terugroepactie FJR?
Moderator: Abeloos
@fjr.silver.nkt
ik heb gisteren naar mijn dealer gebeld ,dinsdag terug bellen en ik mag er op wachten terwijl het hersteld wordt dus zolang zal het niet duren zeker . Die heeft niks gezegd van te wachten op volgend onderhoud of iets anders , gebeurd onmiddelijk. ( ik ga in beringen bij felix-jos op onderhoud)
grtjs Luc
ik heb gisteren naar mijn dealer gebeld ,dinsdag terug bellen en ik mag er op wachten terwijl het hersteld wordt dus zolang zal het niet duren zeker . Die heeft niks gezegd van te wachten op volgend onderhoud of iets anders , gebeurd onmiddelijk. ( ik ga in beringen bij felix-jos op onderhoud)
grtjs Luc
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
[quote="witse"]@fjr.silver.nkt
grtjs Luc[/quote]
beste Luc
zo zou het moeten gebeuren vind ik het meest klant gerichte en het eerlijkste
als mijn dealer nog wat moeilijk hierover doet mag ik van jou dan het adres en telefoonnummer
aub dan kan ik mss ook een afspraak regelen
vriendelijke groetjes
walter
grtjs Luc[/quote]
beste Luc
zo zou het moeten gebeuren vind ik het meest klant gerichte en het eerlijkste
als mijn dealer nog wat moeilijk hierover doet mag ik van jou dan het adres en telefoonnummer
aub dan kan ik mss ook een afspraak regelen
vriendelijke groetjes
walter
- T' Ghentse Stropke
- Clublid
Hallo Bikers,
ik heb naar mijn dealer gebeld ,en zijn antwoord was je komt binnen en we gaan doen wat nodig is.Wel een beetje moeten wachten daar er verschillende Fjr's al op de lijst stonden voor het zelfde feit.Maar ik vind dit gesever van de dealer wanneer dit samen met een onderhoud moet.Als Yamaha zelf schrijft om dringend deze herstelling te laten uitvoeren dan is het ook zo.Hierbij vind ik dat de dealer dat dan maar moet doen wanneer nodig ,zoals word vermeld....(DRINGEND !) en niet wanneer het hem eens past.Allemaal zaken voor te melden aan de SERVICE MANAGER....Serge Debroeyer.Dealers hebben ook verplichtingen binnen het kader van YAMAHA.
Groetjes Dirk.
ik heb naar mijn dealer gebeld ,en zijn antwoord was je komt binnen en we gaan doen wat nodig is.Wel een beetje moeten wachten daar er verschillende Fjr's al op de lijst stonden voor het zelfde feit.Maar ik vind dit gesever van de dealer wanneer dit samen met een onderhoud moet.Als Yamaha zelf schrijft om dringend deze herstelling te laten uitvoeren dan is het ook zo.Hierbij vind ik dat de dealer dat dan maar moet doen wanneer nodig ,zoals word vermeld....(DRINGEND !) en niet wanneer het hem eens past.Allemaal zaken voor te melden aan de SERVICE MANAGER....Serge Debroeyer.Dealers hebben ook verplichtingen binnen het kader van YAMAHA.
Groetjes Dirk.
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
[quote="T' Ghentse Stropke"][size=18][/size]Hallo Bikers,
Groetjes Dirk.[/quote]
hoi
das just gesproken se zoe moet da sen
ik heb een mail gestuurd naar dieteren en mijne uitleg eens gedaan
als we da nu eens allemaal zouden doen dan nemen ze deze klacht mss wel ernstiger bij dieteren
groetjes
walter
Groetjes Dirk.[/quote]
hoi
das just gesproken se zoe moet da sen
ik heb een mail gestuurd naar dieteren en mijne uitleg eens gedaan
als we da nu eens allemaal zouden doen dan nemen ze deze klacht mss wel ernstiger bij dieteren
groetjes
walter
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
Ik wil mijn dealer zeker niet tegen mij in het harnas jagen, maar ook ik heb toch enkele bedenkingen bij hun reactie; wat vinden jullie hiervan:
ik ben net op onderhoud geweest en met mijn jaarlijks rijgemiddelde zal ik pas over een jaar aan de volgende beurt toe zijn.
Ook zij weten dat, mag ik veronderstellen, maar ik krijg wel te horen dat er niets dringends of ernstigs aan de hand is en dat ik zeker mag wachten tot het volgend onderhoud....binnen een jaar dus
Ik zal dit topic zeker nog aandachtig volgen en ik hoop op ??n of andere reactie van bij de invoerder.
ik ben net op onderhoud geweest en met mijn jaarlijks rijgemiddelde zal ik pas over een jaar aan de volgende beurt toe zijn.
Ook zij weten dat, mag ik veronderstellen, maar ik krijg wel te horen dat er niets dringends of ernstigs aan de hand is en dat ik zeker mag wachten tot het volgend onderhoud....binnen een jaar dus

