Eindelijk eens echte concurrentie voor de FJR ??

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Berichten: 132
Lid geworden op: 03 aug 2006, 17:52
Locatie: Kluisbergen
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

ik treed den Boete bij 8) 100pk voldoende windbescherming koffers kardan 200kg koppel van nen fjr en sturen gelijk ne GS :wink: das nu eigenlijk nen droom :D
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Na 3 GTR-kes, eentje van '86, den tweede van '96 en mijn laatste van '98 vervangen door de FJR '05,
zie met veel belangstelling naar de testen van dit bloedmooie ding.

Denk dat ik me al gereed ga maken om mijn FJR in te leveren als de kinderziektes uit de nieuwe GTR zijn.

Maar nu nog effe heel voldaan met mijn FJR-tje rond bollen, nog 1 weekje in de Franse Pyreneeen :twisted: .
Ik heb de franse FJR-ers op de Mont Ventoux even laten zien wat je kan doen met ne FJR :wink:

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

all? Michel, je zit pas in het bestuur en je wil al terug naar de concurrentie :D :D
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Gebruikersavatar
Herkules
250 cc
250 cc
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
Locatie: B-2900 SCHOTEN
Contacteer:

Bericht door Herkules »

EINDELIJK ! Ziet er h??l leuk uit...

Ik ging vreemd omdat KAWA in dit segment niks meer te bieden had.... :cry:
Dus nog +/- 1,5 jaar jongens .... en dan..... :lol: (zie je wel aan mijn handtekening hieronder zeker .... :wink: )

Neusje trekt van opzij erg op ZX-12 R

Demper moet er onmiddellijk af = afschuwelijk :evil: moto valt bijna achterover.... :(

Wees maar zeker dat hij :
- niet zo zwaar zal zijn dan hij eruit ziet
- een pak vermogen zal hebben
- uitstekende stuureigenschappen..

Ik heb het meest schrik voor het "TOER" aspect (lees windbescherming, enz....) Kawa kennende...
Anderzijds moet gezegd dat hun GTR 1000 nu 20 jaar later nog "veel" rond rijdt.... :!: :shock:

Enfin, ik mag niet klagen, ben tot nog toe uiterst tevreden geweest over mijn YAM :!:

Maar, oude liefde roest niet h?....! :lol: Ik kom nog uit het tijdperk van de "verschrikkelijke" Kawa Z900 met zijn "waanzinnige" 93 PK.... :shock:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Herkules schreef:EINDELIJK ! Ziet er h??l leuk uit...


Ik heb het meest schrik voor het "TOER" aspect (lees windbescherming, enz....) Kawa kennende...
Anderzijds moet gezegd dat hun GTR 1000 nu 20 jaar later nog "veel" rond rijdt.... :!: :shock:

Enfin, ik mag niet klagen, ben tot nog toe uiterst tevreden geweest over mijn YAM :!:

Maar, oude liefde roest niet h?....! :lol: Ik kom nog uit het tijdperk van de "verschrikkelijke" Kawa Z900 met zijn "waanzinnige" 93 PK.... :shock:
Toer aspect, uitstekend op de oude GTR !
Anders had ik er geen 3 gehad.
Maar het gebrek aan vermogen (dit is relatief, maar ik bedoel dus sportief vermogen) en het gebrek aan een sportief meekunnend frame
hebben mij ook laten overstappen naar de FJR ... maar als ze nu met zoiets gaan uitkomen, dan zal de keuze moeilijker gaan worden.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
Herkules
250 cc
250 cc
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
Locatie: B-2900 SCHOTEN
Contacteer:

Bericht door Herkules »

All? Michel, ik voel me alvast niet meer moederziel alleen..... :D
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Rustig h? kwakkers.... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Walrus
500 cc
500 cc
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 mar 2004, 11:52

Bericht door Walrus »

Ik ben ook heel benieuwd hoe de specificaties van de GTR er straks uit zullen zien.
Bij mij is het ook ouwe liefde, want ik heb v??r de FJR maar liefst vier GTR1000 gereden.
Nadat vorig jaar mijn 2003 FJR was gestolen in Walloni? heb ik een 2006 FJR gekocht,
maar ik ben helemaal niet tevreden over de wijze waarop de motor oppakt nadat je, na
afremmen, het gas weer opendraait.
Daarom overweeg ik serieus om later weer op die nieuwe GTR over te stappen, tenzij
die hetzelfde probleem heeft met de respons op het gas.
Een lange proefrit volgend jaar zal dat uit moeten wijzen.
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

@ Walrus,
Wat doet ie fout bij het oppakken? Staat hij al op full power?

