En welke boete heeft ze voor die smaad gekregen ?LiThiLu schreef:Mijn dochter rijdt een paar jaar geleden met haar fiets s avonds van School naar haar kot in Gent in de gietende regen en wordt tegengehouden door de politie met de melding dat haar licht niet werkt, toen bleek dat ze pas door een plas water had gereden en de dinamo geen grip had op de band was dat voor meneer geen uitleg. Terwijl ze aan het discusieren was dat haar licht welk werkte want het bewijs hadden ze bij hun door de fiets op te heffen een aan het wiel te draaien maakte meneer zich nog boos ook.
conclusie: smaad aan politie en een boete van 150?
een regelrechte schande, maar ja de overuren van de politie moeten toch betaald worden of niet!!!
grtjs
Politie maakt het te bond
Moderator: Abeloos
- Pikke senior
- 75 cc
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen rascist maar als het een allochtoon was, zouden ze dat niet gedurfd hebben, wees daar maar zeker van. Die zouden, terecht overigens, klacht indienenLiThiLu schreef:Mijn dochter rijdt een paar jaar geleden met haar fiets s avonds van School naar haar kot in Gent in de gietende regen en wordt tegengehouden door de politie met de melding dat haar licht niet werkt, toen bleek dat ze pas door een plas water had gereden en de dinamo geen grip had op de band was dat voor meneer geen uitleg. Terwijl ze aan het discusieren was dat haar licht welk werkte want het bewijs hadden ze bij hun door de fiets op te heffen een aan het wiel te draaien maakte meneer zich nog boos ook.
een regelrechte schande, maar ja de overuren van de politie moeten toch betaald worden of niet!!!
grtjs

En de dappere Vlaming, hij betaalde voort

VOOR GE KRITIEK LEVERT MOET GE WETEN WAAROVER GE PRAAT HE MANNEKES !
1.
In het pv zal gestaan hebben dat uw dochter hare mond wa geroerd heeft tegen de goesting van de verbalisant, maar ze heeft daar genen euro meer moeten voor betalen en al zeker geen "smaad aan de politie" aangewreven gekregen. Trouwens...voor iemand die een in breuk betwist kan NOOIT smaad weerhouden worden.
150 euro was vroeger het tarief voor fietsen zonder verlichting, tout court
Een pv van smaad wordt doorgaans niet lichtzinnig opgesteld (de uitzondering zal de regel wel bevestigen). Daar staat een correctionele straf op en dat zal nooit in hetzelfde pv staan als het pv verkeer, omdat die naar 2 verschillende parketten moeten toegestuurd worden.
2.
@ Big Jomp
Betalend parkeren wordt geregeld door een parkeerbedrijf, in opdracht van een gemeente- of stadsbestuur, daar heeft de politie niets mee te maken
3.
nog @ Big Jomp
Dat Durbuy drie keer zoveel ontvangt uit het verkeersveiligheidsfonds dan Gent is gewoon niet waar. Ge moet niet eens ver zoeken om de bedragen te weten :
http://www.vvsg.be/cmsmedia/Lijstmaximu ... ttachement
Samengevat : PZ Famenne-Ardenne : ong 820d euro , PZ Gent 65Od euro
Reken wel dat Durbuy deel uitmaakt van de politiezone Famenne-Ardenne, die bestaat uit liefst 12 gemeentes/steden...dan is het plots niet zo verwonderlijk meer h?