Ik zal dit topic zeker nog aandachtig volgen en ik hoop op ??n of andere reactie van bij de invoerder.
Waar is de volgende bocht ?
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Ik doe mijne binnen, punt uit. De dealer mag zoveel zagen als hij wilt.NEOK schreef:Ik wil mijn dealer zeker niet tegen mij in het harnas jagen, maar ook ik heb toch enkele bedenkingen bij hun reactie; wat vinden jullie hiervan:
Ook zij weten dat, mag ik veronderstellen, maar ik krijg wel te horen dat er niets dringends of ernstigs aan de hand is en dat ik zeker mag wachten tot het volgend onderhoud....binnen een jaar dus![]()
![]()
Klant is nog steeds koning en anders ga ik op een ander...
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- Big Jomb
- 1300 cc
Ha de mannen,
Ik kan begrijpen dat dealers dit willen combineren met een klein of groot onderhoud of wat dan ook. Mijn 1-volgend onderhoud is binnen 7000 km, zolang ben ik wel niet van plan om te wachten.
Als Yamaha Belgi? ons een brief stuurt met het advies om en ik citeer:
"in het belang van uw comfort en uw veiligheid vragen wij u om dringend contact op te nemen met uw Yamaha verdeler zodat deze laatste de nodige technische aanpassingen kan uitvoeren om u opnieuw maximaal te laten genieten van uw FJR1300A"
Dus moeten de dealers maar overeenkomen met Yamaha over hoe en wat, dit wat betreft de eventuele vergoedingen van werkuren of wat dan ook i.v.m. deze onverwachte herstelling, maar wij verwachten een afspraak en dit zo snel mogelijk, niet na een paar weken, maanden of welke langere tijd dan ook.
Voor zij die een afspraak moesten maken voor een komend onderhoud, tja, da's logisch dat ze dit willen combineren.
Maar een goede dienst na verkoop resulteert nu eenmaal in een betere verkoop (dit heb ik persoonlijk de laatste 13 jaren al mogen ervaren in de verkoop van mijn producten), dus kunnen de dealers met een snelle reactie en vervanging er alleen maar beter bij varen naar de toekomst toe.
Slukes
Ik kan begrijpen dat dealers dit willen combineren met een klein of groot onderhoud of wat dan ook. Mijn 1-volgend onderhoud is binnen 7000 km, zolang ben ik wel niet van plan om te wachten.
Als Yamaha Belgi? ons een brief stuurt met het advies om en ik citeer:
"in het belang van uw comfort en uw veiligheid vragen wij u om dringend contact op te nemen met uw Yamaha verdeler zodat deze laatste de nodige technische aanpassingen kan uitvoeren om u opnieuw maximaal te laten genieten van uw FJR1300A"
Dus moeten de dealers maar overeenkomen met Yamaha over hoe en wat, dit wat betreft de eventuele vergoedingen van werkuren of wat dan ook i.v.m. deze onverwachte herstelling, maar wij verwachten een afspraak en dit zo snel mogelijk, niet na een paar weken, maanden of welke langere tijd dan ook.
Voor zij die een afspraak moesten maken voor een komend onderhoud, tja, da's logisch dat ze dit willen combineren.
Maar een goede dienst na verkoop resulteert nu eenmaal in een betere verkoop (dit heb ik persoonlijk de laatste 13 jaren al mogen ervaren in de verkoop van mijn producten), dus kunnen de dealers met een snelle reactie en vervanging er alleen maar beter bij varen naar de toekomst toe.
Slukes
I see you when I see you

- T' Ghentse Stropke
- Clublid
Hallo,
Als ik al deze verhalen lees zijn er wel degelijk dealers die het op de lange baan willen schuiven,wat ik niet begrijp.De kosten van de herstellingen die voor dit probleem van toepassing zijn worden volledig terugbetaald door Yamaha zelf.Dus wat zou het probleem dan zijn om het direct maar te doen.Aller??rst veiligheid komt bij mij op de ??rste plaats,dus moet het uitgevoerd worden en niet binnen 500Km of 1000km ,neen nu ! Ik denk niet dat Yamaha dit voor zijn plezier moet laten uitvoeren ....want daar zal een prijskaartje aan vasthangen.Alsook als de brief vermeld zo snel mogelijk contact opnemen,betekend dit toch niet het volgende onderhoud zoals ik lees in bepaalde verhalen.Hopelijk komt het voor ieder van ons snel in orde.En bij een dealer die het niet wil uitvoeren zoals word gevraagd door Yamaha zelf,dan maar pen en papier nemen en een briefke schrijven,als hij het recht heeft om het op de lange baan te schuiven ,dan hebben wij recht om het op papier te zetten.Er zijn nu ??nmaal plichten & rechten.
Groetekes Dirk.

