Na een tankbeurt sloeg de aanduiding van onmiddellijk verbruik (en het daaruit berekende totaalverbruik) ineens volledig tilt.
Als ik gewoon aan't kroezen ben zat hij (tot dan) met een aanduiding rond de 5-6l/100km, en een totaal van 6,1l/100km met de rodage erbij.
Ineens krijg ik voor dezelfde rijstijl 35 tot 45l/100km , op't moment da'k de kraan openzet zakt hij naar 7 tot 8l/100km.

Maw hij werkt een soort van omgekeerd met extreme aanduiding.
Na een ritje van 100km staat er als gemiddeld verbruik nu iets van een 26l/100 km op.
Gelukkis is't alleen de aanduiding die spastisch doet, het feitelijk verbruik is normaal en voor de rest marcheert alles. 'k Heb em voorlopig dan maar op temperatuursaanduiding gezet

Electronischen bazaar verdikke

Niet dat mij dat superveel uitmaakt, maar als't erop zit dan moet het marcheren h?. Dealer wist geen oplossing : gereset, diagnosemodus geeft geen kapotte sensoren (hoewel het dat volgens mij nu net wel is), Yamaha Belgi? weet geen oplossing, het zit nu al bij Yamaha Europe. Eens kijken wat er gebeurt . Vermoedelijk bellen ze mij binnenkort da'k ne nieuwen boordcomputer krijg...'t Is toch garantie.