terugroepactie FJR?

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

koekenbakker schreef: koekenbakker schreef:
FZ1 en FZ1s ofte fazers vallen blijkbaar buiten de prijzen all? ik toch!
Lucske schreef: Zijde daar zeker van Bakkerken?
Lees volgende eens, mijn engeles is niet zo goed maar ik vind in de hoofding wel iets terug van FZS600: en YZFR1
http://199.79.180.162/prepos/files/Arte ... 1-8156.pdf
Zijn wel andere benamingen maar 't komt wel van Amerika
Grtz,
Lucske
De FZS600 is de FAZER 600 en YZFR1 is de R1
Dus moeten wij ons geen zorgen maken Jo want ze spreken ook maar van de modellen tot 2005 (ook voor de FJR)

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
Marcusaurelius
75 cc
75 cc

Bericht door Marcusaurelius »

Lucske schreef:
koekenbakker schreef:FZ1 en FZ1s ofte fazers vallen blijkbaar buiten de prijzen all? ik toch! :P
Zijde daar zeker van Bakkerken?
Lees volgende eens, mijn engeles is niet zo goed maar ik vind in de hoofding wel iets terug van FZS600: en YZFR1
http://199.79.180.162/prepos/files/Arte ... 1-8156.pdf
Zijn wel andere benamingen maar 't komt wel van Amerika
Grtz,
Lucske :wink:
Ik wil me niet moeien in een discussie, maar als ik hier lees dat er zijn die gewoon zullen wachten tot het eerstvolgend onderhoud en ik stel vast dat in de brief het woordje "dringend" staat ....
En als ik dan lees wat de Amerikanen schrijven .... : "....an accident with injury or death" en "you should not ride ..."
'k Heb hier van in het begin gezegd dat je het SERIEUS moet opnemen en DRINGEND contact moet opnemen met je dealer.
Zo te lezen is D'Ieteren vroeger gestart met de terugroepactie dan in onze buurlanden (of gans Europa?) en dat zal wel een reden hebben.
Ik denk dat ze geen risico nemen (vb. uit die Amerikaanse brief blijkt m.i. dat de FJR's van 2002 uit de boot vallen, maar toch vallen ze hier blijkbaar onder de terugroepactie)
Als je het aan mij vraagt, dan raad ik je aan ook geen enkel risico te nemen en hoogstens 'traajes' naar je dealer te rijden. Die sensor werkt op de gashendel.... Ik wil geen paniek zaaien, maar 'beware'!
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ho de mannen, zo een vaart zal het wel niet lopen want denk je nu echt dat jouw dealer ook maar enig risico zou willen lopen. Als jullie geen eklele dealer meer gaan vertrouwen hoe wil je dan dat hij jou nog vertrouwt?

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

[quote="Julle"]Ho de mannen, zo een vaart zal het wel niet lopen want denk je nu echt dat jouw dealer ook maar enig risico zou willen lopen. Als jullie geen eklele dealer meer gaan vertrouwen hoe wil je dan dat hij jou nog vertrouwt?

Julle[/quote]

hey beste julle
ik heb ook gebeld met MTS en die zei om het met een volgende onderhoud te doen
dus moet ik zeker nog 3500km rijden
om het groot onderhoud van 40dkm te laten doen en wie weet rekent hij er wel wat voor bij ( meegemaakt met vorige onderhousbeurt en stukken ) ik vertrouw hem niet meer en zoek gewoon een andere dealer
ik dacht om naar verheyen ( vroeger suzuki doet nu ook yamaha) te stappen in kontich over eko
weet jij soms meer over deze dealer ( of hij goed is enz. )
of weet jij mss waar ik het best naartoe kan
grtjes
walter
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Ook mijn dealer vertelde mij om het te laten doen bij het volgend onderhoud en moest mij verder geen zorgen maken.
Wat hij ook nog zei is dat het betreffende stuk zelfs op dit moment niet in stock is omdat nu iedereen er naar vraagt.

Ik vertrouw mijn dealer dus ik laat het doen bij het volgend onderhoud en dat is nog zo'n 2000km, dus eigelijk voor binnen een paar weken al :D

Ik denk wie het vertrouwd om te wachten dit moet doen en wie het niet vertrouwd zal dan maar met zijn dealer moeten afspreken om het vroeger te laten doen. Of praten sommige mensen niet met hun dealer :dontknow:

Groetjes Flitser
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Sorry maar euh.... die amerikanen hun reactie of comments zijn niet echt om van wakker te liggen of enige referentie.
Heb je al eens ooit met nen amerikaanse bak (auto) gereden?
Da plakt vol met sticker beware / danger/ en weet ik nog wat allemaal.
Op het stoemste ding plakt ne sticker op met danger, alleen al om hun in te dekken tegen claims van nog dommere amerikanen.

