RAPID BIKE EN POWERCOMMANDER

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Lazarus
75 cc
75 cc
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2004, 14:00
Locatie: Waregem
Contacteer:

RAPID BIKE EN POWERCOMMANDER

Bericht door Lazarus »

Met het nukkige en "rukkerige" , (raar woord maar in deze context niet) :D :D ,injectiegedrag van de FJR2006, wordt lees ik gebruik gemaakt van het electronisch wonder de Powercommander of de Rapid Bike.
Wie heeft ervaring met ??n van deze systemen ?? Kan men een ook vermindering van verbruik verwachten ??
Bedankt voor de reacties. :salute:
Groeten Lazarus
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Als je tot de aankoop van zo'n ding overgaat, denk dan aan het volgende :
Een team van gespecialiseerde ingenieurs heeft menig slapeloze nacht gehad voor de originele mapping op punt stond.
Ik vermoed - met alle respect voor onze techniekers - dat niet iedere dealer om de hoek veel verbeteringen aan de zaak kan aanbrengen.
Ga dus bij een gespecialiseerd tuner, je zal er echter wel navenant betalen, en of het sop de kool waard is ??? Dat schrijf je dan maar eens.
Suc6
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Nen powercommander zet enkel uw mix rijker of armer dacht ik.... naargelang de uitlaat ... etc....
Dit moet geregeld worden op een testbank...
Afbeelding
Lazarus
75 cc
75 cc
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2004, 14:00
Locatie: Waregem
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

@Den Boete,

Inderdaad het motormanagement zal wel zorgvuldig bekeken geweest zijn.Ik weet eigenlijk ook niet of een herschikking van het systeem niet kan leiden tot schade .En wondermiddelen zullen wel bestaan, maar zijn toch eerder zeldzaam. Spijtig dat dergelijke zaken toch zo veel centjes kosten.
Groeten Lazarus
Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2006, 23:41
Locatie: Hoevenen

Bericht door edje »

Hoi

Op het forum van de nederlandse FJR club was de power-commander ook een topic. Degene die hem hebben zijn er bere-content van.
Deze moet inderdaad afgesteld worden op een testbank omdat hij afgeregeld dient te worden voor een ideaal mengsel op elk toerental.

Maar je spreekt toch over een dikke 500 Euro kosten.

Grtjs
Eddy :P

http://forum.fjr-club.nl/topic.asp?TOPI ... ,commander
Gebruikersavatar
Herkules
250 cc
250 cc
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
Locatie: B-2900 SCHOTEN
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Een team van gespecialiseerde ingenieurs heeft menig slapeloze nacht gehad voor de originele mapping op punt stond.
Ik vermoed - met alle respect voor onze techniekers - dat niet iedere dealer om de hoek veel verbeteringen aan de zaak kan aanbrengen
Volledig akkoord maar :
- met in het achterhoofd een zo laag mogelijk verbruik
- en om de uitstootnormen (giftige gassen) te respecteren....!

@edje
gooi dan meteen ook standaard 4 in 2 met Cat eronder uit en vervang hem door een Akrapovic 4 in 1 (Jaja...! FJR Club UK verkoopt die). Demper type kan je kiezen, prijs rond 1.000 ? (ik had hieromtrent al eerder contact met die mannen... :D )
Veel plezier ermee
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gesloten