Valblokken op model 2006
Moderator: Abeloos
Valblokken op model 2006
Hallo,
Wie heeft er al valblokken op zijn 2006-model ?
Welk merk ?
Wat kosten ze ?
Waar ?
Gemakkelijk te monteren ?
Foto's ?
Groepsaankoop mogelijk ?
In elk geval bedankt.
Wie heeft er al valblokken op zijn 2006-model ?
Welk merk ?
Wat kosten ze ?
Waar ?
Gemakkelijk te monteren ?
Foto's ?
Groepsaankoop mogelijk ?
In elk geval bedankt.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Deze zien er ook best leuk uit.http://www.herrenreiter.de/mm-he/catalo ... 09c17195d2
Blijkbaar nog enkele andere nieuwigheden van Meissner op de markt.
Blijkbaar nog enkele andere nieuwigheden van Meissner op de markt.
Groeten Lazarus
Bedankt voor de tip Johan, ik ben er ook gaan halen van Bike Design, kosten slechts iets meer dan de helft van de originele Yamaha-blokken.Big Jomb schreef:Ha de mannen,
ik kan iedereen hier bijtreden wat betreft het plaatsen van valblokken, ik heb er van Bike Design laten plaatsen tijdens het onderhoud bij mijn dealer .
Bovendien zien ze er degelijk uit.
Ik zou toch maar opletten met goedkope valblokken. In vele gevallen zijn ze echt niet berekend om het gewicht van de motor te dragen bij omvallen of ongeval. Ik herinner me een toertocht met de FJRijders (ik denk verleden jaar of twee jaar geleden) Twee rijders gingen toen onderuit nl. Koboloi en Koekenbakker. De eerste had valblokken op van Bike Design en zijn motor was op wat krassen op de zijkoffer na ongeschonden. De tweede van Koekenbakker had lichtere valblokken op en gans de zijkant was beschadigd. Opletten dus dat goedkope kost geen dure kost wordt
Julle[/i]
Julle[/i]
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Dan ben ik blij dat ik de juiste gekocht hebJulle schreef:Ik zou toch maar opletten met goedkope valblokken. In vele gevallen zijn ze echt niet berekend om het gewicht van de motor te dragen bij omvallen of ongeval. Ik herinner me een toertocht met de FJRijders (ik denk verleden jaar of twee jaar geleden) Twee rijders gingen toen onderuit nl. Koboloi en Koekenbakker. De eerste had valblokken op van Bike Design en zijn motor was op wat krassen op de zijkoffer na ongeschonden. De tweede van Koekenbakker had lichtere valblokken op en gans de zijkant was beschadigd. Opletten dus dat goedkope kost geen dure kost wordt
Julle[/i]

De originele Yamaha blokken staan ook iets lager gemonteerd, volgens mij gevaarlijk dicht bij en misschien wel onder het zwaartepunt.
In dat geval kantelt de motor over de blokken en is de bovenzijde (kuip, spiegels,...) geschonden. Hopelijk voor eigenaars van die dingen heb ik het mis.
- Pikke senior
- 75 cc
Re: Valblokken op model 2006
Hallo allemaal.
Ik heb mij pas geregistreerd op dit forum. Ik heb mij namelijk een FJR besteld.
Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat de originele valblokken beter en mooier zijn dan imitaties.
Kostprijs : 189 Euro.
Ik heb me maar laten overhalen om de originele te kopen alhoewel ik dit erg duur vind.
Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat de originele valblokken beter en mooier zijn dan imitaties.
Ik heb me maar laten overhalen om de originele te kopen alhoewel ik dit erg duur vind.
hey pike welkom op het forumPikke senior schreef:Hallo allemaal.
ik zie dat ge van tongeren zijt waar hebt ge uw fjr gekocht

groetjes johnny
Deze zijn volgens mij veeeeeeeeeel mooier dan de originele!!Pikke senior schreef:Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat de originele valblokken beter en mooier zijn dan imitaties.