1.
Net wat ik dacht...LiThiLu schreef:Volgens het proces verbaal was alles inclusief voor de vernoemde prijs
grtjs
In het pv zal gestaan hebben dat uw dochter hare mond wa geroerd heeft tegen de goesting van de verbalisant, maar ze heeft daar genen euro meer moeten voor betalen en al zeker geen "smaad aan de politie" aangewreven gekregen. Trouwens...voor iemand die een in breuk betwist kan NOOIT smaad weerhouden worden.
150 euro was vroeger het tarief voor fietsen zonder verlichting, tout court
Een pv van smaad wordt doorgaans niet lichtzinnig opgesteld (de uitzondering zal de regel wel bevestigen). Daar staat een correctionele straf op en dat zal nooit in hetzelfde pv staan als het pv verkeer, omdat die naar 2 verschillende parketten moeten toegestuurd worden.
2.
@ Big Jomp
Betalend parkeren wordt geregeld door een parkeerbedrijf, in opdracht van een gemeente- of stadsbestuur, daar heeft de politie niets mee te maken
3.
nog @ Big Jomp
Dat Durbuy drie keer zoveel ontvangt uit het verkeersveiligheidsfonds dan Gent is gewoon niet waar. Ge moet niet eens ver zoeken om de bedragen te weten :
http://www.vvsg.be/cmsmedia/Lijstmaximu ... ttachement
Samengevat : PZ Famenne-Ardenne : ong 820d euro , PZ Gent 65Od euro
Reken wel dat Durbuy deel uitmaakt van de politiezone Famenne-Ardenne, die bestaat uit liefst 12 gemeentes/steden...dan is het plots niet zo verwonderlijk meer h?

- Frank met zijn zijspan
- 50 cc
Heb ik iets gemist ???
Alles in orde behalve : adem : alocoholgeur in beperkte mate
Er is toch niet vastgesteld dat ie teveel gedronken heeft ? Als ik 1 pint drink, en je ruikt aan mijn adem ben ik ervan overtuigd dat ik zelfde resultaat bekom.
bezwaar aantekenen is een begin, heb je geen rechtsbijstand via verzekering, ombudsman, test-aankoop, MAG, of dergelijks ?
Wij zijn al jaren lid van MAG, heb ooit al een probleempje gehad waarvoor ik een advocaat nodig had - Mr. Stefaan Claeys - aktief medewerker van MAG is zeker een aanrader - en als MAG lid krijg je een voordeeltarief.
En als ik dan toch bezig ben met promotie maken, een MAG lidmaatschap kost plusminus 20 euro per jaar, hierdoor steun je een organisatie die zich enorm inspant voor de motorrijders waarvan wij allemaal mee profiteren, je krijgt er bovendien op tijd en stond leesvoer van in de bus.

Alles in orde behalve : adem : alocoholgeur in beperkte mate
Er is toch niet vastgesteld dat ie teveel gedronken heeft ? Als ik 1 pint drink, en je ruikt aan mijn adem ben ik ervan overtuigd dat ik zelfde resultaat bekom.
bezwaar aantekenen is een begin, heb je geen rechtsbijstand via verzekering, ombudsman, test-aankoop, MAG, of dergelijks ?
Wij zijn al jaren lid van MAG, heb ooit al een probleempje gehad waarvoor ik een advocaat nodig had - Mr. Stefaan Claeys - aktief medewerker van MAG is zeker een aanrader - en als MAG lid krijg je een voordeeltarief.
En als ik dan toch bezig ben met promotie maken, een MAG lidmaatschap kost plusminus 20 euro per jaar, hierdoor steun je een organisatie die zich enorm inspant voor de motorrijders waarvan wij allemaal mee profiteren, je krijgt er bovendien op tijd en stond leesvoer van in de bus.

Verbeter de wereld. Begin bij jezelf.
Volgens de leeter van de wet is onze zoon in fout en dat valt niet te betwisten
Hij was immer spositief bij een alcoholcontrole , hoe absurd het ook is om fietsers te kontroleren
Maar als elke student uit Leuven , Gent of Antwerpen zo beboet wordt (610 euro) breekt de revolutie uit
Testaankoop is veel geblaat maar weinig wol : politiek geladen themas mijden ze als de pest
Humo zou nu dinsdag iets publiceren (ben benieuwd)
Raadsman van MAG kan goed idee zijn maar ben nog geen lid
Kan iemand mij de gegevens van MAG bezorgen
M&M
Hij was immer spositief bij een alcoholcontrole , hoe absurd het ook is om fietsers te kontroleren
Maar als elke student uit Leuven , Gent of Antwerpen zo beboet wordt (610 euro) breekt de revolutie uit
Testaankoop is veel geblaat maar weinig wol : politiek geladen themas mijden ze als de pest
Humo zou nu dinsdag iets publiceren (ben benieuwd)
Raadsman van MAG kan goed idee zijn maar ben nog geen lid

