar voor dient te duwen wat een extra belasting van uw rug etc... heeft.
I.v.m. het financieel verlies, indien je ineens de goede keus maakt ga je gewoonweg geen verlies maken.

Denk toch nog maar eens goed na.

Vriendelijke groeten,
Seabiker
benner

Bericht door benner »

seabiker schreef:@ Benner,

Toch nog eens proberen met een TDMof Vstrom heeft volgens mij weinig of geen zin, de zithouding op een enduro is zeker niet beter dan deze van de FJR1300, om maar niet te spreken van de windbescherming die toch een belangrijke factor is. Hoe meer wind je op de schouders te verduren krijgt, hoe meer je zelf naar voor dient te duwen wat een extra belasting van uw rug etc... heeft.
I.v.m. het financieel verlies, indien je ineens de goede keus maakt ga je gewoonweg geen verlies maken.

Denk toch nog maar eens goed na.

Vriendelijke groeten,
Seabiker
Hallo ,

Bedankt voor de reacties.

Maar om de pijn wat te verzachten zijn we opzoek gegaan om eventueel een interessante 2de hands te kopen, we hebben nu al 500euro aan huur geld betaald.Dus geld verliezen we toch als we blijven huren.
Daar ik nu ook mijn moter gebruik voor woon werk verkeer kan ik hem ook fiscaal aangeven.

Vroeger dan verwacht ben ik ..eu zijn we op een voordelige soes DL1000 gebotst en hebben hem dan ook gekocht.
Zithouding valt zeer goed mee hoor... de wind... is natuurlijk veel minder goed dan de FJR.

Hopelijk ben zijn we hier op jullie toffe site als vreemde eend tussen de FJR?S nog welkom.

Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

Ik volg al een aantal dagen jullie toffe forum en overweeg om mij ook een FJR aan te schaffen. Ik woon in Scherpenheuvel. Kent er iemand een adres van een betrouwbare dealer bij mij in de buurt.
Fons
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Op www.yamaha.be kun je alle dealers terugvinden.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

rudax in Zichem
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De term "betrouwbaar" is een volledig persoonlijk gegeven, dat volledig van persoon tot persoon verschilt. Meestal is het predikaat "wel betrouwbaar" of "niet betrouwbaar" het resultaat van de ervaringen die men met een bepaalde dealer heeft. En dat verschilt van persoon tot persoon. E?ndezelfde dealer kan voor een klant de hemel op aarde zijn, terwijl een andere klant de dealer verguist.

De vraag "wat is een betrouwbare dealer?" kan aldus enkel beantwoord worden, vanuit je eigen ervaring, die je met betrokkene hebt. Wij hebben g??n weet van 'slechte dealers'. Natuurlijk zijn er onderling wel wat verschillen tussen verschillende dealers, dat is net zoals bij bakkers, het brood smaakt overal wat anders, en bij de ?ne is de korst van de pistolets wat zachter dan bij anderen.

Als je niet tevreden bent van een bepaalde dealers, eender wie, eender om welke reden, dan is dat jouw goed recht om naar een andere te gaan. Je moet daarvoor aan niemand geen verantwoording afleggen. Dealers liggen niet zo dik gezaaid als bakkers om de hoek, dus je zal daarvoor wat verder weg moeten rijden, maar daar dient heb je ten slotte de moto voor niet waar :wink:

Daarom, de volledige lijst van dealers op www.yamaha.be.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hawel Fons, gaat ge uwen ST van de hand doen?
Gast

Bericht door Gast »

Wie is deze mistrieuze gast hier boven die weet dat ik met een ST rij.
Fons
yourt

Bericht door yourt »

Hier effe terug posten wat ik al eens postte voor de crash:
ik vroeg om aankooprprijzen na korting :lol:
en dat bleek mee te vallen, nu ja... vergeleken met ander aangekleed schoons. Hopelijk een actie met het salon na Nieuwjaar, want dan is het fiscale moment aangebroken... en dan zo vlug mogelijk bollen. Soms twijfel ik nog even, maar 't zal toch meer dan 90% een FJR worden zelle... :lol: :wink:
Bij wie? Van Roosbroeck in Antwerpen levert wel een vervangmotor, weet bvb. niet of De Jongh in Kruibeke dat ook doet,... zijn allemaal van die kleine dingen, maar voor een woonwerkrijder niet onbelangrijk.
Magneto
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Magneto »

yourt schreef:Hier effe terug posten wat ik al eens postte voor de crash:
ik vroeg om aankooprprijzen na korting :lol:
en dat bleek mee te vallen, nu ja... vergeleken met ander aangekleed schoons. Hopelijk een actie met het salon na Nieuwjaar, want dan is het fiscale moment aangebroken... en dan zo vlug mogelijk bollen. Soms twijfel ik nog even, maar 't zal toch meer dan 90% een FJR worden zelle... :lol: :wink:
Bij wie? Van Roosbroeck in Antwerpen levert wel een vervangmotor, weet bvb. niet of De Jongh in Kruibeke dat ook doet,... zijn allemaal van die kleine dingen, maar voor een woonwerkrijder niet onbelangrijk.
Hellokes,

wij hebben onze fjr een tweetal maanden geleden bij Van Roosbroeck gekocht en zijn daar heel content van, goede service en natuurlijk een vervangmotor. Wij waren 4 jaar klant bij De Jongh en daar konden wij geen vervangmoto krijgen en de fjr was daar 1.000 euro duurder.

groetjes

Henk en Vicky
yourt

Bericht door yourt »

Ha, bedankt om dit te laten weten... :)
Gesloten