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Walrus
500 cc
500 cc
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 mar 2004, 11:52

Bericht door Walrus »

Het gaat als volgt:
Soms rem je af op de motor door het gas dicht te draaien en terug te schakelen.
Bijvoorbeeld als je een verkeersdrempel tegenkomt, of vlak voor een haakse bocht of een haarspeldbocht, noem maar op.
Je wilt dan bij het insturen van de bocht weer gas gaan geven.
In mijn geval gebeurt er dan even helemaal niets en pas na een halve seconde of zo, als je het gashendel al een stukje
verder open hebt gedraaid, komt hij ineens tot leven.
Omdat het gas dan al een stukje verder open staat, gebeurt dat met een flinke ruk aan het achterwiel, omdat de FJR zoveel
vermogen heeft.
Soms, bij nat en/of vuil wegdek, slipt het achterwiel dan weg.
Het komt er op neer, dat hij me af en toe lelijk verrast, en als je erop gaat letten is sowieso het plezier al een beetje
verdwenen, omdat je dan meer met het proberen te voorkomen van deze gasreactie bezig bent, dan met lekker
ontspannen motorrijden.
Hier in Nederland hebben de meeste 2006-ers er veel last van en Yamaha doet er te weinig aan, vinden wij, om
ons als klant tevreden te stellen.
Ik ben zelf met name over de lamlendigheid van Yamaha het meest verbolgen en wil daarom uit de familie stappen.
Het is nu al bijna 100% zeker, dat als bij een proefrit later blijkt dat de GTR dit probleem niet heeft, dat ik dan mijn
2006 FJR ga inruilen voor een nieuwe GTR1400.
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Toon,

Heb je al eens geprobeert om het gashendel iets korter aan te trekken zodat de speling op het gashendel verminderd :!:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem maar nadat ze mijn speling van het gashendel tot het minimum herleid hebben is dit euvel opgelost en heb ik er geen problemen meer met het bokkig uit de hoek komen van mijn AS'ke :dontknow:
Wel moet ik ook melden voor degenen die met een FJR 2006 AS rijden dat ze via de boordcomputer het toerental voor de koppeling te laten aanpakken om te vertrekken iets verhoogt hebben omdat ik voordien altijd bij het in fille rijden een schokkend vertrek had en dit is nu ook verholpen,
Het komt er hier opneer dat bij het gas geven tijdens het vertrekken de AS pas actief zal worden tussen de 1500 en de 1700 toeren, ook bij de gewone A zal daar ongeveer het toerental liggen om zonder schokken te kunnen vertrekken als de koppelhendel word gelost :!:

Dus hier niets dan lof over de Yamaha FJR 2006 AS door het toedoen van een goede afstelling door de mekaniekers, een goede dealer kan soms toch wonderen doen :hello1: :headbang:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Het fameuze on/off effect. De mijne had hier ook last van maar sinds hij op full power staat en het geskabel feller is aangespannen is dit probleem bijna helemaal opgelost.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Julle,

Dat was ik nog vergeten te vermelden, de mijne is toen ook op zijn full power gezet maar dat weten de ervaren FJR gebruikers al langer dat hij daar het gezondste mee rijd h? :D
Je kan het vergelijken als je keel half dicht word genepen, je zal nog ademen maar v??l moeilijker en dikwijls in schokjes :? en dit is het zelfde met onze genepen FJR versie :shock:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
Locatie: schelle

Bericht door fjr.silver.nkt »

[quote="FJR-Freak Max"]@ Julle,

Dat was ik nog vergeten te vermelden, de mijne is toen ook op zijn full power gezet maar dat weten de ervaren FJR gebruikers al langer dat hij daar het gezondste mee rijd h? :D
Je kan het vergelijken als je keel half dicht word genepen, je zal nog ademen maar v??l moeilijker en dikwijls in schokjes :? en dit is het zelfde met onze genepen FJR versie :shock:

Max 8)[/quote]
hoi
mss daarom die terugroepactie van yamaha waarschijnlijk heeft het daar mee te maken
lees ook fjr techniek

groetjes
walter
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Je kan ook nog het toerental ietwat verhogen....
Of insturen en voetje zachtjes op de achterrem terwijl je reeds gas geeft.....gevolg...... veel controle tijdens het uitkomen.
Trukske van op het pistje. :wink:
Afbeelding
Lazarus
75 cc
75 cc
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2004, 14:00
Locatie: Waregem
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

@Walrus,

misschien kan deze link u van dienst zijn. Het proberen waard !

http://www.rokweb.de/forum/forum.php?fokid=5000
Groeten Lazarus
Gebruikersavatar
Walrus
500 cc
500 cc
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 mar 2004, 11:52

Bericht door Walrus »

Ha die mannen,
Als nederlandse FJR is de mijne van begin af full power geweest.
Jullie voorstellen heb ik allemaal al gedaan:
- speling op de gaskabel gereduceerd tot vrijwel nul;
- stationair toerental verhoogd tot ca. 1.250 t/m;
- wat ge?xperimenteerd met de co-waarden.
Wat betreft die co-waarden, die staan wereldwijd bij iedereen
op zelfde waarde en dat vind ik wat vreemd, want er is toch
geen ??n motor hetzelfde!?
Ik vergeet trouwens nog te melden dat eerverleden week iemand
bij ons een Power Commander heeft laten inbouwen in zijn FJR
van 2006 en bij hem zijn alle problemen volledig verdwenen.
Gesloten