Al een paar keer vermeld, het zal een serieuze concurrent worden
Ik ben nieuwswschierig naar de technische gegevens en ook naar het feit of hij al dan niet gelimiteerd zal worden qua vermogen en dus ook op die manier kan ingeschreven worden, anders zal de BIV niet mals zijn, vrees ik.
Dartagnan zijn broer is gisteren naar Intermot geweest met de nederlandse KAWA-club, hij heeft vandaag beloofd om ons zo snel mogelijk meer gegevens te laten weten.
Ben ook naar de Intermot geweest. Even staan praten met iemand van Kawasaki.
Het rijklaar gewicht zou rond de 300kg liggen, vergelijkbaar dus met de FJR. Het vermogen >160pk en koppel rond de 140nm.
Al bij al allemaal waarden die rond die van de FJR liggen.
De definitieve specs zijn nog niet beschikbaar.
Men zou wel veel aandacht hebben geschonken aan het rijwielgedeelte om de handling zo sportief mogelijk te maken, de wielbasis lijkt me korter als die van de FJR.
Ben er ook eens gaan opzitten, zit echt goed, heel comfortabel, ruim.
Ben voorlopig niet van plan om mijn FJR weg te doen. Zoals hij nu rijdt... zalig, maar heb wel de nodige veranderingen aangebracht (WP-vering, stuurverhogers, ander scherm, Corbin zadel, DAM uitlaten).
Als deze 1400GT er een paar jaar eerder was geweest dan had men bij Yamaha misschien wel sneller werk gemaakt van de nodige aanpassingen, nu heeft men jaren quasi geen concurentie gehad.
Mocht ik het geld hebben dan zou ik eerder opteren voor de bmw K1200S met een ander zadel en een stuurverhoger. Niet voor het extra vermogen maar wel voor het gewichtsvoordeel van 45 kg tov de FJR. BMW is op dit moment blijkbaar de enige fabrikant die zijn nieuwe modellen lichter maakt ipv zwaarder.
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
ik (allez, in feite mijn schoonbroer ) heb jullie in de steek gelaten .
Hij is niet naar Intermot Keulen geweest, lag ziek in z'n beddeke.
Dus, de reportage, specificaties en foto's zullen van iemand anders moeten komen.
@ webcommerce
Ik heb ook lang getwijfeld over de BMW K 1200 S en vooral de R op dewelke men ook kleine koffertjes kan bestellen maar in feite moet je de FJR vergelijken met de K 1200 GT en niet met de S of de R. De S en de R zijn immers veel sportievere machines en veel minder toergericht dan de Pan, RT, FJR en nu de GTR. In een Nederlands motorblad hebben ze verschillende types getest op de Alpencols en daar kwam de K1200 Gt wel als eerste uit bij de sportieve toermachines (maar ze hadden hier bijvoorbeeld niet de Pan ter beschikking) In andere tests op de Fuchs bank bleek
de FJR bijvoorbeeld meer vermogen at te leveren aan het achterwiel dan de Gt die op papier toch wat sterker zou moeten zijn wat vermogen betreft (niet in koppel). Ik denk dat een vergelijking maken tussen verschillenfe motoren zeer moeilijk is als je niet dezelfde parameters hanteert. Jij wil bijvoorbeeld een sportievere motor maar de testpiloot is meer ge?nteresseerd in de toercapaciteiten van de bike en ga zo maar verder. Op dit forum zal de FJR hoogstwaarschijnlijk koning blijven zoals de BMW dat op het BMW forum zal zijn maar allez met een nieuwe kroonprins als de GTR komt er toch maar weer een nieuwe concurrent bij en zal de keuze voor ??nieder van ons weer wat moelijker gaan worden
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Maar die spiegels..... da kunde toch nie mene h?!
Ik hoop dat die in het echt veel beter meevallen als op de foto's....
Met wat chance zoals op de Pan... dan komt da wel goed.
Big Jomb schreef:Jammer dat er maar 2 foto's opstaan zonder koffer,MAAR DIE STOOFBUIS IS EN BLIJFT AFSCHUWELIJK LELIJK DAM DAM DAM dan maar zeker
Slukes
Wat wil je er dan onder/langs?
Ne andere dikke enkele of twee .... dat gaat een werkske zijn voor die van DAM
Want ze komen al vroeg bij elkaar onder het blok.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
In Extremo schreef:Wat wil je er dan onder/langs?
Ne andere dikke enkele of twee .... dat gaat een werkske zijn voor die van DAM
Want ze komen al vroeg bij elkaar onder het blok.
Groetjes,
Michel
Ik bedoelde dat enkel de kant met de uitlaat te zien was, ik wou de andere kant ook wel eens zien, we zullen moeten wachten.
Da ziet er wel nen echte MEGAsportievetourder uit.
Zo groot.... ik vind 'm zo op foto nogal bombastisch groot zijn.
Ik denk dat het prijskaartje ook wel Mega zal zijn.