Zadelpijn

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

idd michel,

daar komt het op neer, wanneer een corbinzadel breder is dan ons standaard zadel, heb je al zowieso meer oppervlakte, komt daarbij dat de zithouding beter afgestemd is heb je er terug baat bij, ook een iets meer afgerond zadel dan een vlakker ( plat ) zadel zal een ander gevoel geven

zoals eerder vermeld zal het vetpercentage ook wel meespelen

ikzelf rij niet met een corbinzadel omdat ik dit nog altijd niet noodzakelijk vind en het toch een investering blijft, ik heb er al veel over gelezen en blijkbaar is het niet voor iedereen " de oplossing "
wanneer de mogelijkheid zou bestaan gratis een corbin te testen gedurende bvb een week, zou ik en waarschijnlijk vele andere motorrijders zeker van deze gelegendheid gebruik maken, dan pas weet men zeker of dit individu er echt baat bij heeft

dus een oproep aan corbin, als ze zo zeker zijn van hun stuk dat men meer comfort te bieden heeft, de prijs is toch niet onbelangrijk, waarom bieden ze dan geen testzadels aan, de verkoop kan er alleen maar mee stijgen

Je koopt toch ook geen wagen of motor zonder eerst een testrit gemaakt te hebben

van die corbins had je dan nog verschillende types waaruit je kon kiezen als ik me niet vergis, hoe kan je op foto weten wat je moet nemen?????

groetjes
webcommerce
125 cc
125 cc

Zadel

Bericht door webcommerce »

Wij hebben 5400 km gereden op onze reis naar Corsica...
Geen zadelpijn gehad en er waren ook dagen bij van ? 560km. Ik rij nu al meer als 1 jaar met een Corbin en ben er uiterst tevreden van.
Wat je onmogelijk kan vermijden op lange ritten is vermoeidheid, dat is van urenlang in een bepaalde houding te zitten, maar zadelpijn heb ik geen last van.
Er zijn nog alternatieven buiten de Corbin, zoals de gelzadels.
Wat ook mogelijk is, is je zadel laten modificeren door een vakman, die kan dan in functie van je gewicht, lichaamsbouw en rijhouding je zadel voor jou perfectioneren.
Je ziet mogelijikheden genoeg.

Groetjes,
peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@Dream
Wanneer je een Corbin wil testen is dat geen probleem hoor. Je neemt contact op met ALD ((American Lifestyle Dendermonde) invoerder van corbin en Harley dealer. Je maakt een afspraak en je rijdt tot daar met jouw bike. Zij plaatsen de gewenste Corbin op je motor Je laat een identiteitsbewijs achter en je kan vertrekken. Ik heb er in de gietende regen een uur mee rondgebold maar bij mij gaf het niet het gewenste resultaat. Met dezelfde glimlach zadel gedemonteerd en ik ben binnen nog een tas koffie gaan drinken. (nu ga ik stoppen want je gaat denken dat ik aandelen heb bij die mannen)

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Julle schreef:@Dream
Wanneer je een Corbin wil testen is dat geen probleem hoor. Je neemt contact op met ALD ((American Lifestyle Dendermonde) invoerder van corbin en Harley dealer. Je maakt een afspraak en je rijdt tot daar met jouw bike. Zij plaatsen de gewenste Corbin op je motor Je laat een identiteitsbewijs achter en je kan vertrekken. Ik heb er in de gietende regen een uur mee rondgebold maar bij mij gaf het niet het gewenste resultaat. Met dezelfde glimlach zadel gedemonteerd en ik ben binnen nog een tas koffie gaan drinken. (nu ga ik stoppen want je gaat denken dat ik aandelen heb bij die mannen)

Julle
Dream, ik kan alleen maar beamen wat Julle zegt. Mijn corbin heb ik daar gekocht.
Ik ben er zeer tevreden over, heb nog altijd rugproblemen...maar toch al wa minder :lol:

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

thx voor de info peter, julle en danneke
1 uurtje is natuurlijk veel te weinig om echt goed uit te testen, al heb je uiteraard al een 1 ste contact en gevoel
heden vind ik het nog geen noodzaak, wanneer je opties aankoopt moet je dat altijd goed overwegen, want die brengen uiteindelijk nooit meer op wat je er voor gaf
met in het achterhoofd dat ik zo om de 4 jaar mijn motor verkoop voor aankoop van een nieuwe ( rij nu met model 2004 ) zou het op dat vlak dus geen goeie investering zijn aangezien bvb het corbinzadel niet meer zal passen
al? tegen die tijd ben ik al wat ouder en mss weker :D en kan ik dan bij aankoop van een nieuwe meteen een corbin versieren
groetjes
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Vergeet voor ?cht lange ritten niet een beetje talk aan je billetjes te wrijven...heb vandaag vastgesteld dat de "fietsbroektip" al navolging gekregen heeft...nu de talk nog. Het maakt nie uit wie het poeder erop doet :D :D :D

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

@Max en alle anderen : bedankt voor jullie info en reacties.
Inderdaad met een puntig mager achterste als dat van mij zal het waarschijnlijk sneller pijn doen :cry: Dream heeft gelijk en daarom had ik dus ook een mouse mee, om zoveel mogelijk oppervlak te ondersteunen en de puntige beentjes beter op te vangen. :idea: Een tijd lang is het een heerlijke verademing, maar dan gaat het ook weer pijn doen....
Enfin, met jullie reacties kan ik nu toch een betere afweging maken t.o.v. de investering van een Corbin zadel.
Bedankt allemaal :wink:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Bij Corbin heb je twee types namelijk een "close" en een "standaard" zadel.

Bij de close heeft de rijder wat minder plaats en bij de standaard heeft die wat meer plaats.

En er zullen ook wel nog andere verschillen zijn in de zithouding maar ik weet niet juist hoe dat zit.

Groetjes Flitser
den luc

Bericht door den luc »

ikke nog eens,
ik heb deze namiddag (26 ?C) bij wijze van test men binnenbroek nog eens gebruikt bij mij goretexpak. Reslutaat: erg warm maar wel zacht aan de poep (en de rest :P :P ) Ik schuif al een pak minder en ik denk da de grootste last bij mij daar zat. Ik schuif dus blijkbaar niet op men zadel maar in mijn kleding. Ook al is deze aanpasbaar in lengte en in breedte. Dus voor mij mag het nu iets frisser worden. :oops: :oops:
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

http://www.promotor.nl/published/prm/co ... wk.nl.html

deze link gevonden op forum van MT, :P misschien helpt dit,totaal geen ervaring mee

grtz
Gesloten