Trillend windscherm

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Tom

Trillend windscherm

Bericht door Tom »

Ik ben gisteren mijn FJR 2003 gaan ophalen bij mijn dealer. Bolt even goed als mijn vorige FJR (2002) die twee maand geleden gestolen is in Duitsland. Wat mij wel opvalt is dat als ik het windscherm op de hoohste stand zet dat ze nogal redelijk begint te trillen. En dat is vanaf boven de 140 km/h. Ik herinner mij niet dat mijn fjr 2002 dat ook had. Ik weet wel dat het model 2003 een ander windscherm heeft. Hebben andere fjrers 2003 ook deze ervaring?
Wat mij ook opvalt is dat wanneer mijn windscherm in de laagste stand staat, dan is er wat speling op (1cm van links naar rechts). in de hoogste zit ze dan weer goed vast... Nu was er gisteren ook wel veel wind, kan het daar aan liggen? Persoonlijk vind ik het storend genoeg om her hier te melden...
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Dag Tom,

Ik kan u niet echt helpen denk ik.
Ik heb een verhoogde GIVI-ruit. In de hoogste stand zie ik ze wel bewegen, maar ik denk dat dat het gevolg is van speling op het armenstelsel die de ruit bedienen.

Grtjs
Edje :P
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

ja der zit wat speling op en ze trilt, maar ze hangt er bij nog altijd aan, dus geen paniek :D
* If it works, don't fix it *
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Wees blij, op BMW en Harley trilt alles :P
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Trillend windscherm

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Tom,

Het is bij mij ook zo dat de originele ruit ten eerste niet voldeed aan kwaliteit van doorzichtigheid en ten tweede aan de stabiliteit op eender welke stand bij hogere snelheden :crybaby:
In volgende topic http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=2157 kan je er mijn bevindingen over lezen :help:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

Wat je beschrijft, is volkomen normaal voor het 2003 model.
Daarom ben ik al snel over gegaan naar een andere ruit. Zijdelingse spelilng blijft natuurlijk, maar het hinderlijke trillen is weg.
Tom

Bericht door Tom »

Probleem opgelost!! het voorwiel was slecht uitgebalanseerd!!. Nu geeft hij geen krimp meer...
Lazarus
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

Kan er iemand een foto plaatsen van de verhoogde Givi ruit bruikbaar voor model 2006 ?
Dank hiervoor .
Groeten Lazarus
Gesloten