Eindelijk eens echte concurrentie voor de FJR ??

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Den Boete
Clublid
Clublid

Eindelijk eens echte concurrentie voor de FJR ??

Bericht door Den Boete »

Jaja, de geruchten doen al lang de ronde, hier echter 2 foto's.
Wave remmen, ABS, cardan, koffers, een soort paralever, carbon-uitlaat, omgekeerde voorvork, meer weet ik niet, maar deze materialen laten voor de rest het beste vermoeden. En gezien de cilinderinhoud zal er ook wel peut in zitten zeker ?
Commentaar graag !
Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Den Boete op 25 sep 2006, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Ziet er tamelijk massief uit...gewicht??

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
M&M
Clublid
Clublid

Bericht door M&M »

Ziet er ne serieuze konkurrent uit voor den FJR
Ben benieuwd naar het prijskaartje
M&M
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Er staat een verslagske (Engels) op het MAG forum over deze GTR 1400. Ik vind dat er wel een serieuze stoofbuis naast hangt maar het totaalpakket ziet er veel beter uit dan de eerste foto's deden vermoeden

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Ik vindt dat hij er wreed competitief uitziet, of hij het ook is, dat zullen we moeten afwachten, ben wel curieus naar de cijferkes die deze 1400 zal laten optekenen. 8) 8) 8)

@ Julle

Wat die stoofbuis betreft, ne schone DAM in de plaats h? :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
FJRadmin
125 cc
125 cc

Bericht door FJRadmin »

Extra foto's en andere informatie vind je bij kawasaki zelf onder GTR1400.
Voorlopig zit er op de site een foutje dus plaats ik de foto's even hier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Persoonlijk vind ik het design niet mis en gewaagd maar ik vrees dat het prijskaartje niet veel beter zal zijn.

FJRadmin
Voor info: info @ Softidesign.com
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Even wat tekst over de Kawa GTR1400 :

De GTR1400 is gebaseerd op de extreem snelle ZZR1400, maar grondig aangepast. Het van variabele kleptiming voorziene motorblok lijkt anders te zijn getuned, al geeft Kawasaki nog geen cijfers. De toermachine zal wel wat minder snel zijn dan de 300 km/h snelle ZZR1400. Het frame is gelijk, de zitpositie meer rechtop en comfortabeler. Enkele eigenschappen van de GTR1400: cardanaandrijving, ABS, elektrisch verstelbaar windscherm, koffers, bandenspanningssensoren, een Smart Key-systeem en een elektrische aansluiting onder de cockpit. Aangezien de nieuweling wordt aangekondigd als modeljaar 2008, zal het wel 2007 worden voordat hij in de showroom arriveert.

Kawasaki heeft haar eigen idee over de ideale toermotorfiets. Het resultaat is de 1400 GTR (modeljaar 2008) die een compleet nieuw genre uiterst krachtige motorfietsen vertegenwoordigt: de Transcontinental Supersport. Adembenemende motorprestaties, perfecte rijeigenschappen en een optimale rijpositie combineert de GTR met toereigenschappen die hem de ideale motorfiets maken voor langeafstandsritten op hoge snelheid.

Als een van de vlaggenschepen van het merk Kawasaki was het van groot belang dat de 1400 GTR zijn afkomst trouw zou blijven. Een ander opvallend kenmerk van de GTR zijn de motorprestaties die dankzij VVT (variabele kleptiming), een unicum in deze klasse, op een uitzonderlijk hoog niveau liggen. Het koppel bij zeer lage en middelhoge toerentallen is simpelweg adembenemend, net als de moeiteloze acceleratie bij alle snelheden. Dankzij het Tetra-Lever-cardanassysteem, dat speling in de aandrijflijn tot een minimum beperkt, wordt het vermogen net zo vloeiend en direct naar het achterwiel overgebracht als met een ketting.

Net als het motorblok is ook het frame van de GTR gebaseerd op dat van de ZZR1400. De wijzigingen voor meer comfort vanwege het toergebruik, de uitrusting en de gewijzigde rijpositie zijn niet ten koste gegaan van de sportieve rijeigenschappen van Kawasaki?s unieke aluminium monocoque-frame. De balhoofdhoek van de GTR is hetzelfde als die van de ZZR en met deze laatste deelt hij ook de uitstekende feedback in het stuur, dankzij het stijve frame, de upside-downvork en de hoogwaardige componenten van de aandrijflijn. De rijeigenschappen van deze enige ?monocoque toermotorfiets? ter wereld zijn onge?venaard in zijn klasse, hetgeen mede te danken is aan het hoogwaardige ABS-remsysteem, voor remprestaties op supersport-niveau.

De nieuwe GTR levert niet alleen uiterst sportieve prestaties, maar is tevens uitgerust met alle praktische voorzieningen van een Grand Tourer. Tot de standaarduitrusting behoren een elektrisch verstelbaar windscherm, koffers, bandenspanningssensoren, KI-PASS, het eerste Smart Key-systeem in deze klasse en een elektrische aansluiting onder de cockpit.

Voor rijders die landen en continenten doorkruisen zoals anderen door de stad rijden, biedt de Kawasaki 1400 GTR meer plezier dan welke andere motorfiets ook in zijn categorie."