Als ik al deze verhalen lees zijn er wel degelijk dealers die het op de lange baan willen schuiven,wat ik niet begrijp.De kosten van de herstellingen die voor dit probleem van toepassing zijn worden volledig terugbetaald door Yamaha zelf.Dus wat zou het probleem dan zijn om het direct maar te doen.Aller??rst veiligheid komt bij mij op de ??rste plaats,dus moet het uitgevoerd worden en niet binnen 500Km of 1000km ,neen nu ! Ik denk niet dat Yamaha dit voor zijn plezier moet laten uitvoeren ....want daar zal een prijskaartje aan vasthangen.Alsook als de brief vermeld zo snel mogelijk contact opnemen,betekend dit toch niet het volgende onderhoud zoals ik lees in bepaalde verhalen.Hopelijk komt het voor ieder van ons snel in orde.En bij een dealer die het niet wil uitvoeren zoals word gevraagd door Yamaha zelf,dan maar pen en papier nemen en een briefke schrijven,als hij het recht heeft om het op de lange baan te schuiven ,dan hebben wij recht om het op papier te zetten.Er zijn nu ??nmaal plichten & rechten.
Groetekes Dirk.

- adriaan & monique
- Clublid
terugroep fjr 1300
hallo .
telt die terugroep actie ook voor een ingevoerde fjr 1300 a.
de mijne is een silverstorm van 2003 maar heb nog niets ontvangen.
groetjes en tot horens.
telt die terugroep actie ook voor een ingevoerde fjr 1300 a.
de mijne is een silverstorm van 2003 maar heb nog niets ontvangen.
groetjes en tot horens.
je hebt maar 1 leven.
wees er zuinig op.
wees er zuinig op.
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
hoi beste fjr rijders
betreft dus die terugroepactie
ik heb zondag een mail gestuurd naar dieteren Yamaha
en vermeld dat dit geen service is naar de klant toe
en dat ze daar dringend iets moeten aan doen
mijn vraag is aan iedereen die hetzelfde probleem heeft met een dealer
dit ook te melden aan dieteren Yamaha ( hoe meer klachten hoe sneller ze mss zijn )
groetjes
walter
betreft dus die terugroepactie
ik heb zondag een mail gestuurd naar dieteren Yamaha
en vermeld dat dit geen service is naar de klant toe
en dat ze daar dringend iets moeten aan doen
mijn vraag is aan iedereen die hetzelfde probleem heeft met een dealer
dit ook te melden aan dieteren Yamaha ( hoe meer klachten hoe sneller ze mss zijn )
groetjes
walter
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
All? het begint al goed.
Net naar de dealer gebeld.
Er moeten 300.000 TPS'sen vervangen worden en Yamaha heeft er maar 500 in stock.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.

Er moeten 300.000 TPS'sen vervangen worden en Yamaha heeft er maar 500 in stock.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.

"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Inderdaad, geen onnodige zorgen maken, zoals ik reeds beschreef op pagina 2 van deze topic.Julle schreef:Resultaat: 4 pagina's lang mekaar opgenaaid en dealers doodgebliksemd. Wanneer Yamaha er maar 500 in stock heeft zal de paniek ex-Amerika (zoals R1 zot ook schrijft) wel wat overdreven zijn zeker
Julle
Zolang het machientje zoet loopt en goed op het gas reageert is er niks fout.
De TPS-kes in kwestie hebben een verhoogde kans om vroegtijdig stuk te gaan, maar ook niet meer dan dat.
En als er plots eentje de geest geeft, denk dan niet dat uwen FJR plots ongewild met u naar de maan vliegt, je zal enkel aanvoelen dat hij niet zo zoet loopt als anders. Er zijn er zelfs die het niet zouden voelen.
(Vroeger bestond TPS trouwens niet eens en we reden ook)
Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
-
- 75 cc
Staan daar niet een paar nullen teveel in dat eerste getal????shadowrider38 schreef:All? het begint al goed.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.![]()
![]()
Deel door 100 en je zal er wel dichter bijzitten
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Dat is wereldwijd veronderstel ik.Marcusaurelius schreef:Staan daar niet een paar nullen teveel in dat eerste getal????shadowrider38 schreef:All? het begint al goed.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.![]()
![]()
Deel door 100 en je zal er wel dichter bijzitten
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Net terug van mijn dealer in Lichtervelde, heeft ondertussen de TPS vervangen bij een onderhoud, gemakkelijk en snel.
Naar het schijnt kost dat stukje om en bij de 160 euro...
goed dat het onder garantie valt 
Naar het schijnt kost dat stukje om en bij de 160 euro...

Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
Hoi,
Ik had al geschreven een aantal dagen geleden op pagina 3 dat mijn dealer vertelde dat er door de massale vraag er geen meer op stock waren. Sommige mensen hier vertrouwde het niet omdat hun dealer vertelde om het te laten vervangen bij een volgend onderhoud. Je kan het zo ver gaan zoeken als je zelf wil
Groetjes Flitser
Ik had al geschreven een aantal dagen geleden op pagina 3 dat mijn dealer vertelde dat er door de massale vraag er geen meer op stock waren. Sommige mensen hier vertrouwde het niet omdat hun dealer vertelde om het te laten vervangen bij een volgend onderhoud. Je kan het zo ver gaan zoeken als je zelf wil

Groetjes Flitser