terugroepactie FJR?
Moderator: Abeloos
'k Heb den indruk dat het korter zou geweest zijn om diegenen te laten posten die NIET teruggeroepen zijn
In mijn bus lag dus ook een brief vandaag en de mijne is bouwjaar 2004.
Als 'em toch open moet, is't dan niet te moment om ne keer alle paarden te laten bevrijden ?
Of moet men daar ergens anders voor zijn?
Greetz,
Wimme 4

In mijn bus lag dus ook een brief vandaag en de mijne is bouwjaar 2004.
Als 'em toch open moet, is't dan niet te moment om ne keer alle paarden te laten bevrijden ?

Of moet men daar ergens anders voor zijn?
Greetz,
Wimme 4

If the shit fits, wear it !
Ik heb nog niets gekregen (model 2006)
Voor de mensen die ongerust zijn : dit is niet nodig.
De TPS (Throttle Positioning Sensor) is niets meer dan een potentiometer die aan de elektronica van uw motor meedeelt hoever jij je gas opendraait, de computer gebruikt deze informatie samen met vele andere gegevens om uit te rekenen hoeveel brandstof hij moet inspuiten.
Wat is een potentiometer ? Dat is een regelbare weerstand, zoiets als het knopken waarmee je bijvoorbeeld de radio iets luider zet.
Wat scheelt er dan aan ? Wel de mensen met een oude radio weten dat wanneer de potentiometer verleten is de radio kraakt als je hem luider en stiller zet. Ik moet er geen tekeningsken bij maken dat zulke storingen ook hun effect hebben op de regelmatige loop van een motor denk ik.
Snel versleten ? Wel, eigenlijk verschiet ik ervan hoe lang die dingen het uithouden, want wij doen niet anders dan altijd maar open en toe draaien van het gashendel, dat terwijl we thuis ons klein mannen een veeg uit de pan geven als zij te veel aan de knopkes prutsen.
Dus...geen paniek, en wees blij dat Yamaha de kost op zich neemt, het is een teken van grondigheid, en in vergelijk met de terugroepacties van de andere merken is het echt wel peanuts.
Groetjes iedereen en tot in den draai,
Frankie
Voor de mensen die ongerust zijn : dit is niet nodig.
De TPS (Throttle Positioning Sensor) is niets meer dan een potentiometer die aan de elektronica van uw motor meedeelt hoever jij je gas opendraait, de computer gebruikt deze informatie samen met vele andere gegevens om uit te rekenen hoeveel brandstof hij moet inspuiten.
Wat is een potentiometer ? Dat is een regelbare weerstand, zoiets als het knopken waarmee je bijvoorbeeld de radio iets luider zet.
Wat scheelt er dan aan ? Wel de mensen met een oude radio weten dat wanneer de potentiometer verleten is de radio kraakt als je hem luider en stiller zet. Ik moet er geen tekeningsken bij maken dat zulke storingen ook hun effect hebben op de regelmatige loop van een motor denk ik.
Snel versleten ? Wel, eigenlijk verschiet ik ervan hoe lang die dingen het uithouden, want wij doen niet anders dan altijd maar open en toe draaien van het gashendel, dat terwijl we thuis ons klein mannen een veeg uit de pan geven als zij te veel aan de knopkes prutsen.
Dus...geen paniek, en wees blij dat Yamaha de kost op zich neemt, het is een teken van grondigheid, en in vergelijk met de terugroepacties van de andere merken is het echt wel peanuts.
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
En ja hoor, bij mij zat er ook een briefje in de bus van D'Ieteren. Dus mag ook binnen gaan. Zal morgen bellen naar de dealer en hem de vraag stellen of hij dit samen kan doen met het volgende onderhoud.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

