bandenreparatie-set
Moderator: Abeloos
bandenreparatie-set
Er is maar 1 goede kit de rest is rommel schreef dirkske.
Maar welke is dan de goede kit ,ben nu nog in bezit van men vroegere kit van de bmw maar welke kit is dan wel de goede dat ik mij die kan aanschaffen, is het die van bij moto 2000 of de welke ?
Groetjes ,Rudy
Maar welke is dan de goede kit ,ben nu nog in bezit van men vroegere kit van de bmw maar welke kit is dan wel de goede dat ik mij die kan aanschaffen, is het die van bij moto 2000 of de welke ?
Groetjes ,Rudy
http://www.rad.be/nl/c/p/8282-innovatio ... -basic.htm
Nog een paar losse buskes perslucht erbij, en dan kunt ge al nekeer lek rijden in 't midden van nergens.
Nog een paar losse buskes perslucht erbij, en dan kunt ge al nekeer lek rijden in 't midden van nergens.
Nil volentibus arduum
Kit van RAD is redelijk goed, de kit van HG is nog beter, die van HG bevat eigenlijk dikke stiften met van groot naar klein.
k'Zal d'er wel eens ne keer ne posting van maken.
k'Heb hier door een malchance'ke 2 FJR-velgen staan, met banden erop, en we hebben daar al een aantal kits op geprobeerd, d'er zit veel rommel bij ! Het idee erachter is dat ge best een kit op voorhand kunt proberen, thuis op 't gemakske, dan voor den allereerste keer ergens in Jakkamakka als ge daar ?cht met ne platte band staat.
Wie ne keer wil oefenen, wees welkom.
k'Zal d'er wel eens ne keer ne posting van maken.
k'Heb hier door een malchance'ke 2 FJR-velgen staan, met banden erop, en we hebben daar al een aantal kits op geprobeerd, d'er zit veel rommel bij ! Het idee erachter is dat ge best een kit op voorhand kunt proberen, thuis op 't gemakske, dan voor den allereerste keer ergens in Jakkamakka als ge daar ?cht met ne platte band staat.
Wie ne keer wil oefenen, wees welkom.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Ik weet niet wie waar en hoe zijn kit eruit ziet, de kit waar ik het over heb wordt verkocht bij HG (Hein Gericke), klein plactic tasje met plastic ritssluiting, er zitten 3 Co?-bommen in, een haakse vijl met naald, een tube lijm, 3 stoppen EN een haaks ventieltje om de band terug op te blazen.
Ik kan er nu geen foto meer van pakken, maar ik haal de set wel eens uit de kont van de FJR en dan zet ik een foto.
Het kan zijn dat deze kits nog ergens anders verkocht worden, onder een andere naam of merk, perfect mogelijk.
Ik kan er nu geen foto meer van pakken, maar ik haal de set wel eens uit de kont van de FJR en dan zet ik een foto.
Het kan zijn dat deze kits nog ergens anders verkocht worden, onder een andere naam of merk, perfect mogelijk.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Mijn kitje komt van MTS denk ik en heeft zijn deugdelijkheid al bewezen. Voor diegenen die wieken hebben in 8 vorm samen met blauwe lijm heb ik maar 1 raad: "Gooi ze weg en koop lange rechte wieken die je er dubbel induwt"
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Die acht-vormige rubberkens zijn inderdaad maar rommel, de koordekens zijn beter.
Wat ik mij wel afvraag : 'Mag de band dan als definitief hersteld worden beschouwd, of moet je nog naar de bandenboer ?'
Ooit een band laten herstellen bij De Borger in Lokeren, de man haalde de band van het wiel en plakte er langs binnen een plakker op. Volgens hem was dat de enige veilige en definitieve oplosseing. Bij Interband in Lokeren trekken ze er een koordeken door zoals die van de depannage-kits, en ze zweren dat ze er nog nooit problemen mee hadden.
Wat ik mij wel afvraag : 'Mag de band dan als definitief hersteld worden beschouwd, of moet je nog naar de bandenboer ?'
Ooit een band laten herstellen bij De Borger in Lokeren, de man haalde de band van het wiel en plakte er langs binnen een plakker op. Volgens hem was dat de enige veilige en definitieve oplosseing. Bij Interband in Lokeren trekken ze er een koordeken door zoals die van de depannage-kits, en ze zweren dat ze er nog nooit problemen mee hadden.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
@ den boete
Ik ben ook reeds verschillende keren voor reparatie van tublessbanden naar de bandenboer geweest (Donkers-schoten) en zowel voor de auto als voor de motor kleven ze er inderdaad langs binnen een "rustine" in. Eveneens volgens de technieker is dit de enige nog toegelaten mannier om een band te repareren
Grtjs
Edje
Ik ben ook reeds verschillende keren voor reparatie van tublessbanden naar de bandenboer geweest (Donkers-schoten) en zowel voor de auto als voor de motor kleven ze er inderdaad langs binnen een "rustine" in. Eveneens volgens de technieker is dit de enige nog toegelaten mannier om een band te repareren
Grtjs
Edje

Bij mij hebben ze er ook eens ene ingetrokken maar na een tijd begon deze terug te lekken en heb ik maar een andere band laten opleggen.
Deze was toch al een heel eind versleten. Ik denk dat men er best aan doet een plakkertje te laten aanbrengen.
Deze was toch al een heel eind versleten. Ik denk dat men er best aan doet een plakkertje te laten aanbrengen.


Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Een "stop" plaatsen, mag niet meer..... ALS.....
Toch niet in een autband als het de voorste is, of een motorband.
Een band achteraan, of een band voor een aanhanger, is geen enkel probleem.
En omdat er regelmatig gewisseld wordt tussen voorste en achterste banden, doet men het voor een auto gewoon niet.
Het "mag" wel, ttz er is geen wettelijk verbod op, maar men doet het niet meer. Teveel klapbanden in de winter, door insijpelend vocht, vrieskou etc. en de miserie begint. Ingesloten vocht wordt door de band opgewarmd, zet uit, bouwt druk op, zoekt z'n weg uit en de stop komt los.
Als een "stop" loskomt, is dat hetzelfde als men uwe band op 5 plaatsen tegelijk lek zou zetten, binnen 30 sec. is alle lucht eruit.
Da's het verhaal, van de bandencentrale, zoals 'den oude Donckers' het me verteld heeft.
Toch niet in een autband als het de voorste is, of een motorband.
Een band achteraan, of een band voor een aanhanger, is geen enkel probleem.
En omdat er regelmatig gewisseld wordt tussen voorste en achterste banden, doet men het voor een auto gewoon niet.
Het "mag" wel, ttz er is geen wettelijk verbod op, maar men doet het niet meer. Teveel klapbanden in de winter, door insijpelend vocht, vrieskou etc. en de miserie begint. Ingesloten vocht wordt door de band opgewarmd, zet uit, bouwt druk op, zoekt z'n weg uit en de stop komt los.
Als een "stop" loskomt, is dat hetzelfde als men uwe band op 5 plaatsen tegelijk lek zou zetten, binnen 30 sec. is alle lucht eruit.
Da's het verhaal, van de bandencentrale, zoals 'den oude Donckers' het me verteld heeft.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem