Zuid-Tirol Sölden (Oostenrijk)

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Gesloten
edje
Clublid
Clublid

Zuid-Tirol S?lden (Oostenrijk)

Bericht door edje »

Hallo iedereen

Net terug van een reisje langs oa S?lden/Oostenrijk.
(Via Frankrijk- Duitsland. Terug via Duitsland-Luxemburg)
Wij verbleven 5 dagen in Hotel Sunny S?lden en ik kan u vertellen, het was een zeer positieve ervaring.
Afbeelding
en een ruime parking voor de motoren
Afbeelding

Mooie, rustige ligging, mooie kamers, perfecte bediening, lekker eten...
Afbeelding
Afbeelding

Op onderstaande link kan men even watertanden.

http://sunny-soelden.at/

De zaakvoerders zijn motormindend, zij rijden beiden ook met de motor

Afbeelding
Links de motor van mevrouw, rechts van mijnheer

Men kan verblijven in S?lden, er zijn prachtige bergwandelingen te maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en men kan er eventueel "zomerskieen", echter niet dit jaar. 't Is er veel te warm en de gletsjers (Rettenbach en Tiefenbach)zijn bedekt met een isolerende folie.

Men kan ritten maken in de buurt waarbij dhr en mevr Thurner u eventueel advies kunnen geven.
Afbeelding
Afbeelding

De Timmelsjoch is open in de zomer
Afbeelding

en men is op een dikke 10 minuten langsdaar in Italiie richting Merano, Bolzano of, verder weg via de (ik geloof) Jaufenpas richting Kr?nplatz.

Wij maakten een rondrit over de Reschenpass met als eindpunt terug S?lden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg hebben wij ook even het zwarte woud aangedaan.
In Titisee ook prachtig pension gevonden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fantastische ontvangst en een mooie , propere kamer. Lekker ontbijt.
In Frankrijk hebben wij ook een nachtje verbleven, maar hierover kan ik kort zijn.

Kleine, propere kamer. Een badkamer naar "Franse slag" net zoals "de garage" waar ik de motor niet in kreeg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar het eten was wel lekker
Afbeelding

Dan Is Oostenrijk en Duitsland toch heel wat anders
(Kandel-Duitsland)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een prachtig verlof maar h????????????????l (veel te) warm

Laatste foto is getrokken in Kandel bij Karlsruhe op 25/07 om 21u30 's avonds
Afbeelding

Zo, Groetjes iedereen en tot???

Grtjs
Edje :P
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Tja edje,

Mooi verslag en omgeving natuurlijk
Mijn vr'ke en ik kunnen ervan meespreken, vorig jaar in juli zijn wij daar ook geweest met de motor, mooi h?
Wanneer ik mijn hoofd naar rechts draai zie ik het stickertje Timmelsjoch-Hochalpenstrasse 2.509 m hangen
In S?lden ben ik nu ongeveer 15 keer geweest, meestal om te ski?n, enkele zomervakanties met ski?n op de Gletchers retten en tiefenbach
Dit jaar hebben we het iets kalmer gedaan, ardennen, lux, eifel, moezel maar we hadden toch ook 1.800 Km

Zo ik hoop dat je vaak terug denkt aan deze prachtige omgeving net als ik, wij gaan er in ieder geval terug

Ahja nu ik eraan denk toen wij de timmelsjoch zijn afgereden richting italie dus waren wij van plan de jaufenpas te nemen aan de rotonde linksaf, maar we hoorden nog net op tijd dat die maar om 15:00 u zou open gaan, het was toen nog maar 13:00 u, dit zou altijd zo zijn in de zomer? weet jij daar iets over?
We zijn dan maar naar merano gereden daar aangekomen geinproviseerd wat we zouden doen en we kozen voor de resschenpas te volgen iets waar we achteraf geen spijt van hadden, hele mooie route en het verzonken kerkje heb je vast wel gezien, iets wat ik nu nog van mijn vrouw moet horen 700 foto's getrokken en dat kerkje ben ik gewoon voorbij geflamd :-)

groetjes, Dream
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

@Dream

Idd zeer mooie streek. Wij gaan daar ook reeds 15 jaar skieen in april. Wij hadden ook zo'n 8 jaar geleden daar al eens een zomerverlof doorgebracht. Aangezien we met de motor toch enigzinds beperkte bagagemogelijkheden hadden, hebben wij onze wandelbotinnes thuisgelaten en wandelsandalen(Teva's) meegenomen. Zo konden wij toch redelijke wandelingen maken en hebben wij afgewisseld. Een dag rijden, een dag stappen. Prima combinatie vonden wij.

Over een openingsuur van de Jaufenpass heb ik nog niet gehoord, ik denk dat ik dat wel kan navragen. Een vriend van mij is in juni daar geweest (ook met fjr trouwens) en ik dacht dat hij de JP gedaan heeft.

