terugroepactie FJR?

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

fjr.silver.nkt schreef:hoi fjr rijders
hey Dream
nu is de tps vervangen onder garantie
maar zou het kunnen dat deze terug voor problemen kan zorgen
zoals voornoemde hier op de forum
want hij is nu wel vervangen maar wie zegt dat het nu inorde zal zijn en blijven
ik hoop als er terug problemen van komen of ze dan bij Yamaha de tps weer in garantie zullen
vervangen
of zou het nu opgelost zijn
Hoi,

Hier wordt ik zo moe van :!: :!: :!:
Als je het zwart wil zien dan kan je dat altijd. Wie zegt niet dat ik morgen ga sterven enz.....

Wij moeten ervan uit gaan dat Yamaha ingezien heeft dat er een probleem is met de TPS. Deze wordt nu vervangen in garantie en ik ga er ook vanuit dat de nieuwe TPS van betere kwaliteit zal zijn dan de vorige. Zo stom zullen ze nu ook wel nie zijn bij Yamaha om een TPS te plaatsen waarvan ze weten dat die terug kapot gaat. Trouwens als er terug een probleem zou zijn in de toekomst waarom zal Yamaha dan niet terug zijn verantwoordelijkheid nemen dat hebben ze nu toch ook gedaan.

Groetjes een positief denkende Flitser
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ondertussen toch al 7 pagina's vol geleuterd over diene TPS.
Zou het niet tijd worden om dit topic te sluiten?
:-)
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Denken jullie nu echt dat het gras aan de andere kant zoveel groener is ......

Ik heb een maat die met een bekend europees merk rijdt, die meer betaalt als wij en die
met zijn vorige brommer dikwijler is terug geroepen en die dan blijft beweren dat hij
met een goede motor rijdt en een goede service krijgt .......

Misschien een voorbeeldje aan nemen !?

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
LiThiLu
125 cc
125 cc

Bericht door LiThiLu »

zij maar gerust dat deze van een betere kwaliteit zullen zijn.
Volgens dealer gaat het hier over duizenden TPS'sen en niet enkel voor de fjr hoor ook quad's zitten erbij.
De firma die deze vervaardigt zal zich geen tweede keer kunnen permiteren om deze te laten vervangen
Als je eens rekent wat dit moet kosten voor dit bedrijf moet dit een gigantisch bedrag zijn.
Volgens type van moter krijgt de dealer zoveel uur vervangingskosten uitbetaald en als ik zie dat men nu aan een 46?/uur werkt, amai...
Had trouwens tot v??r de vervanging geen problemen met de gasrespons en een geluk dat ze zo eerlijk zijn om deze te vervangen.
Is trouwens niet het enige merk dat een terugroepactie onderneemt, laat ons dan nog niet spreken van de autoindustrie.
Dus ik zou zeggen, slaap op je 2 oren want volgens mijn mening isl de kwaliteit beter.

grtjs
Carel
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

tja, ik kan daar niet veel meer aan toe voegen aan de vraag die me gesteld is :-)
zoals ik reeds vermeld heb, zelf ben ik er nog niet geraakt, als het er van komt ga ik natuurlijk het onderdeel vergelijken met wat ik vervangen heb, indien deze topic dan nog niet afgesloten is wil ik hierover dan nog wel iets typen :-)

of nu een onderdeel OK is of niet, of zelfs een nieuw zal defect gaan, daar kan niemand garantie " uitsluitsel " over geven, niemand zal dit ooit zwart op wit op papier zetten dat iets niet stuk gaat, ik ga er gewoon van uit dat alles na verloop van tijd stuk gaat ( das pesimistisch bekeken dan ), hoe langer het duurt voor het stuk gaat, hoe beter ( optimitisch )

Zoals reeds aangegeven werd, wanneer alles goed gaat maak je geen zorgen, geniet ervan, het leven is al kort genoeg, als iets stuk is maak je dan ook geen zorgen, los het op of laat het oplossen :-)

groetjes, dream
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Beste Vrienden,

Ondertussen heeft mijn dealer "ruDAx" me een telefoontje gegeven met verlossende informatie voor iedereen die met het TPS probleem te maken heeft, met deze info kunnen al degenen die de TPS al laten vervangen hebben in het verleden of zelfs nu pas gerust gesteld worden met een kleine controle die zelf kan uitgevoerd worden :!:

De controle die je kan uitvoeren is te vinden op de TPS zelf waardoor je zeker bent dat het geen meer zal zijn uit de oude stock van de dealer die hem heeft vervangen :idea:
Als je op de vervangen TPS kijkt zal je er een getal aantreffen, begint deze vooraan met de cijfers"31" dan moet je je nog zorgen maken want dan heb je nog eentje uit de slechte reeks :help: :evil:
Gerust kan je pas zijn als je TPS die vervangen is vooraan begint met de cijfers "46" want dan heb je eentje van de nieuwe reeks en zijn normaal gezien de problemen van de baan :hello1:

Bij deze wil ik dan ook mijn dealer "ruDAx" hartelijk bedanken :notworthy: :headbang: om ons deze info te hebben medegedeelt waardoor iedereen gerustgesteld kan zijn na de controle van hun vernieuwde TPS :hello2:

En nu nog de controle uitvoeren en iedereen is hopelijk weer tevreden :wav:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

FJR-Freak Max schreef:Gerust kan je pas zijn als je TPS die vervangen is vooraan begint met de cijfers "46" want dan heb je eentje van de nieuwe reeks en zijn normaal gezien de problemen van de baan :hello1:
Da kan niet anders dat die nieuwe TPS geweldig gaat werken, als dat onderdeel al begint met het nr. Afbeelding dan gaan wij binnenkort als een Valentino Rossi over de baan scheuren :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Oei Oei, nog beter .... :lol: :lol:

Groetjes,
Michel

FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ge gaat vanaf nu die mannen met de nieuwe TPS nogal zien rond vliegen :lol: :lol: :D

Voorzichtig blijven he jongens :hello2:

Max 8)

Afbeelding
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJR-Freak Max schreef:Beste Vrienden,

Ondertussen heeft mijn dealer "ruDAx" me een telefoontje gegeven met verlossende informatie voor iedereen die met het TPS probleem te maken heeft, met deze info kunnen al degenen die de TPS al laten vervangen hebben in het verleden of zelfs nu pas gerust gesteld worden met een kleine controle die zelf kan uitgevoerd worden :!:

De controle die je kan uitvoeren is te vinden op de TPS zelf waardoor je zeker bent dat het geen meer zal zijn uit de oude stock van de dealer die hem heeft vervangen :idea:
Als je op de vervangen TPS kijkt zal je er een getal aantreffen, begint deze vooraan met de cijfers"31" dan moet je je nog zorgen maken want dan heb je nog eentje uit de slechte reeks :help: :evil:
Gerust kan je pas zijn als je TPS die vervangen is vooraan begint met de cijfers "46" want dan heb je eentje van de nieuwe reeks en zijn normaal gezien de problemen van de baan :hello1:

Bij deze wil ik dan ook mijn dealer "ruDAx" hartelijk bedanken :notworthy: :headbang: om ons deze info te hebben medegedeelt waardoor iedereen gerustgesteld kan zijn na de controle van hun vernieuwde TPS :hello2:

En nu nog de controle uitvoeren en iedereen is hopelijk weer tevreden :wav:

Groetjes,

Max 8)
Hoe heet uwen dealer nu ook alweer????

:P :D :P
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

edje schreef:Hoe heet uwen dealer nu ook alweer????

Als ze allemaal zoals "ruDAx" waren zou er tenminste veel minder argwaan gekweekt worden en v??l meer vertrouwen zijn :headbang:

Nu groot genoeg om zonder bril te kunnen lezen Edje :D :thumbleft:

Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Ik denk dat ik ook eens bij "ruDAx" ga kijken. :D

Groetjes,
Michel

FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

In Extremo schreef:Ik denk dat ik ook eens bij "ruDAx" ga kijken. :D

Groetjes,
Michel
Doen Michel, zal je zeker bevallen op alle gebied :thumbright:

Max 8)

Afbeelding
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

IK ga ook bij RUDAX ben der heel te vreden over en nochtans komt hij niet van daar maar ben er heel te vreden over.
Je maakt een afspraak en je mag er zelf bij blijven is dat niet gemakkelijk wat moet je nog meer hebben. :thumbup:
Groetjes, Rudy
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJR-Freak Max schreef:
edje schreef:Hoe heet uwen dealer nu ook alweer????

Als ze allemaal zoals "ruDAx" waren zou er tenminste veel minder argwaan gekweekt worden en v??l meer vertrouwen zijn :headbang:

Nu groot genoeg om zonder bril te kunnen lezen Edje :D :thumbleft:
Afbeelding

AH Ja!! Nu zien ik het

RUDAX of zoiets :P :D :P
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: gij zijt me er toch ook eentje hoor Edje :thumbleft:

Trouwens een knap fotoke, allee van dat brilleke bedoel ik he :D :D :D

Groetjes en tot hoors :hello2:

Max 8)

Afbeelding
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

ja ik verschoot er niet van ( foto ) ik was voorbereid op halloween

gtjs
walter
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

't Is niet het uiterlijk, maar de binnenkant die telt!! :D

(Daar troost ik mij toch mee telkens ik in de spiegel kijk :cry: )

Grtjs
:( :(
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

tesamen met klein onderhoud is de TPS bij mijn dealer vandaag vervangen. (prijs van het te vervangen stuk 128 ?, dealers moeten ze zelf aankopen en 2 maanden op hun geld wachten :shock: )
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

fjr.silver.nkt schreef:mij hebben ze verteld dat zo een tps rond de 260 euro kost ( met of zonder btw weet ik ni )walter
Pakske schreef: (prijs van het te vervangen stuk 128 ?, dealers moeten ze zelf aankopen en 2 maanden op hun geld wachten :shock: )
Wel een groot verschil :?: :?: :?:

Hier nog ??n :arrow: :arrow: :arrow:
FJRudi schreef:Promotor al gecontacteerd, maar is een klus van 3 uur waar niet op kan gewacht worden vertelde men. :?
witse schreef:Heb het vandaag laten vervangen bij Felix & Jos . Op 45 min. alles klaar , da, weet ik niet waarom jou dealer 3 uur nodig heeft :?:
Toch al serieus wat tegenstrijdigheden vind ik, iemand een verklaring :?: :?: :?:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Gesloten