Kan iemand mij de gegevens van MAG bezorgen

M&M
@M&M
Als bij google MAG intypt kom een link tegen.
Ik zit sinds kort ook op het forum van MAG en met onderstaande link kan je eventueel ook verder
http://www.mag.be/index.html?url=/forum/index.php
Grtjs
Eddy
Als bij google MAG intypt kom een link tegen.
Ik zit sinds kort ook op het forum van MAG en met onderstaande link kan je eventueel ook verder
http://www.mag.be/index.html?url=/forum/index.php
Grtjs
Eddy

Yo de mannen
Effe nen update van dit oud probleem
Boete van euro 610 werd niet betaald en vandaag mocht mijne zoon voor de politierechtbank komen
Ikke mee natuurlijk voor een rondje
Da mottig wijf van nen openbare aanklager
eiste nu 1100 euro (min. boete van 200 euro vermeerder met coefficient van 5,5) : te zot om los te lopen
Gelukkig was de rechter ons goed gezind en had hij oor voor m'n argumenten
- eerste aanvaring met gerecht
- student zonder inkomen
- op caf? met vrienden na stress van examens om voetbal op groot scherm te zien = meer zuipen
- met de fiets !
- zwaar overdreven boete
Allez , boete is kwijtgescholden maar we moeten wel 137,50 euro betalen voor gerechtskosten en voor de kas van slachtoffers van vluchtmisdrijven
Bij deze dus de gouden raad om toch maar naar de politierechtbank te trekken en je zaak aan te vechten
M&M
En om dit te vieren , gaan mijne zoon & ik nu naar graspop waar we deftig uit onzen bol

Effe nen update van dit oud probleem
Boete van euro 610 werd niet betaald en vandaag mocht mijne zoon voor de politierechtbank komen
Ikke mee natuurlijk voor een rondje

Da mottig wijf van nen openbare aanklager

Gelukkig was de rechter ons goed gezind en had hij oor voor m'n argumenten
- eerste aanvaring met gerecht
- student zonder inkomen
- op caf? met vrienden na stress van examens om voetbal op groot scherm te zien = meer zuipen
- met de fiets !
- zwaar overdreven boete
Allez , boete is kwijtgescholden maar we moeten wel 137,50 euro betalen voor gerechtskosten en voor de kas van slachtoffers van vluchtmisdrijven
Bij deze dus de gouden raad om toch maar naar de politierechtbank te trekken en je zaak aan te vechten
M&M
En om dit te vieren , gaan mijne zoon & ik nu naar graspop waar we deftig uit onzen bol

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ M&M,M&M schreef:En om dit te vieren , gaan mijne zoon & ik nu naar graspop waar we deftig uit onzen bol![]()
![]()
Dat is dan toch nog goed nieuws, allee ik bedoel veel beter dan dat het in den beginne was he

Als je met je zoon uit de bol gaat gaan

Groetjes,
Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

FJR-Freak Max schreef:@ M&M,M&M schreef:En om dit te vieren , gaan mijne zoon & ik nu naar graspop waar we deftig uit onzen bol![]()
![]()
Dat is dan toch nog goed nieuws, allee ik bedoel veel beter dan dat het in den beginne was he![]()
Als je met je zoon uit de bol gaat gaanop graspop, kom dan liefst te voet of met de taxi naar huis en laat de fiets staan h?
![]()
![]()
Groetjes,
Max
Of ga er naartoe met het grasmachien (zitmaaier)

Pikke senior schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen rascist maar als het een allochtoon was, zouden ze dat niet gedurfd hebben, wees daar maar zeker van. Die zouden, terecht overigens, klacht indienenLiThiLu schreef:Mijn dochter rijdt een paar jaar geleden met haar fiets s avonds van School naar haar kot in Gent in de gietende regen en wordt tegengehouden door de politie met de melding dat haar licht niet werkt, toen bleek dat ze pas door een plas water had gereden en de dinamo geen grip had op de band was dat voor meneer geen uitleg. Terwijl ze aan het discusieren was dat haar licht welk werkte want het bewijs hadden ze bij hun door de fiets op te heffen een aan het wiel te draaien maakte meneer zich nog boos ook.
grtjs![]()
En de dappere Vlaming, hij betaalde voort
Idd....van de allochtonen hebben ze schrik h? want die kloppen terug of gaan naar com.P

je zou van minder.....