Ardennen zaterdag 2 september 2006

Hier vindt u alle tours, meetings en ritten van niet specifiek FJR1300 clubs

Moderator: Abeloos

danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Toffe dag gehad...knappe rit! Goe gedaan Frankie, gij moogt da nog doen :D
Leo, aan je software zal je toch iets moeten doen...jammer dat we je kwijtgespeeld zijn!
Volgende keer gaan we beter moeten afspreken...

Bedankt voor het toffe gezelschap...8 motoren en 2 fazijrs is lang niet slecht mijn gedacht :D :D

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Leo,

Ik heb je een update van de GPS-software opgestuurd, hopelijk kan je je daarmee helpen.

Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

tof dat jullie een goede rit hebben gehad. :thumbright: :thumbleft:
Maar vertrekken met een positief gevoel helpt veel en dat hebben de fjrijders toch :!: :!: :!: :!: :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hey Frankie,

het was nog vroeg in de ochtend dat we elkaar eerst zagen in Temse.
Ik wist toen nog niet dat het zo een leuke dag zou worden. 8)

Bij aankomst in Bierges stond bijna iedereen al te wachten. Iedereen, wie is iedereen ?

Afbeelding

Afbeelding

Waren aanwezig op het app?l: @Gobelijn, @Stropke, @Motorist, @Koekenbakker, @Shadowrider38 en ega, @Danneke, @Snorry, @Pakske, @Dartagnan en de organistor zelf, @Den Boete.

Na de nodige koffies konden we vertrekken en reden via de autosnelweg naar Namen
Afbeelding

, waar de werkelijke rit begon.

Na eventjes langs de Maas te rijden sloegen we linksaf, waar het bochtenavontuur begon. Van dan af vormden zich twee groepen, zodat men het tempo hoog kon houden. En dat was nodig, met ongeveer een 340km bochtenwegen :lol: voor de boeg vooraleer we terug de autosnelweg op zou rijden :cry: om huiswaarts te keren.

En we moeten het eerlijk bekennen Frankie, je hebt een fantastisch ritje ineen gestoken :thumbright: , buiten enkele keren dat je ons off-road wou laten rijden, snoodaard :D . Tot tweemaal toe zijn we zelfs de Franse grens overgestoken, en dat heeft iemand van ons goed geweten, h? Luc.

In feite waren we op voorhand gewaarschuwd, wie rijdt er nu een rit ineengestoken door "Den Boete"? :roll: Dat is er om vragen, om een boete op te lopen.
Net zoals in Belgi? is men in Frankrijk verplicht om bij een STOP-teken daadwerkelijk te stoppen :idea: . En in Frankrijk moet men zelfs zijn beide voetjes aan de grond zetten. En dat heeft @Snorry niet gedaan, met als gevolg een fikse boete en een gratis ritje met de franse politiecombi om de nodige fondsen af te halen.

Maar, dankzij deze koelbloedige daad van Luc is waarschijnlijk de rest van de groep ontsnapt aan snelheidscontrole van de franse politie. Waarvoor dank, Luc :wink:

Er is zelfs bijna van ieder van ons een snelheidsfoto genomen, gelukkig stond de camera vooraan gericht. Ik denk zelfs dat sommigen gewuifd hebben, maar het zal allemaal tevergeefs zijn geweest. De foto zullen ze toch niet thuis krijgen.

Een tweede voorval was het plots verdwijnen van onze verstrooide professor Gobelijn, die , we zijn van hem niets anders gewoon, de verkeerde weg opreed.

Voor de rest was het een zeer aangename dag, met leuk gezelschap, toffe rijders en vooral, op het einde van de rit, blije gezichten.

