Op maandag 11/09/06 zijn we vanuit Poperinge vertrokken. De eerste dag reden we deels via autosnelweg en deels via nationale wegen naar Chagny in de Bourgogne. Het was afzien onder een loden zon.
De tweede dag zijn we vanuit Chagny dwars door de Jura naar onze eindbestemming in Villard de Lans gereden. Het doorkruisen van de Jura is echt een aanrader. Vlotte, goed onderhouden wegen in een erg mooie streek.
De derde dag reden we onze eerste rit in de Vercors. Het menu bestond uit : Gorges de la Bourne, Pont en Royans en enkele colletjes, waaronder de Col de la Bataille.
De vierde dag reden we onze tweede rit in de Vercors. Deze keer ging het over de Col de Rousset naar Die.
In de omgeving van Die hebben we ook nog de Col des Pennes overwonnen, en overwinnen is echt wel het juiste woord. De Col is echt spectaculair te noemen. Zeer smalle wegen, hoge steigingspercentages en wel zeer scherpe haarspeldbochten. Jammer genoeg geen foto's hier. We hadden nergens plaats om op een veilige manier stil te staan

Tot dan hadden we steeds uitstekend weer gehad.
Dit veranderde echter drastisch op vrijdag, de dag van ons vertrek uit Villard de Lans. Van bij het vertrek om 9 uur 's morgens tot 2 uur in de namiddag, NON STOP WATER GIETEN. NAT TOT OP HET VEL

Gisteren, zaterdag hebben we, jammer genoeg in de mist, nog een tussenstop gedaan in de champagnestreek. We hebben er uiteraard een lokale champagneboer bezocht.
De oogst was volop bezig.
Gisteren omstreeks 16:30 uur moe maar voldaan thuisgekomen. We hebben een prachtige reis gehad in een prachtige streek. Ik kan het iedereen aanraden. Het zijn niet de hoogste cols, maar er loopt geen 100 m rechte weg. Echt genieten.
Hotel Les Bruy?res in Villard de Lans is een echte aanrader. Zeer motorvriendelijk. Er is gratis een garage beschikbaar waar makkelijk zes moto's in passen. De uitbater maakt er reklame mee op zijn site http://hotel.lesbruyeres.free.fr/
Hij heeft onlangs een nieuwe foto op zijn site gezet om motards te lokken. Ge moogt twee keer raden wie er op staat.


Hij vroeg ons zelfs om een interview toe te staan voor een lokale krant. Hij zal ons het artikel opsturen.
Toch enkele opmerkingen. De Fransen hebben de slechte gewoonte om op hun cols van die fijne grav? te smijten in de bochten. Ik weet niet waarom ze dit doen, maar het is levensgevaarlijk. Wiel blokkeren of een beetje te veel gas, en je ligt met je smikkel op het asfalt. Ze kondigen het wel telkens aan met borden

Ook nog een woordje over de warmteafgifte van de motor van mijn FJR. Het was zeer warm weer (25 ? 30?) en in de bergen bleef mijn temperatuurmeter constant op 3 blokjes en zelfs regelmatig op 4. De ventilator heeft overuren gedraaid. Aangenaam is anders

Groetjes,
Bart