rubber op uitlaat

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

rubber op uitlaat

Bericht door FJRudi »

blijkbaar had de vorige eigenaar van mijn FJR in de winter koude voeten :lol: , want op de linker uitlaat is een serieuze plek rubber opgesmolten.
Weet er iemand een middel om dat er af te krijgen zonder krassen te maken op de uitlaat?
Ben nog niet te weten gekomen wie de vorige eigenaar was, moet nochtans iemand van het forum geweest zijn. Zoveel bi-colors van 2005 rijden er nochtans niet rond. Ik heb zijn flua jasje "wegkapitein fjrijders" hier nog liggen. Indien iemand interesse mag die dat gratis en voor niets hebben :) Zie me nog niet direct als "kapitein", ben al blij als matroos :D

Tnx
Rudi
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Je kan dat vestje best aan iemand van het bestuur geven, dan kan dat nog dienen als er iemand van de club de cursus wegkapitein gevolgd heeft.

Ik denk dat je bij auto speciaal zaken, daar wel een middeltje voor kan vinden, er bestaan in elk geval producten waar je teer en asfalt mee kan verwijderen. Misschien help dat ook voor gesmolten rubber.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Rudi,
Ik kan dat vestje wel eens komen afhalen, maar dan moet het wel wat beter weer zijn.
Mocht het deze week een dag droog blijven wil ik er wel omkomen.
Stuur anders maar eens een pm met uw adres op.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo Rudi,

Je kan dat er af krijgen met croom polish of met metaseul van ?ava seul reinigt,polijst en beschermt alle metalen.
Groetjes Rudy
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Als het werkelijk op de chroom is, dan kun je ook met de fijnste staalwol "triple nul" ofte 000
alles derafkrijgen zonder krassen te maken. Zelfs roestvlekjes wrijf je dermee uit!
Die staalwol is o.a.te verkrijgen in schilderwinkel.
Zied uus weere, wi !
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Chroompoets van Belgom.
De alupoets van dit merk kan ik trouwens ten zeerste aanbevelen voor al uw alu onderdelen.
Die blinken gelijk een spiegel na een beurt.
:-)
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

met petrol heb ik al teer van de velgen en de uitlaat verwijderd, en dat werkte uitstekend :thumbright:
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

Pakske schreef:met petrol heb ik al teer van de velgen en de uitlaat verwijderd, en dat werkte uitstekend :thumbright:
het enige product uit de tips dat ik in huis heb, maar met negatief resultaat :cry: Zal een goed merk van laars geweest zijn.

greetz
Rudi
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

FJRudi schreef:
Pakske schreef:met petrol heb ik al teer van de velgen en de uitlaat verwijderd, en dat werkte uitstekend :thumbright:
het enige product uit de tips dat ik in huis heb, maar met negatief resultaat :cry: Zal een goed merk van laars geweest zijn.

greetz
Rudi
De petroleum goed laten weken en een aantal malen herhalen. Met nagel voorzichtig proberen hardnekkeige resten eraf te "schrapen".

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Mijn vrouw heeft ook eens haar schoeisel op de uitlaat laten rusten, resultaat stuk gesmolten van de schoen en heel veel kuiswerk.
Daar het er dik oplag heb ik eerst met een stanley mes het meeste voorzichtig weggeschraapt, en daarna met chroompolisch de rest verwijderd.
Maar het gaat niet van de eerste keer af zijn hoor, wrijven en nog harder wrijven, maar alles is er toch af gegaan.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Zomaar een los gedacht:

om stikkers te verwijderen neem je een haardroger, verwarm de stikker tot de lijm lost. Kan je hier niets mee??
Eerst een toerke doen, zodat je uitlaat warm staat en dan eens proberen verwijderen??

Grtjs
Eddy :P
FJRFrans
50 cc
50 cc

Bericht door FJRFrans »

Beste :Ik heb steeds de beste resultaten gehad met compount (dit is autopoliis met zeer grove korrel voor verweerde autolac)

Ik neem dit op een katoenen doek en wrijf dit in draaiende bewegingen op de vervuiling kuis dit af en herhaal dit tot alles weg is.

Ps) ik doe dit met geduld tot alles weg is.(tot op heden heb ik alles al weggekregen zonder beschadiging).

Hopelijk zal het bij u ook lukken !
Gesloten