So what als de motor wat hogere toeren draait dan je wil of intentie hebt?
Uw koppelingske inknijpen is al voldoende he, effe schrikken misschien maar dan nog.
Het is niet dat uw remmen eraf vliegen h?... :shock:

Binnenkort misschien voor een pakske tandestokers een vergunning aanvragen?
Haja want als je er maar genoeg van in uw lijf prikt en inslikt kunde ervan sterven.... :roll:

Ik vind da heel proper van Yamie dat ze dat zo snel doen.
Ik vraag mij wel af wat ze gaan doen met de grijze import motoren?
Want ik heb zo'n R1 staan van het jaar '03, misschien dat ie dan rapper gaat....
Ik gas los en hijzelf nog open..... daar gaan mijn rondetijden... whoehoe :D

Na de automatische AS op de FJR de nieuwe GO (Gas Open) op elke Yamie. :D :shock:
Jaja echt vernieuwend die kerels van Yamaha :headbang:

:D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@ Walter,
Ik vertrouw Verlinden wel en ben er nog altijd erg tevreden. Als jij dit niet meer bent moet je overstappen naar een andere dealer maar ik kan je bij je keuze echt niet helpen hoor. Misschien eens praten met dealer in de plaats van hem ervan te verdenken jou in het zak te hebben gezet (zie commentaar Flitser). Allez succes en laat eens weten of het elders beter is.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

@ Flitser

Bij welke dealer (motor h?) ga jij?

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

@ Danneke,

Ik ga bij Promotor in Erpe-mere.

Groetjes Flitser
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

[quote="Julle"]@ Walter,
Ik vertrouw Verlinden wel en ben er nog altijd erg tevreden. Als jij dit niet meer bent moet je overstappen naar een andere dealer maar ik kan je bij je keuze echt niet helpen hoor. Misschien eens praten met dealer in de plaats van hem ervan te verdenken jou in het zak te hebben gezet (zie commentaar Flitser). Allez succes en laat eens weten of het elders beter is.

Julle[/quote]
hoi toch effe reageren
het gaat er niet over verdenken maar realiteit
weet je nog dat ongeluk dat ik heb meegemaakt ( boomsesteenweg ) wel ik was volledig in mijn recht
tegenpartij betaald
dus verlang je dat je motor hersteld wordt zoals het zou moeten
en dat er geen tweede hands stukken worden gebruikt en dan nog
als kommentaar te krijgen van MTS maar je motor is al vier jaar oud
er is nog heel wat over te zeggen maar hou het hier maar bij ( ben altijd eerlijk geweest en gepraat )
groetjes nog
walter
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Yo de mannen , heb vandaag ook een briefje gekregen om binnen te komen heb maar direkt naar dealer gebeld ze gingen het stuk bestellen en zal dan iets voor volgende week zijn zeker , zullen wel zien heb nog niets abnormaals ondervonden aan mijn :fjr: dus zal alles nog wel ok zijn .

Grtjs Luc
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Ook ik heb ondertussen naar Felix & Jos gebeld, David zei dat ik nog maar den 200ste was die belde :D :D :D , in de loop van de week even binnenspringen om een afspraak te maken en even te kijken voor een nieuwe helm. :thumbright:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
benny
50 cc
50 cc
Contacteer:

Bericht door benny »

Wa met den FJR 2001 moet die ook binnen komen of is da ne goe?n
:lol:
Grtz
Benny Van Craenenbroeck

www.sea-doo.be
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Als ge gene brief krijgt zalt ne goeie zijn.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
T' Ghentse Stropke
Clublid
Clublid

Bericht door T' Ghentse Stropke »

:lol: :lol: :lol: 'T zijn allemaal goeien ,juist dat sensorke die een beeke mankeert voor de rest zal 't wel goed zijn die Fjrkes....
Groetekes Dirk((((((.Al? denk ik toch?????)))))) :roll:
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

T' Ghentse Stropke schreef::lol: :lol: :lol: 'T zijn allemaal goeien ,juist dat sensorke die een beeke mankeert voor de rest zal 't wel goed zijn die Fjrkes....
Groetekes Dirk((((((.Al? denk ik toch?????)))))) :roll:
Tuurlijk zijnt goeie :-D
En de service van yamaha ook...
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Hallo iedereen,

ik heb ook een brief ontvangen om mijn TPS te laten vervangen

@Flip
sorry voor de late terugmelding van mij, maar ik heb het ontzettend druk de laatste tijd dat ik er niet aan toe kom ff op de fjrijders-site te kijken
ik ben dan ook stomverbaasd dat jij de enige bent die idd naar mij verwijst in verband met de TPS of trottle position sensor of zoals ze in de brief omschrijven elektrische voeler van de gasklep

ik heb toen in deze topic " http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1513 " de ziel uit mijn hart getypt in verband met dit probleem, blijkbaar hebben dit ofwel weinig mensen gelezen of zijn ze het al even vlug vergeten :-)
dus wie er meer over wil weten lees op hoger vermelde topic nog maar eens, er zijn ook nog andere topics waar dit ter sprake kwam, je moet dan maar opzoeken op het woord stotteren of haperen
In ieder geval heb ik het bij het rechte eind gehad toen ik de gedurfde uitdrukking gedaan heb van er zullen wel meerdere gevallen uitkomen met een defecte TPS