- den R1 zot
- Clublid
Als je de Amerikaanse stukken bekijkt dan interpreteer ik het toch dat Yam-USA (en/of Yam-Nippon) gedwongen is om deze actie te ondernemen.Den Boete schreef: Dus...geen paniek, en wees blij dat Yamaha de kost op zich neemt, het is een teken van grondigheid, en in vergelijk met de terugroepacties van de andere merken is het echt wel peanuts.
Frankie
Quote:
On certain motorcycles, an improperly designed throttle position sensor could cause an intermittently unstable idle when the engine is at idling speed when the motorcycle is stopped or during low-speed operations. The engine could stall as a result.
Consequence Summary:
If the engine stalls after the operator disengages the clutch in a low gear while riding, the rear tire might slip momentarily if the operator abruptly re-engages the clutch. This could result in a crash with injury or death.
Desalniettemin waardeer ik de openheid en tot dusver ondernomen actie door Yamaha.
Maar het valt mij op dat Yam-Be al brieven verstuurd heeft, terwijl Yam-NL zegt nog bezig te zijn.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
- den R1 zot
- Clublid
Beste FJRijders, jullie zitten niet alleen geplaagd met een terugroepactie. Ook het model Wildstar zal binnen de kortste keren teruggeroepen worden voor een modificatie, iets met de versnellingsbak. In verschillende buurlanden hebben de Yamaha-importeurs hier al een melding van gedaan op hun website, bvb:
http://www.yamaha-motor.nl/corporate/la ... 6-11949-32
en http://www.yamaha-motor.de/Images/XV160 ... 144293.pdf
In Belgi? is men nog niet zover door de reden dat er een aantal mensen van D'Ieteren in Indi? zitten (Dealer-Intensif) en andere dan weer met verlof zijn.
Toch zal hier eerstdaags werk van gemaakt worden en als dit bekend geraakt bij de eigenaars kan je je wel voorstellen dat onze dealers in Belgi? hun handen vol zullen hebben; per Wildstar zou er naar schatting 11 uur werk zijn.
Ik zou dus niet te lang wachten om een afspraak te maken met uw dealer om jullie probleem te laten oplossen.
Grtz,
Lucske
Van Meerbeek Luc
Secretaris: Star-Ridersclub "The Lions"
Gsm. 0494-133.861
Email: luc.van.meerbeek@telenet.be
lucske@star-riders.be
http://www.yamaha-motor.nl/corporate/la ... 6-11949-32
en http://www.yamaha-motor.de/Images/XV160 ... 144293.pdf
In Belgi? is men nog niet zover door de reden dat er een aantal mensen van D'Ieteren in Indi? zitten (Dealer-Intensif) en andere dan weer met verlof zijn.
Toch zal hier eerstdaags werk van gemaakt worden en als dit bekend geraakt bij de eigenaars kan je je wel voorstellen dat onze dealers in Belgi? hun handen vol zullen hebben; per Wildstar zou er naar schatting 11 uur werk zijn.
Ik zou dus niet te lang wachten om een afspraak te maken met uw dealer om jullie probleem te laten oplossen.
Grtz,
Lucske
Van Meerbeek Luc
Secretaris: Star-Ridersclub "The Lions"
Gsm. 0494-133.861
Email: luc.van.meerbeek@telenet.be
lucske@star-riders.be
ISRA# 23440
Doe gewoon, das al gek genoeg
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Speciaal daarom laat ik het wel apart doen.fjr.silver.nkt schreef:heb vandaag ook met dealer gebeld
zei dat het niet dringend is en zou het uitvoeren met het volgende onderhoud
heb nu 36500km
dus op 40dkm moet hij toch binnen
dan kan het in ??n keer meegedaan worden zegt hij
ik hoop dan alleen maar dat hij niet foeffelt met zen werkuren ( hihi)
grtjes walter
Is er nog een handelaar die 100% te vertrouwen is qua gesjoemel?
Grtjs, Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be

" This time is the only time we get. So we enjoy our graphite FJR "
- T' Ghentse Stropke
- Clublid

inderdaad er is wel degelijk wat mis met bepaalde FJR 's....Vandaag zat er ook een brief in mijn bus ,waaronder het vermelde probleem staat beschreven.Vandaar moet er ook een technische aanpassing gedaan worden.Ja, machientje zal dus effekes bij den dealer moeten gedeponneerd worden voor deze herstelling.Die Yamaha gasten zijn toch echt bezorgt in hun fraaie Fjrijders....niewaar !
Vele groetekesssssssssssssssss uit T'Ghentse.
- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
Zijde daar zeker van Bakkerken?koekenbakker schreef:FZ1 en FZ1s ofte fazers vallen blijkbaar buiten de prijzen all? ik toch!
Lees volgende eens, mijn engeles is niet zo goed maar ik vind in de hoofding wel iets terug van FZS600: en YZFR1
http://199.79.180.162/prepos/files/Arte ... 1-8156.pdf
Zijn wel andere benamingen maar 't komt wel van Amerika
Grtz,
Lucske

ISRA# 23440
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834