Review CalSci windscherm
Moderator: Abeloos
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Review CalSci windscherm
Hoi allemaal,
Deze middag stond een vriendelijke man van Taxipost aan mijn deur met mijn besteld windscherm.
Vorige week woensdag online besteld, vandaag dus al binnen. Redelijk snel van de USA naar den Belgique, niet?
Besteld scherm is CalSci scherm voor model 2005, maat Medium.
Prijs is 225 US dollar verzendkosten inbegrepen. Daarop komt nog eens 9,90 euro aan douanekosten.
Ik ben 1,78 m groot.
Voor mijn grootte voldoet dit scherm met de maat MEDIUM prima.
Ik ben dadelijk enkele kilometers gaan rijden en heb weinig of geen last meer van turbulentie achter het scherm.
Vroeger kon ik het mechanische geluid van de motor niet horen, nu is dit zeer duidelijk hoorbaar.
Het is bijna fluisterstil achter het scherm.
Laagste stand : beetje windruis
1cm en hoger: Fluisterstil achter scherm.
Ik kan dus dit scherm aan iedereen die last heeft van turbulenties aanbevelen.
Indien iemand nog vragen heeft...? shoot
Groeten,
Hans
Deze middag stond een vriendelijke man van Taxipost aan mijn deur met mijn besteld windscherm.
Vorige week woensdag online besteld, vandaag dus al binnen. Redelijk snel van de USA naar den Belgique, niet?
Besteld scherm is CalSci scherm voor model 2005, maat Medium.
Prijs is 225 US dollar verzendkosten inbegrepen. Daarop komt nog eens 9,90 euro aan douanekosten.
Ik ben 1,78 m groot.
Ik ben dadelijk enkele kilometers gaan rijden en heb weinig of geen last meer van turbulentie achter het scherm.
Vroeger kon ik het mechanische geluid van de motor niet horen, nu is dit zeer duidelijk hoorbaar.
Het is bijna fluisterstil achter het scherm.
Laagste stand : beetje windruis
1cm en hoger: Fluisterstil achter scherm.
Ik kan dus dit scherm aan iedereen die last heeft van turbulenties aanbevelen.
Indien iemand nog vragen heeft...? shoot
Groeten,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Re: Review CalSci windscherm
Hoi Hans,shadowrider38 schreef:Hoi allemaal,...
...Indien iemand nog vragen heeft...? shoot
Groeten,
Hans
hoe groot ben je ?
En wat is het resultaat achterop (duo) ?
Leo
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Foto'sshadowrider38 schreef: Indien iemand nog vragen heeft...? shoot

Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Hoe groot ik ben had je kunnen lezen Leo want dit had ik vermeld.Gobelijn schreef:Hoi Hans,shadowrider38 schreef:Hoi allemaal,...
...Indien iemand nog vragen heeft...? shoot
Groeten,
Hans
hoe groot ben je ?
En wat is het resultaat achterop (duo) ?
Leo
Met duo heb ik nog niet gereden maar zodra ik meer gegevens heb zal ik die zeker hier neerpennen.
Groeten,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Laagste stand

Midden

Hoogste stand

Het weer liet niet toe om buiten foto's te maken.
Als deze niet duidelijk genoeg zijn dan kan je nog altijd kijken op de site van CalSci
http://motorcycleinfo.calsci.com/FJR1300prod.html
Groeten,
Hans
Midden
Hoogste stand
Het weer liet niet toe om buiten foto's te maken.
Als deze niet duidelijk genoeg zijn dan kan je nog altijd kijken op de site van CalSci
http://motorcycleinfo.calsci.com/FJR1300prod.html
Groeten,
Hans
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
In de hoogste stand kijk ik erdoor.edje schreef:Dag Hans,
Kijk jij over of door de ruit als ze in de hoogste stand staat??
Grts
Edje
Maar de laagste stand plus enkele centimeters is voldoende om fluisterstil te rijden.
De hoogste stand zal ik dus waarschijnlijk nooit gebruiken
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Nog een voordeel is dat deze ruit langsbeiden kanten ongeveer 4 cm breder is dan origineel.
Er is dus totaal geen winddruk meer op de armen.
Er is dus totaal geen winddruk meer op de armen.
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Misschien wel, maar verstoort het sporttieve uitzicht van de FJR niet hoor.Johnny schreef:Miljaar da's een heel vitrine![]()
![]()
Gr. Johnny
Voor diegene die volgende week die vrouwenrit meerijden, ik zal er misschien ook zijn (niet als vrouw maar met duo, haha), dan kunnen jullie eens kijken.
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Godmiljaar krijg hier constant errors.
De Adminnekes moeten da spel eens nazien zenne.
The code i get:
Ran into problems sending Mail. Response: 535 auth failure
DEBUG MODE
Line : 132
File : smtp.php
De Adminnekes moeten da spel eens nazien zenne.
The code i get:
Ran into problems sending Mail. Response: 535 auth failure
DEBUG MODE
Line : 132
File : smtp.php
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Den Boete schreef: Foto's![]()

Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Ik rijd nu al enkele dagen rond met het calsci scherm en ik ben zeer tevreden, ideaal bij dit koude weer. Ik rijd met visier open en merk er niks van.
Mijn duo is ook tevreden, woensdag op de vrouwenrit zei ze nog dat ze geen last meer heeft van het windgeruis en turbulentie.
Dit blijft dus mijn herfst, winter en lente scherm. In de zomer misschien terug origineel voor meer koeling te hebben Dit moet ik echter nog ondervinden.
Voila dit waren mijn laatste opmerkingen ivm het Calsci scherm maat Medium.
Go with the flow...
Greetz,
Hans
Mijn duo is ook tevreden, woensdag op de vrouwenrit zei ze nog dat ze geen last meer heeft van het windgeruis en turbulentie.
Dit blijft dus mijn herfst, winter en lente scherm. In de zomer misschien terug origineel voor meer koeling te hebben Dit moet ik echter nog ondervinden.
Voila dit waren mijn laatste opmerkingen ivm het Calsci scherm maat Medium.
Go with the flow...
Greetz,
Hans
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Dag Hans
Kan jij misschien de hoogte van je scherm even nameten aub.
Ik heb even nagerekend van de Calsci site dat jou scherm onderaan zo'n 66 cm breed is en boven een 35cm. (Kan dit
)
Alleen aan de maataanduiding voor de hoogte krijg ik geen "hoogte". Ik weet dat de + voor iets staat, ik weet allen niet meer voor wat?
Ik zou de maten eens willen vergelijken met een Cee-Baylees. Ik heb trouwens op het nederlandse forum gelezen dat je eventueel ook in Nederland Calsci ruiten zou kunnen bestellen bij een verdeler. Scheelt een hoop gedoe met douane en zo.
Alvast vriendelijk bedankt
Grtjs

Ik heb even nagerekend van de Calsci site dat jou scherm onderaan zo'n 66 cm breed is en boven een 35cm. (Kan dit

Alleen aan de maataanduiding voor de hoogte krijg ik geen "hoogte". Ik weet dat de + voor iets staat, ik weet allen niet meer voor wat?
Ik zou de maten eens willen vergelijken met een Cee-Baylees. Ik heb trouwens op het nederlandse forum gelezen dat je eventueel ook in Nederland Calsci ruiten zou kunnen bestellen bij een verdeler. Scheelt een hoop gedoe met douane en zo.
Grtjs

Hallo, ik ben degene die op het Nederlandse forum geschreven heb dat je bij bikespareparts.nl nu ook Calsciwindschermen kunt kopen. De laatst stand van zaken is dat de verdeler de boel aan het opstarten is. Hij heeft een aantal schermen besteld in de USA en wacht daar nog op. Hij wil ook eerst bekijken hoe groot de vraag is en hoe het zit qua kwaliteit en afwerking voordat hij grote hoeveelheden op voorraad gaat nemen.Ook wil hij eerst weten hoe snel en constant Calsci kan leveren want als hij steeds maanden moet wachten op zijn bestelling dan kan hij dat weer moeilijk uitleggen aan de klanten. Dus hij is er mee bezig. Hij verkoopt trouwens ook de stuurverhogers van Heli en ook betaalbare binnentassen voor de zijkoffers.
LUUK
LUUK
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Ik zal dat straks eens gaan doen. Je hoort nog van me.edje schreef:Dag Hans
Ik heb even nagerekend van de Calsci site dat jou scherm onderaan zo'n 66 cm breed is en boven een 35cm. (Kan dit)
Grtjs
![]()
![]()

www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Rijd jij met de originele BT 020 vooraan? Indien ja, dan zijn trillingen normaal, dit komt door de tekening van de band bij verhoogde slijtage. Monteer maar een Z6 van Metzeler en je merkt dadelijk het verschil.Eagle schreef:Mijn Calsci gaat er na de winter zo vlug mogelijk af.
Reden :
- te veel trillingen in het stuur. Ik mag mij niet riskeren om mijn stuur los te laten.
- moto veel meer onderhevig aan wind.
Ik heb totaal geen trillingen in mijn stuur.
Qua rijstijl is er niets verandert bij mij.
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be