Waarom ik dit alles nog eens met nadruk vermeld is, omdat ik hier nu reeds 3 pagina's gelezen heb waarin bangelijke commentaar gegeven is

Voor mij is het een uitgemaakte en afgesloten zaak, er gebeurt een terugroepactie van Yamaha, iets wat hen siert en wat geld kost, zij als verdeler zijn voor mij niet de rechtstreekse schuldige, maar wel de leverancier van de prullenpotentiometer, je kan dan meteen repliceren dat Yam dit maar goed moet testen, maarja niet alles komt uit na diverse testen h?, enfin goed initatief van yamaha want zoals ik het stotteren omschreven heb in hoger vermelde topic is dit idd wel gevaarlijk zeker in haarspeldbochten, de hogere toeren zoals de amerikanen omschreven was bij mij niet het geval, eerder het gevoel van uitvallen en terug aanslaan, tja de amerikanen zijn optimisten nietwaar :-)

De TPS van mijn motor heb ik dus zelf vervangen ergens in aug/sept 2005, deze het dezelfde kenmerken als de defecte die ik eruit gehaald heb, ik ga zeker bij mijn dealer om na te kijken of het nu een beter type is, want ik heb heden nog steeds geen vertrouwen in dat spul aangezien dit zo vlug defect was

Tot slot, den boete gaf al wat commentaar of beschrijving over de TPS, dit meen ik ook gegeven te hebben in hoger vermelde topic, dus mensen met interesse moeten dit nog maar eens gaan lezen, ik wil hier nog enkel toevoegen aan de beschrijving van den boete dat het probleem met de TPS of potentiometer zich situeerde op steeds hetzelfde punt, je zou dit kunnen vergelijken met een inbranding op ??n wel bepaald punt, wanneer je op dit punt met constante gasstand rijd verkrijg je hoger vermeld fenomeen

Is dit nu dringend?
Volgens Yamaha wel, wanneer je het probleem niet hebt is er niks aan de hand h?, maar ik zou de brief niet laten liggen en wel zo spoedig mogelijk melden, dat dealers dit samen willen doen met een onderhoud, kan je dit hen kwalijk nemen?
Ik las hier ook dat het een hele operatie zou zijn, niks is daar van waar, ik deed de klus in 1 uurtje en dan nog omdat ik iets moest maken om bij die ene vijs te kunnen, wanneer je der enkele gedaan hebt kan dit op een mum van tijd 15 ? 30 minuutjes
Zadel eraf, rechter zwarte beschermplaatje verwijderen, fiche verwijderen van de TPS, 2 schroeven lossen, nieuwe TPS erop, 2 schroeven beetje vastzetten, fiche aansluiten en afstellen door TPS lichtjes te verdraaien, bij correcte waarden 2 schroeven vastzetten en klaar is het

Ik hoop hiermee terug geholpen en wat meer duidelijkheid gebracht te hebben

groetjes, dream
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Bedankt voor deze grondige uit??nzetting Dream, velen zullen zich nu al wel een beetje beter en geruster voelen :thumbleft:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

[quote="benny"]Wa met den FJR 2001 moet die ook binnen komen of is da ne goe?n
:lol:[/quote]

hoi
ik heb begrepen dat enkel degene die een brief in de bus hebben gekregen
het moeten laten uitvoeren
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

beste fjr rijders

ja ook een bedankje aan dream voor deze uiteenzetting
inderdaad voel ik me nu al wat geruster
de dealer waar ik naar toe ga die sprak van 2uurtjes werk
en dat hij het alleen kan uitvoeren met een onderhoud wat ik toch straf vind
ik ga morgen ( maandag ) zelf eens bellen naar dieteren of dit allemaal wel kan
als het maar voor een dealer die het nodige gereedschap daarvoor heeft niet zoveel werk is
de dealer zei zelfs dat hij er eerst naar ging kijken of het wel nodig was
maar stel dan toch de vraag waarom ik dan deze brief heb aangekregen
waarin staat dat het ind dringend is
om een afspraak te maken met de dealer om deze te vervangen
enfin vrijdag aanstaande mag ik langskomen en zullen we wel zien
groetjes nog
walter
Gesloten