

En nu maar hopen dat het voor Avignon allemaal klaar is.
Moderator: Abeloos
schreef:Goeie moed
Maar.... wat is de bedoeling
schreef:Bwah...
buiten de voorvork en de 2 wielen is er toch zoveel niet aan gedemonteerd ?
Vraagje ?PC800 schreef: Originele achterveer van de FJR is niet te reviseren. Dan resten 2 mogelijkheden: vernieuwen met origineel Yam of betere kwaliteit vervangingsveer. Er komt een compleet nieuwe achterveer met preload van het merk Wilbers onder.
ik heb bij mijn vorig machien na 70k (beamer) ook nieuwe wilbers gestoken ,ik dacht zo'n 460euro voor de achterpoot.In Extremo schreef:Vraagje ?PC800 schreef: Originele achterveer van de FJR is niet te reviseren. Dan resten 2 mogelijkheden: vernieuwen met origineel Yam of betere kwaliteit vervangingsveer. Er komt een compleet nieuwe achterveer met preload van het merk Wilbers onder.
Wat kost zo een Wilbers ?
Groetjes,
Michel
Ik heb het gekocht bij www.hksuspension.nlIn Extremo schreef:Vraagje ?PC800 schreef: Originele achterveer van de FJR is niet te reviseren. Dan resten 2 mogelijkheden: vernieuwen met origineel Yam of betere kwaliteit vervangingsveer. Er komt een compleet nieuwe achterveer met preload van het merk Wilbers onder.
Wat kost zo een Wilbers ?
Groetjes,
Michel
ik sprak hier wel over de achterpoot (achtervering dus) voor r1100gs bmw met regelbare ingaande en uitgaande demping, gekocht en geplaatst door bikesetup ( Steven ) dus.Raketman schreef:Wie zegt "veringspecialist" zegt "Bikestup".
http://www.bikesetup.be/nl/index.htm
Laat je niet te snel wijsmaken dat de originele demper niet te reviseren valt. 't Is niet omdat Yamaha er geen revisiestukken voor voorziet, dat het niet kan hoor. De veren van mijn XJR waren zogenaamd ook niet te reviseren, bij Bikestup is dat gebeurd.
De setjes van Wilbers die daar getoond worden zijn er geen van 460? hoor. Dat zijn de goedkoopste. Hetgeen daar getoond wordt zijn de modellen met instelbare high-en lowspeed ingaande demping, kosten aanzienlijk meer.
Wilbers heeft een aantal verschillende modellen vari?rend van mechanische veervoorspanning en uitgaande demping alleen tot hydraulische veervoorspanning met high-lowspeed ingaande demping + uitgaande demping. Afhankelijk van hetgeen je wilt zitten ze tussen de 460-800?.
Stelt zich de vraag of je tevreden was van je originele demper, en of die gereviseerd kan worden voor minder geld dan zo'n Wilbers.
Dat wel die gereviseerd kan worden daar twijfel ik zelfs eigenlijk niet aan. Zelfs ??ndelig gelaste oldtimerdempers worden opengeslepen, gereviseerd en daarna terug aan elkaar gelast. Zo'n vaart zal het met een originele FJR-demper alvast niet lopen, die zitten op zo'n manier in elkaar dat ze (door een specialist welliswaar) op 10min uit elkaar liggen...
Reviseren is 9 van de 10 keer goedkoper dan nieuw, dus als er gereviseerd kon worden dan is het uiteraard goedkoper dan zo'n Wilbers.Raketman schreef:............................................................
Stelt zich de vraag of je tevreden was van je originele demper, en of die gereviseerd kan worden voor minder geld dan zo'n Wilbers.
Dat wel die gereviseerd kan worden daar twijfel ik zelfs eigenlijk niet aan. Zelfs ??ndelig gelaste oldtimerdempers worden opengeslepen, gereviseerd en daarna terug aan elkaar gelast. Zo'n vaart zal het met een originele FJR-demper alvast niet lopen, die zitten op zo'n manier in elkaar dat ze (door een specialist welliswaar) op 10min uit elkaar liggen...
Oeps, had de link niet gezien in uwe vorige postGorky schreef:ik sprak hier wel over de achterpoot (achtervering dus) voor r1100gs bmw met regelbare ingaande en uitgaande demping, gekocht en geplaatst door bikesetup ( Steven ) dus.![]()
![]()
Awel, bij Bikestup doen ze dat...anders moet je maar eens contact opnemen en eens met je originele demper tot daar gaan.PC800 schreef: Reviseren is 9 van de 10 keer goedkoper dan nieuw, dus als er gereviseerd kon worden dan is het uiteraard goedkoper dan zo'n Wilbers.
Maar openslijpen en lassen is naar mijn bescheiden mening niet reviseren.
Ik hoor graag van je wie, op een technisch verantwoorde manier, de standaardachterveer reviseerd.