Het verzonken kerkje heb ik ook gemist. Mijn ega heeft het wel gezien, maar het was rond de middag en ik had een heel klein beetje grote dorst (het was ongev. 37? toen) en een beetje honger, dus mijn aandacht was meer toegespitst op het vinden van een gezellig terrasje uit de zon, wat we toen ook gevonden hebben.

Om de tour rond te maken was ik zinnens om tot in Landeck te rijden, maar ik ben in Flies rechtsaf gedraaid, een geel weggetje op de landkaart, en zo via Wens en Arzl richting Imst de 171 terug opgedraaid richting ?tzthal. Was zeker de moeite

Grtjs (miss in S?lden volgend jaar april?)
Edje :P
trikke
50 cc
50 cc

oostenrijk

Bericht door trikke »

is da nie wa duur 59 euro per persoon ik ben ook naar oostenrijk geweest
weer was wel slecht maarja da kunt ge niet voor kiezen h?
zie link http://www.sonnegg.at/
prachtige kamers ,zwembad ,sauna noem maar op en het eten was er heel goed
1 negatieve, in oostenrijk moet ge voor alles betalen bv:als ge een tunnel door wil of een berg over nl: de Gro?glockner 17 euro voor daar over te mogen amaai
eigenlijk geef mij maar italie link http://www.castellatemar.it/ ook prachtig. de routes die ge daar krijgt een 15 tal zijn gemakkelijk te rijden en alles is gratis
ook de bekende stelvio met zijn 47 haarspel bochten is er in verwerkt ik denk 2780 meter hoogte
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

Prachtige reis inderdaad, ik herken een aantal plaatsen... zoals pic1410 ik stond op krak dezelfde plaats 2 jaar geleden (Anhalter H?tte 2040m)
En dat stickertje hangt ook op mijn valies...
* If it works, don't fix it *
edje
Clublid
Clublid

Re: oostenrijk

Bericht door edje »

trikke schreef:is da nie wa duur 59 euro per persoon ik ben ook naar oostenrijk geweest
weer was wel slecht maarja da kunt ge niet voor kiezen h?
zie link http://www.sonnegg.at/
prachtige kamers ,zwembad ,sauna noem maar op en het eten was er heel goed
1 negatieve, in oostenrijk moet ge voor alles betalen bv:als ge een tunnel door wil of een berg over nl: de Gro?glockner 17 euro voor daar over te mogen amaai
eigenlijk geef mij maar italie link http://www.castellatemar.it/ ook prachtig. de routes die ge daar krijgt een 15 tal zijn gemakkelijk te rijden en alles is gratis
ook de bekende stelvio met zijn 47 haarspel bochten is er in verwerkt ik denk 2780 meter hoogte
Wat is duur??
Je kan natuurlijk altijd goedkoper slapen, dat wisten wij ook op voorhand. Maar wij waren vorige winter tijdens onze skivakantie op bezoek in Sunny S?lden en hadden toen besloten om daar te logeren.
Zoals je kan zien zijn er geweldige faciliteiten in dat hotel, wat de prijs voor ons rechtvaardigde.(ne mens mag al eens ne keer gek doen in zijn leven h?!?!)

Dat betalen sloeg mij ook wel tegen. Ik had op voorhand ge?nformeerd bij een paar locals over een bepaald stuk weg dat op mijn (waarschijnlijk beetje verouderde) kaart volledig rood getekend was. Bleek dat een nieuw stuk snelweg, met vignetteplicht en als surplus nog een stuk tolweg. Ik had niet de bedoeling om tolwegen te gebruiken maar het was toen al redelijk laat op de dag dat ik toch besloten heb om maar verder te rijden.

Ook de Timmelsjoch is een tolweg. Dat wist ik, maar die wilde ik absoluut overwinnen. Zodoende hebben wij een klein maar mooi stukje Itali? meegepikt. Eigenlijk is dat daar nog een stuk Tirol want er wordt overwegend Duits gesproken.

Grtjs
Eddy :P
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJR02 schreef:Prachtige reis inderdaad, ik herken een aantal plaatsen... zoals pic1410 ik stond op krak dezelfde plaats 2 jaar geleden (Anhalter H?tte 2040m)
En dat stickertje hangt ook op mijn valies...
Je bedoeld waarschijnlijk op de "hahntennjoch"
Dat was een voorstel van de mensen van Sunny S?lden. Aangezien zij ook fervente motorrijders zijn hadden zij voorgesteld om samen met hen een ritje in de buurt te doen. Schitterende rit en aangezien die mensen hun streek kennen moest ik maar volgen en genieten van de panorama's.
Prachtig weer, toffe mensen en een toffe rit was dat.

Grtjs
Eddy :P
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

idd deze joch, ook voorbij gereden vorig jaar :-)

Afbeelding
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Normaal,als je van het noorden naar het zuiden van Oostenrijk wil moet je steeds tol betalen, daar je door natuurparken moet ,En in Italie zijn ze ook begonnen om Oostenrijk te volgen ivm tolgelden. :?
Ik ben benieuwd wanneer de Stelvio aanbod komt. :roll:
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Gesloten