routes inlezen op PC

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

routes inlezen op PC

Bericht door Spy Fox »

Daar wij nog maar net onze oude moto hebben ingeruild tegen een Fjr, en hier dan ook de nodige investeringen hebben gedaan om kleding en dergelijke aan te passen aan de nieuwe rijstijl. (Van kermisbike naar tourmachine) zie ik de aankoop van een degelijk GPS systheem dit jaar niet echt meer zitten.

Toch ben ik altijd nieuwsgierig naar de routes die soms op het internet te vinden zijn.
Bestaat er software waar je de gedwnl. routes mee kan bekijken op je PC. (enkel bekijken lijkt me al ok)?
Het liefst nog iets free (hoeft dus ook niks complex te zijn), daar je achteraf bij aankoop van een GPS sowieso reeds software mee aankoopt.
Spy Fox
Don*t dream your life but live your dreams!
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: routes inlezen op PC

Bericht door FJR-Freak Max »

Spy Fox schreef:Toch ben ik altijd nieuwsgierig naar de routes die soms op het internet te vinden zijn.
Bestaat er software waar je de gedwnl. routes mee kan bekijken op je PC. (enkel bekijken lijkt me al ok)?
Het liefst nog iets free (hoeft dus ook niks complex te zijn), daar je achteraf bij aankoop van een GPS sowieso reeds software mee aankoopt.
Spy Fox
Die mogelijkheid bestaat zeker om de gemaakte routes te bekijken met de software (Mapsource) van Garmin :idea:
Als je iemand uit je streek kent met een Garmin gps en je vraagt deze dat je de installatie cd van hem eens mag gebruiken om op je pc te installeren kan je elke route die gemaakt is in mapsource bekijken of zelfs een roadbook mee maken :P
De persoon die je de cd wil geven zal je dan wel even wegwijs moeten maken van hoe de mapsource in zijn werk gaat en dan is het enkel aan jou nog om de routes die je inkijkt of omzet naar een roadbook te gaan rijden :D

V??l succes en plezier ermee :wink:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Hey :!: check this out :!:

http://www.routeyou.com/home.nl

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: routes inlezen op PC

Bericht door Abeloos »

Spy Fox schreef: Bestaat er software waar je de gedwnl. routes mee kan bekijken op je PC. (enkel bekijken lijkt me al ok)?
Indien het bestand in *.gpx formaat staat, kan je die ook steeds met GoogleEarth bekijken.

Grtz, Arne :salute:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Spy Fox »

Ondertussen heb ik ook een Garmin Zumo hoor, en zijn al mijn problemen opgelost :P
Don*t dream your life but live your dreams!
Gesloten