Banden voor ons motorke
Moderator: Abeloos
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Banden voor ons motorke
Hoi iemand ervaring met de AVON banden?
Zie topic op http://www.fjrgoodies.com/tires.cfm
In de USA en Engeland zijn ze er zeer over te spreken, doch hier in Europa minder bekend.
Zie topic op http://www.fjrgoodies.com/tires.cfm
In de USA en Engeland zijn ze er zeer over te spreken, doch hier in Europa minder bekend.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- Big Jomb
- 1300 cc
Mee akkoord, in elke test komen die Avon's er nooit goed uit, ik heb de BT 020's gehad, niet mijn ding wegens veel te snel versleten; de Michelin's Pilot Road liggen er nu nog op, een goede band zonder veel uitschieters; iedereen stoeft hier over de Pirelli's Diablo Strada maar meer nog over de Metzeler's Roadtec MEZ6, zie de topic's:Julle schreef:De "AVONs" zijn al meermaals getest en komen er hier nooit goed uit hoor. Niet vergeten dat ze in de VS heel traag rijden he
Julle
http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... t=metzeler
Slukes
I see you when I see you

Hallo,
inderdaad, ik moet iedereen gelijk geven, de Avon is wel degelijk geen goede band volgens de laatste testen in het augustusnummer van Motorwereld.
Hij hinkt in alle types hopeloos achterop, zowel de Avon Viper sport, als de Avon Viper supersport (sport / supersport) en de Avon Azzaro (straat / sportband).
Mijn persoonlijke ervaring, na Bridgestone, Michelin, 2x Pirelli en Metzler, staat Metzler (type C voor FJR) bij mij op nummer ??n.
Serge
inderdaad, ik moet iedereen gelijk geven, de Avon is wel degelijk geen goede band volgens de laatste testen in het augustusnummer van Motorwereld.
Hij hinkt in alle types hopeloos achterop, zowel de Avon Viper sport, als de Avon Viper supersport (sport / supersport) en de Avon Azzaro (straat / sportband).
Mijn persoonlijke ervaring, na Bridgestone, Michelin, 2x Pirelli en Metzler, staat Metzler (type C voor FJR) bij mij op nummer ??n.
Serge
één van de vier, dartagnan
-
- 125 cc
banden
Ik heb geen ervaring met die Avon, enkel met de BT020 en de Metzeler Z6, deze laatste is op alle vlak superieur aan de BT020. Zowel op droog als op nat wegdek is de grip fenomenaal.
Wat me wel opvalt is de prijs in America, zo rond de 200$ voor een setje banden, dat is maar een 160?
Worden wij in ons Belgenland voor de zoveelste keer opgelicht door vadertje staat of is er een andere reden?
Voor iemand die 3 setjes op een jaar nodig heeft maakt dit als snel enkele honderden euro's op jaar.
Wat me wel opvalt is de prijs in America, zo rond de 200$ voor een setje banden, dat is maar een 160?
Worden wij in ons Belgenland voor de zoveelste keer opgelicht door vadertje staat of is er een andere reden?
Voor iemand die 3 setjes op een jaar nodig heeft maakt dit als snel enkele honderden euro's op jaar.
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
@ webcommerce
De prijzenpolitiek in Amerika wordt eningszins anders gevoerd dan hier. Vergelijk maar eens de benzine en verwarmingsolieprijzen. Ik heb zo ooit een betoog gehoord van oud-president Reagan die pleitte voor het verlagen van de taksen zodat de mensen meer zouden gaan rijden en dan automatisch meer zouden verbruiken met het gevolg dat er grotere tevredenheid heerst onder de bevolking en de schatkist toch gevuld wordt. Misschien een reden waarom zij de Kyoto normen niet hebben ondertekend.
Julle
De prijzenpolitiek in Amerika wordt eningszins anders gevoerd dan hier. Vergelijk maar eens de benzine en verwarmingsolieprijzen. Ik heb zo ooit een betoog gehoord van oud-president Reagan die pleitte voor het verlagen van de taksen zodat de mensen meer zouden gaan rijden en dan automatisch meer zouden verbruiken met het gevolg dat er grotere tevredenheid heerst onder de bevolking en de schatkist toch gevuld wordt. Misschien een reden waarom zij de Kyoto normen niet hebben ondertekend.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Amai, dat is deurdonderen zullesnowangel schreef:van avon heb ik geen ervaring persoonlijk maar wel met de bt 020 en dat vind ik persoonlijk ook wel brol als je met een set maar 3000km kan uithalen hmmmm
en dat met twee sets achter elkaar nu rij ik met strada en daar doe ik 7OOOkm mee dit is nu al mijn derde set

Ik rij nu met BT020, heb reeds meer dan 8000 km. Volgens mij zullen ze het wel 10 000 km uithouden.
Rijstijl : vlot maar nog veilig, meer op koppel en souplesse dan op vermogen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- Pikke senior
- 75 cc
Re: banden
Inderdaad ; in de States kost dat allemaal veel minder. Vandaar dat er ook zoveel Amerikaanse Goldwings worden verkocht in Belgi?. Die is daar een slordige 10 000 Euro goedkoper ! En in feite kost dat niet zo veel je moto ginder te gaan kopen en die over te laten brengen in een container. Ik heb me daar al over ge?nformeerd. Een collega van me heeft tot een 15-tal jaren geleden fortuinen verdiend aan choppers. Hij vroeg destijds het dubbele van de prijs in de USA en zat dan nog goed onder de Belgische prijs. Hij heeft me dat al uitgelegd hoe je dat moet doen.webcommerce schreef:Ik heb geen ervaring met die Avon, enkel met de BT020 en de Metzeler Z6, deze laatste is op alle vlak superieur aan de BT020. Zowel op droog als op nat wegdek is de grip fenomenaal.
Trouwens het model 2007 (beschikbaar Dec 06) van onze FJR kost er $13,799 of 11,025.26 EUR !
Enfin ; zouden we gene container banden laten overkomen ???

- Big Jomb
- 1300 cc
Ne container banden en ne container FJR'sPikke senior schreef: Trouwens het model 2007 (beschikbaar Dec 06) van onze FJR kost er $13,799 of 11,025.26 EUR !
Enfin ; zouden we gene container banden laten overkomen ???

I see you when I see you

- Pikke senior
- 75 cc
Big Jomb schreef: Ne container banden en ne container FJR's![]()
![]()
Ik ben direkt te vinden voor het idee. Er is alleen een kleinigheidje ; er zou iemand dat geld moeten voorschieten voor die moto's en die banden

- Pikke senior
- 75 cc
- Big Jomb
- 1300 cc
Vooraan, achteraanbenny schreef:Ik heb er nu ne Maxxis supermaxx opgelegd en ik moet zeggen qua wegligging is het tot hier toe den beste de prijs 150? incl BTW en plaatsing

Ik denk dat Benny ??n van de 1-sten is die dit merk heeft opliggen, ben ook wel curieus naar zijn bevindingen na een aantal 1.000-en km's

Slukes
I see you when I see you

- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Hoeveel km's deed je met je vorige achterband ?benny schreef:Ik heb er nu ne Maxxis supermaxx opgelegd en ik moet zeggen qua wegligging is het tot hier toe den beste de prijs 150? incl BTW en plaatsing
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !