FJR 2006 met een rammelend geluidje vooraan
Moderator: Abeloos
FJR 2006 met een rammelend geluidje vooraan
Hallo iedereen, sinds april 2006 ben ik de gelukkige eigenaar van een FJR 2006, een fantastisch machien om mee te rijden.
Ik zit echter met een vervelend probleem: tot ongeveer 60 km/h hoor ik ter hoogte van mijn ruit, dashbord ('t is moeilijk te localiseren) een zeer lastig gerammel. Dit is vooral te horen bij het rijden op oneffen wegdek. Mijn dealer heeft al de ganse snuit van mijn moto eraf gehaald op zoek naar de oorzaak maar niks concreet gevonden. Ondertussen zit ik nog steeds met dat gerammel. Is er iemand die dit ook heeft en misschien al een oplossing of reden gevonden heeft? Please inform me want ik stoor me er rot aan.
greetz
sporty
Ik zit echter met een vervelend probleem: tot ongeveer 60 km/h hoor ik ter hoogte van mijn ruit, dashbord ('t is moeilijk te localiseren) een zeer lastig gerammel. Dit is vooral te horen bij het rijden op oneffen wegdek. Mijn dealer heeft al de ganse snuit van mijn moto eraf gehaald op zoek naar de oorzaak maar niks concreet gevonden. Ondertussen zit ik nog steeds met dat gerammel. Is er iemand die dit ook heeft en misschien al een oplossing of reden gevonden heeft? Please inform me want ik stoor me er rot aan.
greetz
sporty
In het verleden is hier inderdaad reeds een vermelding van geweest. Ik weet echter niet meer welke topic. Het is ook mogelijk dat het op het forum van de Nederlandse fjr club was, maar ik denk het niet.Eagle schreef:Ik denk dat het windscherm wat rammelt. Bij mij lijkt het daar vandaan te komen. Volgens mijn dealer is daar niets aan te doen.
De schrijver in kwestie heeft zelf iets gefabriceerd om tussen de ruit en, ik geloof ,de buitenste beugel te monteren.
Anders moet je de zoek funktie van het forum eens proberen
Grtjs
Eddy

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Dat probleem dat jij aanhaald Edje was geen gerammel maar gefluit bij het plaatsen van de "GIVI Ruit", dit kan inderdaad opgelost worden door een strip tussen de ruit en de beugel te bevestigen
Van Sporty's probleem heb ik bij mijn AS'ke van 2006 geen last of nog niets over gehoord dat iemand anders daar een probleem mee heeft
Max

Van Sporty's probleem heb ik bij mijn AS'ke van 2006 geen last of nog niets over gehoord dat iemand anders daar een probleem mee heeft

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

FJR 2006 rammelt vooraan
hey iedereen,
de mogelijke oorzakern van het rammelen vooraan die jullie vermelden daar kan ik wel inkomen maar dat daar niks aan te doen zou zijn dat vind ik toch nogal straf. 't is toch niet normaal dat een moto in deze prijsklasse al van de eerste meters dat ermee gereden word al rammelt.
ik ga eerstdaags nog eens langs bij mijn dealer want die wil ook wel een oplossing, misschien heeft hij wel iets aan wat jullie me vertellen.
grtz
sporty
de mogelijke oorzakern van het rammelen vooraan die jullie vermelden daar kan ik wel inkomen maar dat daar niks aan te doen zou zijn dat vind ik toch nogal straf. 't is toch niet normaal dat een moto in deze prijsklasse al van de eerste meters dat ermee gereden word al rammelt.
ik ga eerstdaags nog eens langs bij mijn dealer want die wil ook wel een oplossing, misschien heeft hij wel iets aan wat jullie me vertellen.
grtz
sporty

Toen ik met de mijne (2006) terug uit verlof kwam rammelde ook alles vooraan. Ik heb de cachering van de vijzen van het scherm eraf gehaald en wat bleek: de vijzen van het scherm zelf zaten op ??n na allemaal los. Terug aangedraaid, cachering er op en bij mij was het opgelost.
Veel succes
Julle
Veel succes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Sorry mannen,FJR-Freak Max schreef:Dat probleem dat jij aanhaald Edje was geen gerammel maar gefluit bij het plaatsen van de "GIVI Ruit", dit kan inderdaad opgelost worden door een strip tussen de ruit en de beugel te bevestigen![]()
Van Sporty's probleem heb ik bij mijn AS'ke van 2006 geen last of nog niets over gehoord dat iemand anders daar een probleem mee heeft![]()
Max
vanachter in mijn hersenpan in de grijze schemerzone hing nog iets over een scherm, 'k heb mij blijkbaar vergist.
Grtjs
Edje

Hallo sporty
Ik heb een 2006 sinds mei vorig jaar. Net hetzelfde "probleem". Het is je scherm, en er is niks aan te doen. Je zult het wel gewend worden. Doe desnoods gewoon je scherm wat omhoog , en je zult merken dat het gerammel over is.
Ik heb nu al een 12000 km gereden en ik hoor het niet meer.
Sun
Ik heb een 2006 sinds mei vorig jaar. Net hetzelfde "probleem". Het is je scherm, en er is niks aan te doen. Je zult het wel gewend worden. Doe desnoods gewoon je scherm wat omhoog , en je zult merken dat het gerammel over is.
Ik heb nu al een 12000 km gereden en ik hoor het niet meer.
Sun
En voor de rest gaat alles goed.
Wanneer het echt een zwaar getik is moet je ook eens je schijven controleren. Ik heb dat gehad op een 2003, daar zat speling op de rivetten die de schijf vasthouden. Je kan dit testen door te proberen je schijf voorwaarts of achterwaarts te bewegen wanneer de motor stilstaat
Succes
Julle
Succes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Wel oppassen als je de test wil doen als je pas gereden hebtJulle schreef:Wanneer het echt een zwaar getik is moet je ook eens je schijven controleren. Ik heb dat gehad op een 2003, daar zat speling op de rivetten die de schijf vasthouden. Je kan dit testen door te proberen je schijf voorwaarts of achterwaarts te bewegen wanneer de motor stilstaat
Succes
Julle

Een goede raad zijn vingerblaasjes niet waard

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen