Garmin Streetpilot 2820

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Garmin Streetpilot 2820

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Weer een nieuwe GPS:

http://www.motorxperience.tv/toontext.asp?id=14601

Ik wacht op de mening van de kenners :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Yep da's weeral duidelijk.

Pure afzuip hier in Europa! :evil: :evil: :evil:

Ik heb mijn 2610/512mb dit jaar nog 850 betaald.......

Pure afzetters zijn het, pure afzetters.

Dit is zoals met motoren..... men verkoopt niet aan een kostprijs met de nodige winst maar men doet een markt onderzoek om te weten hoeveel de mensen zouden willen spenderen zodat er maximum winst is. :evil:

Maarja niet kopen daar hebt ge ook niks aan h
Afbeelding
Marcusaurelius
75 cc
75 cc

Re: Garmin Streetpilot 2820

Bericht door Marcusaurelius »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Weer een nieuwe GPS:

http://www.motorxperience.tv/toontext.asp?id=14601

Ik wacht op de mening van de kenners :D :D :D

Slukes
Yep. Voorzover ik er iets over weet. Is identiek aan de 2720, maar met Bluetooth (dus)
Maar welke zin heeft het voor op de moto .... een gsm verbinding????
Enige voordeel (denk ik), is draadloze verbinding met oortjes. Wel 'gemak' ... maar of dit de m??rkost waard is???? (zou ca. 150 euro meer kosten ... zou, want definitieve prijs was nog niet gekend vorige week)
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Genieter

Bericht door Genieter »

zie deze link voor de 2820.
Hij komt reeds binen half juni, voor nog geen ?1200.
http://www.gpscenter.be/html/streetpilot_2820.html

Zoals je hieronder kunt lezen is er meer verschil:
De Streetpilot 2720 krijgt er al een neefje bij , namelijk de streetpilot 2820 .
Deze streetpilot 2820 wordt eveneens geleverd met volledig Europa in het geheugen geladen en met City Navigator DVD zodat ( motor )- routes uitgestippeld kunnen worden op de PC . Nieuw is dat dit toestel uitgerust is met Bluetooth , waardoor je draadloos telefoongesprekken kunt aannemen of eventueel zelfs draadloos gesproken steminstructies kunt ontvangen in de helm . De mogelijkheden en compatibiliteit hangt af van de gebruikte GSM of bluetooth helm , voorlopig hebben we nog geen exacte gegevens hierover maar dit volgt zeker eens de toestellen in omloop zijn . Tevens is de GPS ook uitgerust met een MP3 speler en kun je files vermijden via een extra optionele TMC module .
Deze 2820 is leverbaar vanaf half juni , meer info is te vinden op http://www.gpscenter.be/html/streetpilot_2820.html
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Is dus eigenlijk dezelfde als de 2720 met wat extra spelletjes op, die eigenlijk
niets met navigatie te doen hebben maar alleen een meerprijs verantwoorden.
De TMC-module kan ook met de 2720, kost bijna 200 ?.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Ze brengen wel een nieuw toestel uit,maar kunnen den andere modellen nog niet volgen met leveren.Ik heb al 4 weken een 2720 in bestelling en ze weten nog niet wanneer hij binnenkomt.Had hem graag tegen verlof gehad maar zal geduldig moeten zijn denk ik.

grtjs Witse
jantje2
Clublid
Clublid

Bericht door jantje2 »

De batterijen van de oortjes zouden ook maar 7 ? 8 uur meegaan.Dus stoppen om bij te laden.Er zou een mogelijkheid zijn voor extra batterijen in je jas maar dan heb je weer een draad en is het gemak van Bluetooth foetsie. :D
filo
125 cc
125 cc

Bericht door filo »

Deze morgen ben ik ook de 2820 gaan halen . :lol: :lol:
ziet er goed uit .

Den filo.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Filo, zou ik mogen weten waar u deze gekocht heeft ?
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
filo
125 cc
125 cc

Bericht door filo »

Bij mijn yamaha verdeler.Schiettecatte in vichte ,sympa kerel.
Maar achter een antenne geweest bij promotor in erpe mere.Blijkt verdeler te zijn van garmin en ook een toffe type.
Plaatste 2820 in de wagen en had 0.0 ontvangst,oorzaak warmtewerende ruit.
antenne ?50 ongeveer.direct ontvangst .
De antenne hoeft daarom niet buitengeplaatst te worden .gewoon tegen de voorruit gelegd en bingo.
Vind het een degelijk toestel.aangenaam scherm ,vooral de 3 D is goed .
Er zitten veel instelmogelijkheden op het toestel maar de menu wijst u goed de weg.
Tijdens de rit naar huis in de wagen eens muziek geprobeerd en is ok.Gekozen uit de muziek die der inzat .Niet mijn genre maar als test geslaagd.
Nu moet ik de steun op de motor monteren en verdere testen uitvoeren.
Met de gsm heb ik geen ervaring ,heb er gene met bleutooth en de interesse is er ook direct niet naar.
Wat mij aansprak is de 3D functie en de mp3 functie.
Zelfs mijn vrouw kan een route ingeven en ermee overweg :shock: :shock: .

Den filo.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Amaai Filo is het zo simpel :D :D :D :D :wink:
Het klinkt wel verleidelijk, ik heb nu een streetpilot III hij heeft het heel goed gedaan op reis maar ja met de nieuwe kan je veel meer.
Als ik er nog een goede prijs krijg voor ga ik er wel voor.
Bedankt voor de inlichtingen.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

filo schreef: Zelfs mijn vrouw kan een route ingeven en ermee overweg :shock: :shock: .

Den filo.
Als uw vrouw daarmee overweg kan, hoe zit dat dan met ons :?:
De hamvraag is dus, hoe slim is je vrouw, kruis aan wat past :
a) heel dom
b) dom
c) normaal begaafd
d) slim
e) uitzonderlijk slim
PS : We zullen haar het resultaat nooit verklappen :P
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
FJakeR

Bericht door FJakeR »

Vorige week donderdag lagen de eerste in de winkels en had ook een van de eerste het toestel in handen en was een van de eerste die hem terug mocht binnen brengen met problemen.
Had problemen met de bluetooth (kon niet ingeschakeld worden) en een deel kaarten waren geblokeerd.

Mijn dealer is ermee naar Formar gereden die hem zou nakijken maar mijn dealer zei dat ik op reis vertrok en hem nodig had en kreeg meteen een ander toestel.

Nu heel tevreden van het toestel en blij dat ik geen 2720 kocht wat ik eerst van plan was.
MP3 werkt uitstekend alsook het draadloos bellen.
De gps neemt dan het telefoonboek van je gsm over waar je door op het scherm te klikken iemand uit je lijst kan opbellen, een gesprek aannemen, je gemiste oproepen ziet etc....
Muziek opslag is 600MB en in mijn toestel zitten er nu voorlopig 220 liedjes.
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

In 't vooruitzicht van een eventuele aankoop van een nieuw gps systeem ergens in de nabije toekomst vraag ik mij af of er hier garmin 2820 gebruikers zijn die supercontent zijn over hun toestel, en waarbij bovendien ALLE mogelijkheden van het toestel correct werken...

't Is hier zeker niet mijn bedoeling om afbreuk te plegen op garmin, maar ge hoort en leest natuurlijk alleen maar de negatieve kritieken.

Aan de tevreden 2820-gebruikers om hun zegske ne keer te doen :)
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

FJakeR schreef:Vorige week donderdag lagen de eerste in de winkels en had ook een van de eerste het toestel in handen en was een van de eerste die hem terug mocht binnen brengen met problemen.
Had problemen met de bluetooth (kon niet ingeschakeld worden) en een deel kaarten waren geblokeerd.

Mijn dealer is ermee naar Formar gereden die hem zou nakijken maar mijn dealer zei dat ik op reis vertrok en hem nodig had en kreeg meteen een ander toestel.

Nu heel tevreden van het toestel en blij dat ik geen 2720 kocht wat ik eerst van plan was.
MP3 werkt uitstekend alsook het draadloos bellen.
De gps neemt dan het telefoonboek van je gsm over waar je door op het scherm te klikken iemand uit je lijst kan opbellen, een gesprek aannemen, je gemiste oproepen ziet etc....
Muziek opslag is 600MB en in mijn toestel zitten er nu voorlopig 220 liedjes.
Ha dat van die GSM vind ik wel interessant. Ik kan nu wel een gesprek aannemen (als ik de gsm niet vergeet aan te sluiten aan de intercom) maar zelf bellen dat gaat niet. Misschien dat er binnenkort een 2720 op vraag en aanbod te koop zal staan. Ik overweeg nog effe.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Gesloten