grtjs Luc
Moderator: Abeloos
Hallo Witse ,witse schreef:Hey jongens misschien een domme vraag maar bike design waar is dat, Is dat een winkel of enkel fia internet te bestellen?Zou ook valblokken willen zetten maar de orginele van yamaha vind ik wel duur (180 euro)
ik heb ook valblokken ( de goeie) maar deze geven geen resultaat!! al tweemaal moto gekanteld en telkens barst de kuip op de zelfde plaats, nl waar de kuip met bout vastzit op chassis.......Julle schreef:Ik zou toch maar opletten met goedkope valblokken. In vele gevallen zijn ze echt niet berekend om het gewicht van de motor te dragen bij omvallen of ongeval. Ik herinner me een toertocht met de FJRijders (ik denk verleden jaar of twee jaar geleden) Twee rijders gingen toen onderuit nl. Koboloi en Koekenbakker. De eerste had valblokken op van Bike Design en zijn motor was op wat krassen op de zijkoffer na ongeschonden. De tweede van Koekenbakker had lichtere valblokken op en gans de zijkant was beschadigd. Opletten dus dat goedkope kost geen dure kost wordt
Julle[/i]
klopt maar eerste maal legde ik moto neer en toch kuip gebarsten, ik denk eerder dat er een zwakke plek zit in de onderkuip, meer bepaald thv vastzettingsboutFlitser schreef:Hoi,
Valblokken helpen niet of weinig als je al rijdend valt, laat dat vooral duidelijk zijn.
Valblokken zijn er om zo weinig mogelijk schade te hebben als je hem moet neerleggen als je hem niet meer kan houden.
Het is dan ook de bedoeling dat je hem neerlegd op de valblokken.
Valblokken kunnen een beetje helpen als je al rijdend valt maar verwacht daar niet te veel van.
Groetjes Flitser
Deze valblokken worden geproduceerd en geleverd door Gunter Meissner voor ? 77,50 (excl. verzendkosten).Bor schreef:Deze zijn volgens mij veeeeeeeeeel mooier dan de originele!!Pikke senior schreef:Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat de originele valblokken beter en mooier zijn dan imitaties.
helaas niet, geloof me , ik heb hem eens neergelegd, en r ecterkuip thv de vastzettingsbout was gebarstenalexxjr schreef:Yo mannen,
Mijn dealer, MTS Londerzeel, heeft me afgeraden om achteraan valblokken te plaatsen. Volgens hem is het veel beter om de impact op de koffers te incasseren(en veel goedkoper), vermits de Fjr niet gemaakt is om een crash op te vangen op het subframe van de duosteunen... Bij een val zou het subframe naar binnen plooien, met kosten aan frame, uitlaten, collector enz.
![]()
![]()
![]()
Valblokken komen oorspronkelijk uit de racerij, en dienen eigenlijk om de motor te vrijwaren van schade, zodat men rijdend de pits kan bereiken, en er geen olie op de baan komt. Om kuipwerk geeft men daar niet echt...![]()
Ik hoop ook dat mijn blokken de kuip van mijn geliefdezullen beschermen bij een evt schuiver, maar erop rekenen mag je niet..