@Den Boete, ge moogt dat nog eens doen,

Greetz,

Serge
Laatst gewijzigd door dartagnan op 03 sep 2006, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
één van de vier, dartagnan
Snorry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Snorry »

Hoi de mannen,

Gisteren omstreeks 16:30 veilig en wel thuis gekomen na een verkorte, snelle versie van de Ardennenrit. Serge heeft reeds een klein verslagske geschreven waar ik weinig kan aan toevoegen enkel de juiste prijs van Den Boete, neeneen niet Franky, maar het wit papiertje dat ik van de vriendelijke Franse gendarmes gekregen heb.
Prijs:.............?45...............per voet :!: :twisted: Na een dagje "snorren" langs Belgische & Franse stuurwegen valt het eigenlijk nog best mee, 't had v?????l erger kunnen zijn. :D :D

Aan alle deelnemers,bedankt voor de aangename, toffe dag. :lol:

@ Den Boete :thumbright:
Ge moogt da nog doen ......euh... van die ritjes h?

Mvg, 8)
Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Zeker en vast een schoon ritje
Den boete gij hebt da heel goe gedaan, zeker voor herhaling vatbaar.

Ja en allen bedankt voor aangenaam gezelschap.
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

jow,

Ben ook erg tevreden met de route die Den Boete inelkaar heeft gezet, waarvoor dank
aan allen die er bij waren ( bij de pauzes) bedankt voor het gezelschap, want kon mij eens in het zicht van de bochten niet meer bedwingen en als voorzien zijn de aanwezigen van het "bendeke" mij gevolgt waardoor de groep tijdens de rit uitelkaar is getrokken, maar denk niet dat de anderen zich minder hebben geamuseerd! Dat is de spirit: " ieder op zijn tempo genieten van zo'n dag en rit" :)
Saluu De Bakker

Afbeelding
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

Hallo de mannen en ??n vrouw( :wink: ),

ook goed thuis gekomen maar wel heel moe :sleepy2: , maar wat wil je na 632 km gereden te hebben en genieten van een schone rit in Dardennen :D
Bedankt Frankie, je mag dat nog doen (als je tijd hebt :wink: h?).
Ik had mijne tracklog opgezet met de bedoeling de track in Google Earth eens te bekijken. Spijtig genoeg was ik vergeten de tracklog af te zetten bij het einde van de rit zodat ik het begin van de toer niet heb :evil: (wanneer de tracklog vol is in de Streetpilot III, overschrijft hij het begin van de tracklog)
Van de tracklog juist na de middag heb ik twee beeldjes in Google Earth gemaakt :
Afbeelding
Afbeelding
Groeten
Pakske
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Aan de mensen die gisteren meereden,

Bedankt voor de lofbetuigingen, dat doet deugd, echt waar.
Maar de essentie van de mooie dag hebben jullie volgens mij zelf gevormd, ik heb enkele mensen leren kennen die ondanks enkele tegenslagen in de eerste plaats goedgeluimd bleven, en er door improvisatie het beste van maakten.
Voor zoiets bestaat een naam : AVONTUUR !
Alle motorrijders willen ?het? beleven, want ze lezen ?het? in geromantiseerde versie in de boekskes. Maar wat velen niet weten is dat de basis voor avontuur tussen hun eigen oren moet zitten. In het verleden ben ik al op pad geweest met mensen die de juiste geest niet hadden, ?t was te ver, te koud, te nat, te slecht wegen, af en toe geen wegen?en klagen maar.
Zulke mannen moeten volgens mij een Goldwing kopen met in elke zijkoffer een automatisch uitklappend steunwieleke voor als ze de controle verliezen. Maar ik heb een groep mensen ontdekt die daar de eerste decennia bijlange nog niet aan toe zijn.
Enkelen van jullie vroegen om meer : wel ik heb goed nieuws voor hen, er komt meer.
Het zal wel niet voor volgende week of volgende maand zijn, maar voor volgende lente of zomer. Ik heb het nogal druk, vandaar.

@Gobelijn : de update die ik je stuurde was voor een Street Pilot III, indien je een andere GPS hebt, installeer hem dan niet, maar haal de juiste software van hier.

Groetjes iedereen,

Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Tegen volgend seizoen zal ik ook een ritteke klaar hebben in...jawel..."Dardennen".
Nu beginnen de blaadjes al te vallen en het is niet de bedoeling dat wij onze motor er bij leggen :)

@Pakske
Intressant! Wist niet dat dat kon bij Google.

Tot een dezer,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

hey de mannen
ik geloof dat leo nog niet terug is uit de ardennen :lol:

gr. johnny
Gesloten