All?, af ende toe toch

Zijn de vering-en grondspelingproblemen zo goed als achter de rug, blijft het probleem van de injectie.
Het probleem is hetvolgende : er valt met mijn FJR bijna niet te rijden aan lage snelheden en deellast. Hetgeen wil zeggen aan een constante snelheid met constant gas. Vooral in 2 en 3 snokt die injectie aan en uit dat het geen naam heeft.
Het is zelfs van dien aard dat mijn vrouw vorig weekend tijdens een rustige cruise langs de Scheldedijk de opmerking maakte of ik nu eindelijk eens kon ophouden met dat geknoei met mijn gashendel. Terwijl ik em eigenlijk gewoon mooi constant hield in derde aan 50-60 km/h

Nu heb ik mij laten wijsmaken dat het nagenoeg volledig te wijten zou zijn aan het feit dat mijne velo nog steeds "begrensd" is op 78kW.
Volgens bepaalde bronnen zou het probleem nagenoeg volledig moeten verdwijnen met de grotere inlaatrubbers.
Nu is mijn vraag concreet, zijn er nog mensen die met een "begrensde" FJR rondrijden die hetzelfde probleem hebben, of mensen die duidelijk dat verschil gevoeld hebben op het moment dat de motor opengezet werd ?
Ik kan me niet herinneren dat het gesnok even erg was op de testmotor waar ik mee gereden heb voor de aankoop, maar die was dan ook full power.
Indien ik hier een lijn in kan ontdekken wil ik eventueel wel overwegen om hem te laten openzetten, maar dan ook enkel om van dat gesnok verlost te zijn. Het vermogen heb ik absoluut niet nodig en interesseert mij hoegenaamd niet, dat ding speert zo al hard genoeg. Bovendien zit ik nu op 6500km met een gemiddeld verbruik van 5,6l en dat zie ik, ??nmaal opengezet, zo ook niet blijven.