Als we dit allemaal lezen lijkt er een serieuze concurrent op de markt te komen.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Ik vindt dat hij er wreed competitief uitziet, of hij het ook is, dat zullen we moeten afwachten, ben wel curieus naar de cijferkes die deze 1400 zal laten optekenen. 8) 8) 8)

@ Julle

Wat die stoofbuis betreft, ne schone DAM in de plaats h? :D :D :D

Slukes
Die uitlaat is echt lelijk ja. Veel te bombastisch en te ver naar achter.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Zie ook een korte reportage op http://www.motornet.be/

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Is diene uitlaat nu met fotoshop vergroot of menen ze dat nu :?: :sad3:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik vrees dat het echt is die uitlaat/stoofbuis.... :shock:

Veel vermogen / toeren / cc's heeft zo zijn minkantjes.
Al die verbrande gassen moeten er vloeiend uitkomen en dan nog eens zonder al teveel lawaai....
Afbeelding
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

ik dacht eerst, da's een fotoshop-mix van de oude RT1100 en de FJR, maar, het blijkt een echte te zijn.
nu ja 1300, 1400, ... alles vanaf 1000 is tegenwoordig in staat om het nodige (lees: het aangeboden) vermogen te leveren.
niet slecht...
* If it works, don't fix it *
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

FJR02 schreef:Alles vanaf 1000 is tegenwoordig in staat om het nodige (lees: het aangeboden) vermogen te leveren.
Awel, dit vind ik nu ook zie.
Mijn droommotor weegt minstens 50 kilo minder dan de FJR, is een betrouwbare (japans dus) viercilinder, met ongeveer 100 pk, die goed stuurt, en met koffers, kuip, cardan.
Maar :cry: ze maken hem niet : ofwel de Deauville die te licht is, ofwel de BMW's die minder betrouwbaar zijn, ofwel de zware toermoto's die eigenlijk toch wel zwaar sturen aan lage snelheid, en (te) duur zijn ook.
Hoop doet leven, en de FJR benadert best de ideale motorfiets. :lol:
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

Den Boete schreef:
FJR02 schreef:Alles vanaf 1000 is tegenwoordig in staat om het nodige (lees: het aangeboden) vermogen te leveren.
Mijn droommotor weegt minstens 50 kilo minder dan de FJR, is een betrouwbare (japans dus) viercilinder, met ongeveer 100 pk, die goed stuurt, en met koffers, kuip, cardan.
Maar :cry: ze maken hem niet : ofwel de Deauville die te licht is, ofwel de BMW's die minder betrouwbaar zijn, ofwel de zware toermoto's die eigenlijk toch wel zwaar sturen aan lage snelheid, en (te) duur zijn ook.
VFR misschien ?

grts,
pessere
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

pessere schreef:VFR misschien ?
grts,
pessere
Nadeel van de VFR is vind ik geen cardan en ook niet echt goedkoop.

Groetjes Flitser
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

Flitser schreef:
pessere schreef:VFR misschien ?
grts,
pessere
Nadeel van de VFR is vind ik geen cardan en ook niet echt goedkoop.

Groetjes Flitser
Geruchten gehoord !
:twisted:
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

pessere schreef: Geruchten gehoord !
:twisted:
Weet niet wat je hier mee bedoeld :?

Maar voor ik mijn FJR heb gekocht heb ik ook bij honda gaan luisteren voor een VFR. Daar ik alle dagen woon-werk verkeer doe vond ik het ontbreken van een Cardan een nadeel. Als je bij de VFR ook nog eens zijkoffers wil en ABS zoals bij de FJR, ja dan word het toch ook een dure moto. Maar versta me zeker niet verkeerd de VFR is een pracht moto, hij stuurd zeker lichter dan de FJR en er kan zeker sportiever mee gereden worden.

Groetjes Flitser
Pikke senior
75 cc
75 cc

Bericht door Pikke senior »

Den Boete schreef:
Na iets meer dan 3000 km (hoofdzakelijk) woon-werkverkeer met mijn nieuwe FJR kan ik je daarin alleen maar bijtreden ; hij benadert de ideale motorfiets. Misschien had men wel ietsje minder moeten investeren in pk's en cc's waardoor ik net ??n week kon toekomen met een volle tank :D :D Wat de cc's betreft is de trend echter gezet vrees ik ; elke fabrikant gaat alsmaar grotere motoren bouwen, terwijl, laten we eerlijk zijn, er met 1000cc een zeer goede sport-tourmotor kan worden gebouwd die meer dan snel genoeg uit de voeten kan op onze wegen.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hoi de mannen,
Ik heb een VFR gehad en vind dit nog steeds een der beste totaalconcepten die ik onder mijn kont heb gehad maar er zijn ook nadelen.
Eens je het koppel en het vermogen van een FJR hebt gehad wil je niet meer terug naar een 800 cc
Zithouding op de VFR is veel sportiever dan op de Toerfietsen (druk op de polsen en armen)
Zwakke spanningsregelaar (ziekte van Honda)
Ketting idpv cardan
V4 idpv 4 in lijn (= verschil, geen nadeel)
Prijs voor een VFR met alles erop en eraan is hoger dan voor een FJR
DCBS van Honda is fantastisch maar op de nieuwe FJR benader je dat bijna maar laat ons eerlijk blijven het zijn twee totaal verschillende motoren en appels met peren vergelijken helpt ons zeker niet vooruit
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Lazarus
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

Dit vond ik terug op het forum van onze Noorderburen :

Ik ben de trotse bezitter van zowel een FJR1300A als een ZZR1400abs. Die ZZR1400 is echt een superding, toeren gaat er ook goed mee maar je mist een goede weersbescherming. Maar wat trekkracht onderin betreft, daar blijft de FJR 'koning'in. Mocht die Kawa 1400GTR wat van het vermogen inruilen voor meer smeuigheid onderin dan ben ik bang dat Yamaha kan inpakken. Die Kawa's zijn ook nog eens goedkoper. Mijn ZZR1400abs kostte ? 16.500. Dan zal een GTR-versie mogelijk op ? 17.500 uitkomen. Een motor met meer bodemspeling, minder kilo's waarschijnlijk en een 6-bak. We wachten wel af ........

Dus .........
Groeten Lazarus
Gesloten