eerste bevindingen

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

eerste bevindingen

Bericht door FJRudi »

Mannen (en vrouwen),

na de eerste 270km gereden te hebben met m'n FJR2005 ben ik tot volgende bevindingen gekomen:

-had iets meer windbescherming verwacht tov mijn Deauville, maar is niet echt storend. Misschien ander scherm, maar via ander topics weet ik dat er eerst een proefrit moet gedaan worden alvorens aan te kopen.
-na een tijdje slapende rechterpink, maar had dit op m'n vorige ook. Voel wel een kleine trilling op het stuur, dacht bij ongeveer 3000 toeren. Misschien stuurverhogers, maar dan denk ik dat ik nog meer in de wind ga zitten(misschien iemand ook ervaring mee?)
-De FJR geeft duidelijk meer warmte af dan de deau, maar wist dit op voorhand en is zeker niet storend. Ga daar deze winter nog plezier van hebben :-)
-Het meergewicht valt echt 1OO% mee, daar had ik op voorhand wat schrik van. Zelfs trage maneuvers geeft geen probleem.
-en ten slotte:het is een zaligheid om met zo een sterker motorblok rond te rijden, al is het ff wennen aan het ander geluid.

Besluit: dit is toch wel een hele verbetering en de investering waard!

greetz
Rudi
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi FJRudi,

Het doet deugd als je vastelt echt een goede beslissing genomen te hebben, h? ?

Veel plezier met uwen 2005 ! (heb zelf ook nog zo'n "oud" bakske)
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
pieter
75 cc
75 cc

Bericht door pieter »

Ik kom ook van de Deau en heb juist het zelfde moeten vaststellen toen

heb nu een verhoogd GIVI scherm en dit is vee beter

wel moet ik zeggen dat de Deau veel gemakkelijker te besturen was in de stad en tussen de files

doch wisselen

NEEN HOOR
Gesloten